když jsem kupoval svoju dvoustovku, tak mi tam ten borec dal úplně novou baterku... druhé zimy se nedožila,,, prostě ende šlus
Tesco nebo co to bylo za obchod... tak jsem tam teďka dal modrou vartu a paráda
Baterka do 200
Re: Baterka do 200
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...
vypal.it - živnost na zpracování všelikého materiálu
2024- ...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...
vypal.it - živnost na zpracování všelikého materiálu

Re: Baterka do 200
Altíku je jedno, jakou baterku nabíjí, altík je dimenzován podle příkonu spotřebičů - kolik sežerou spotřebiče, tolik musí altík stíhat dobít a ještě pokrýt ztrátu způsobenou startem motoru. Altík dodává konstantní napětí asi 14-14,3V a velikost dobíjecího proudu závisí jen na odporu té baterky. Jediný rozdíl je v tom, že malá baterka se při startu vybije více, takže více klesne její vnitřní odpor a tím se dosáhne vyššího nabíjecího proudu, takže odebraná energie se do malé baterky vrátí dříve, než by tomu bylo u velké baterky. Ale ten rozíl je malý. Na druhou stranu malá baterka zase těma startama víc trpí a ztrácí životnost protže vybíjení probíhá větším zlomkem (nebo spíš násobkem) kapacity.Austin píše:44-48 by měla stačit, alternátor pravděpodobně neumí dobít 54 Ah na plnou kapacitu.
Někdo to sem může spočítat, jak je to přesně.
Zaleží na altíku. Plně nabitá 44 je víc než "skoronabitá" 54 Ah.
Vyvraťte mi můj názor.
Osobně jsem měl celou zimu ve Škodě 120 velkou 180Ah baterku z autobusu a byl to luxus i v největších mrazech. Baterka ani altík nijak neutrpěli, navíc byla půjčená, a ve škodovce je za sedadly dost místa, takže jediné nevýhody velké baterky - cena a rozměry pozbyly významu.
Takže 54Ah klidně, technicky se neděje nic, ale pokud je nabíjení vpořádku, je to zbytečné, pokud není vpořádku tak nepomůže ani větší baterka, samozřejmě je vyšší cena a navíc ne vždy velká baterka vleze na místo té malé. Takže pokud uvážím všechny výhody a nevýhody, koupil bych baterku takovou, co tam patří a raději si připlatil za kvalitu než za větší kapacitu.
- roverix
- Příspěvky: 3065
- Registrován: sob led 31, 2009 19:30
- Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504
Re: Baterka do 200
Souhlas: Alternátor je shopný dobít i větší baterii. Ale: dle mého názoru alternátorem déle protíká budící proud, tedy déle vyrábí elektřinu a asi se zkracuje životnost alternáoru. Kdežto u menší baterie po dobítí se omezí buzení a altík nepracuje. EDIT:
Jen se tak zlehka točí.

Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504
Re: Baterka do 200
Koupil sem 55Ah Akumu ..
Už dnes odpoledne no .. Já tam měl předtím 55 Bannerku .. Snad to bude v pohodě a něco mi vydrží, za ty prachy ..
