Jízda na sněhu

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Jízda na sněhu

Příspěvek od Tommi_82 » stř lis 14, 2007 9:31

Ahoj, jelikož se mi už dvakrát stalo, že jsem dostal na prvním sněhu hodiny(jelikož mám jednak nevim jak dlouho stary zimaky po puvodním majiteli a jednak jsem jel trošku sportovně), chtěl bych tu rozpoutat diskusi ohledně výběru pneu atd. Autu se samozřejmě nic nestalo, nejsem sebevrah.
Auto mám první zimu, tak by bylo zajímavý poslechnout si rady zkušenějších. Stačil jsem si všimnout že ten lehkej zadek na dvoustovce má celkem tencenci na sněhu ustřelovat(až jse si říkal že by nebylo od věci zkusit starej osvědčenej žigulikovej zpusob a sice závaží do kufru). Mám v celku dva dotazy. Používáte někdo na zimu širší pneu?(například místo 175/65 zkusit 185/60) má to v zimě nějakej praktickej efekt (teoreticky by to měla být výhoda)? Máte někdo zkušenosti s těmahle gumama - Vraník Green Diamond (http://www.pneuvranik.cz/pneu_karta.php?229)? Je jasný že maj nevýhody jelikož jsou to protektory(malá životnost, riziko defektu, boule, špatně se můpžou vyvažovat atd.), ale zajímalo by mě jestli ty diamanty v té směsi mají opravdu nějakej vliv na zlepšení jízdních vlastností. Pročetl jsem snad všechny diskuse a stále je to tak 50 na 50 (pro vs. proti). Pravdou je že na protektory jsou celkem dost drahý(jsou jen o 200-300 kč levnější než Polaris 2 nebo S3 Eskymo). A jelikož s Polarisky v testu ADAC letos opět dopadly hůř než Eskyma, tak tak zvažuju jestli jít do Vraníka nebo Savy.

donutil
Příspěvky: 914
Registrován: pát zář 28, 2007 11:07
Bydliště: Mor.Třebová

Příspěvek od donutil » stř lis 14, 2007 10:28

No hele,tak já si myslím že je důležité mít gumy s hlubším vzorkem,než je těch 4-5 mm co se prodávají jako ojeté(proč by je také naší sousedé vyhazovali?)a širší jsou horší,lepší užší,někde jsem to četl,lepši se zařezávají,já na 75 používám v létě 205 a v zimě 195 a dobrý.Ty vraníky jsem viděl a vzorek se mě moc líbil,ale nemám s nimi zkušenosti,protektorů bych se nebál,jestli se jezdí kolem věže,ale jestli převládají dálnice tak bych neriskoval.

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommi_82 » stř lis 14, 2007 11:39

nevýhoda širších je hlavně na vodě kvuli možnosti aquaplaningu už v nižších rychlostech, širší mají lepší záběr v horách(a tam já se o víkendu pohybuju, přes týden v Brně) a lepší brzdící vlastnosti na všech površích, zato však vyšší valivý odpor a následkem toho je mírně zvýšená spotřeba. Já osobně najezdím kolem 1500 -2000 km měsíčně, takže by u mě protektory neměly vůbec připadat v úvahu(a na léto bych v žádným případě o něče takovým neuvažoval), ale když ony se ty diamanty do žádnejch seriově vyráběnejch gum v rozumné cenové relaci nedávaj. Vraník je v tomhle průkopník a výrobou protektorů se zabývaj snad už pomalu od převratu, takže zkušenosti tam být nějaký musej. green diamond už není žádná novinka, rozhodně na nich už jezdili lidi minulou sezonu, tak právě pátrám jestli nemá někdo z roveristů už s nima zkušenosti.

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6964
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od AnderN » čtv lis 15, 2007 12:51

Tak predne je potreba si uvedomit, ze uzsi pneumatiky se sice "lepsi zarezavaji", ale to plati pouze na snehu, po kterem jezdime jen zlomek zimy. Vetsinou jsou silnice suche a mokre, led a snih se vyskytuje na silnici minimalne. Extremne uzke pneumatiky byvaji videt treba na zavodnich specialech WRC, kdyz jedou rallye ve Svedsku. U nas to ale smysl moc nema.

Dale je pravda, ze sirsi pneumatiky maji vetsinou o neco vyssi valivy odpor. Nezalezi ale jen na sirce, nybrz taky na pouzite smesi, tvaru a poctu lamel ve vzorku atd. A zrovna u protektoru bych si nizkym valivym odporem nebyl moc jisty. Nesouhlasim ani s argumentem, ze sirsi pneumatika hrozi vyssim rizikem aquaplaningu v nizsi rychlosti.

Osobne bych protektory na auto nedal - diamant, ne-diamant. Jezdim prevazne delsi trasy do 200 km, casto do hor na severu Moravy, ale hodne taky po dalnici. Protektory bych uvazoval snad jedine na auto, ktere se pohybuje po meste a okoli nizsimi rychlostmi.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommi_82 » čtv lis 15, 2007 13:37

Ad 1. odstavec : Nová informace pro mě, dík za ni.
Ad 2. odstavec :
Tos mě Ondro nepochopil bavím se o stejném modelu širších a užších pneu, takže směs , drážky lamely nerozhodují. Ani jsem netvrdil že by protektory měly nižší valivý odpor, tvrdil jsem že užší pneumatika ho má nižší než širší. Argument širší pneumatika = riziko aquaplaningu při nižší rychlosti není lichý nýbrž podle mě dokázaný (bavíme se o nových gumách stejného typu a vzorku různé šíře). Což je uplně logické protože obě pneumatiky mají podobné schopnosti odvádět vodu ale ty širší musí odvádět tu vodu z větší plochy. Viděl jsem na to nějaký test. Je to diskutabilní a nehodlám někomu vnucovat svoji pravdu.

Jinak dík za názor ohledně protektorů, já osobně bych tyhle protektory dal spíš na auto který jezdí na horách po vesnici na kratší vzdálenosti, ale jak říkám musím to ještě pořádně promyslet protože najezdím dost kilometrů a to riziko že se na nich něco v****** je dost velký.

Pozdravuj Janulu.

Uživatelský avatar
Jarda
Příspěvky: 421
Registrován: pon zář 17, 2007 15:39
Bydliště: Libřice

Příspěvek od Jarda » čtv lis 15, 2007 21:50

Ja bych nechtel delat reklamu na Vraniky,ale vubec bych se je nebal dat na svoje auto,a to jezdim hodne po dalnici.Mimochodem delaj pneu i do 240km/h.Dale nejake boule a defekty jsou kravina,a kdyby se nejakej objevil,je na ne dozivotni zaruka,ne?A co se tyce zelenejch granuli ve smesi,nemaj v CR moc velkej vyznam,max.pro zachranku,policii a hasiče v horskejch oblastech.Na Islandu to maj misto pneu s hrebama (stejny vlastnosti jak normalnich pneu na asfaltu a zaber na ledu+bezna hlucnost).No ale konecne rozhodnuti je na kazdem z nas.

Uživatelský avatar
Eny45
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 19, 2007 12:34
Bydliště: Upice

Příspěvek od Eny45 » pát lis 16, 2007 14:43

Širší pneu jsou vždycky lepší, a to i na sněhu. Jsou jen dva případy kdy jsou lepší uší pneu. A to mokrá vozovka, a rozježděná sněhová břečka.
Třeba na mokru(na vodě) je lepší 165 než 195. Ale třeba 135 už by bylo zase horší... Je tam nějaká uměra vůči hmotnosti auta.

Také jsem se divil tvrzení že širší pneu je lepší i na sněhu, ale speciálně o tom jsem četl článek.

Osobně mám 195/55 léto a tuším 185/60-65 zima. Osobně bych si pohlídal především vzorek. Jsou pneu složené třeba z kostek,a jsou pneu s "šipkovým" vzorkem, ty jsou mnohem lepší na vysokou vrstvu sněhu, protože ho hrnou za sebe a do stran. Ty kostkové jen za sebe, nebo pod sebe.

Stanik
Příspěvky: 152
Registrován: čtv zář 27, 2007 0:39

Příspěvek od Stanik » pon lis 19, 2007 1:48

Pánové, pánové - tato diskuse zdá se mi být poněkud lichá. Mám dva Rovery - 45iDT a 214Si. Na obou mám nové Polarisy2. U zimních pneu je všeobecně nutno dodržet pravidlo nejméně 4mm a nejvýše 4 roky. Na typu si myslím, že ani tak nezáleží - vždyť kdo z nás se v zimě na mokré nebo zasněžené silnici prohání 200km/h s extrémními průjezdy zatáček, nebo se prodírá panenským sněhem po silničce kilometr nad propastí jako v reklamách? Většinou se jezdí pomaleji než v létě na posolených nebo suchých vymrzlých silnicích. Takže hlavně mít nějaké zimní gumy neztvrdlé stářím a s dobrým vzorkem. Nevím, jací jste řidiči, ale pokud závodíte na ledě nebo na umydleném sněhu a neumíte to, nepomůže vám ani svěcená voda, natož pneu s diamanty nebo jestli máte 185 nebo 195 !

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommi_82 » pon lis 19, 2007 4:48

To je samozřejmě jasný, ale jelikož jsem adekvátní gumy na zadní nápravě neměl, začal jsem diskusi o tom který gumy jsou lepší abych si ujasnil jaký vybrat.

ugro
Příspěvky: 3
Registrován: pon zář 17, 2007 10:29

Příspěvek od ugro » pon lis 19, 2007 12:06

ja jsem si koupil protektory z vzorkem alepiner který prý podle jeho prodávájícího byl vyroben někde ve švedsku tuším,2007,no a koupil jsem si i širší,má strašně hodně lamel,je dost hluboky,a na lepších pneumatikách jsem zatím nejezdil,a to najezdím tak 2000-2500 kilometrů mešíčně,sice byl na jedné gumě větší nevyvážek,je o něco větší spotřeba,ale perfekně sedí na všem.

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommi_82 » pon lis 19, 2007 12:11

Kde a za kolik jsi to kupoval, máš odkaz?

ugro
Příspěvky: 3
Registrován: pon zář 17, 2007 10:29

Příspěvek od ugro » pon lis 19, 2007 12:25

koupil jsem to přes net a jedna 185/60 r 14 mě stála 800 !!

http://www.pneu-pneumatiky-protektory-t ... 4-82T.html

a rychlostní limit na kterou je pneumaka stavěna je 190 km/h!

max80

Příspěvek od max80 » pon lis 19, 2007 12:49

.

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2271
Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Zimni

Příspěvek od Austin » pon lis 19, 2007 22:11

Já jsem to pojal tak, že je chci na 3-4 roky na 14´´plecháče, tak jsem pořídil na 216 16V nové Dunlop M3 za celkovou cenu vč. DPH 6600 a jsem VELMI spokojen, sedí, tiché, určitě ujedu 38-44 t´km a víc nechci, pak to bude pod 3 mm a to půjdou pryč.
Na služební jsem obul Dunlop 3D a opravdu moc dobré, sedí. Jim tipuji životnost tak 30-35 tkm.
Vždycky jsem byl rozladěn z gum Comtinental a Barum, kromě Barum OR54 sněhový vzor, byly opravdu dobré. Na sněhu a v zimě, na suchu neutrální.

Uživatelský avatar
Eny45
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 19, 2007 12:34
Bydliště: Upice

Příspěvek od Eny45 » čtv lis 22, 2007 11:38

Tak vám takle jedu v Krkonoších v Peci na jednu chatu, odbočím ze suché hlavní silnice, a hned neudržovanej kopec, jen uježděnej tvrdej sníh. Uhel tak 30" Tak to rozjedu vyjedu asi 50 metrů, kola začnou podhrabovat, auto spomaluje, za chvilku zastavuje, a nakonec otáčí směr a samo couvá. Měl sem tam asi 1500 otáček na jedničku a ani prd.
nezadržitelně neovladatelně jedu pozpátku na fregventovanou hlavní silnici. Dostavuje se chvilková panika, přemejšlím jestli opustím vozidlo. :wink: Pak mi naštěstí došlo přestat jet, a začít lehce brzdit. To už zabírali 4 kola, místo dvou a naštěstí mě to zpomalalilo.
Následně jsem se mohutně rozjel, dostal se až na místo určení, a jak jsem tam dojel začal jsem přemejšlet na jakou stranu zaparkovat. A blbec jsem se zastavil. Bylo to eště veselé, ale nakonec mě dotlačili.

Zimní kola, vzorek 1cm. A auto se ani nehlo.

Tak to je taková veselá...

Odpovědět