plus a minus

Odpovědět
Elessarr
Příspěvky: 102
Registrován: pon led 02, 2012 11:42
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

plus a minus

Příspěvek od Elessarr » čtv srp 22, 2013 12:21

Zdra lidi,chci se zeptat,nemám zkoušečku.do předních dveří na rover 200 vedou k reprákům dva kabely.jeden je s bílým pruhem a druhý s černým,co je z toho plus a co mínus? Chci zapojit nové repro,ale nemám zkoušečku.Tak zdali mě někdo poradí. 8)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: plus a minus

Příspěvek od Trunda » čtv srp 22, 2013 12:32

Človeče, asi tě překvapím, ale ani jeden z těch drátů není ani plus, ani mínus :-D .... a to proto, že zesilovač bude mít pravděpodobně symetrické napájení.... jde teda o to, že repráky musíš mít zapojené všude stejně, aby negenerovaly zvukové vlny s opačnýma fázema... ale jestli tak, nebo tak, to je jedno.... pokud to teda nejsou nějaký megaspešl repráky :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Elessarr
Příspěvky: 102
Registrován: pon led 02, 2012 11:42
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: plus a minus

Příspěvek od Elessarr » čtv srp 22, 2013 13:10

Aha,no vím že reprák funguje jako odpor..Ale myslel,jsem že plus mínus mají(tedy ty dráty,co vedouhusím krkem do dveří. pak je zapojuju do výhybky a tam je právě plus,mínus,takže je to jedno jo? :D

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: plus a minus

Příspěvek od Trunda » čtv srp 22, 2013 13:22

...pokud je to pasivní vyhýbka (nenapájená), tak by to teoreticky mělo být šumák.... teoreticky za minus by mohl být považovaný ten červeno černý drát....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

wrabesek
Příspěvky: 368
Registrován: úte zář 04, 2012 15:47
Bydliště: Kousek od Ústí nad Labem

Re: plus a minus

Příspěvek od wrabesek » čtv srp 22, 2013 19:48

Zrovna nedávno jsem přidával dopředu repro.. Mělo být s vyhybkou, byl jsem v šoku, když jsem zjistil, že ta vyhybka byla, že na středobasu byli prostě 2 konce :lol: do 1 z rádia a 2. se navedlo do výšky na které byl dodělaný odpor takovou tou baterkou :lol: a jelikož to je daleko od sebe a starý typ, tak jsem musel rozkřupnout ten plast, který to drží, takže poznáš jednoduše, jestli vezmeš ten co byl naplacato nebo nastojato a dáš ho do větší nebo menší přípojky ;) celkem to je jedno..
Roverka 214i 55kW, r.v.98 - Prodáno
MG ZR 160 118kw, r.v. 03 Obrázek

Elessarr
Příspěvky: 102
Registrován: pon led 02, 2012 11:42
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: plus a minus

Příspěvek od Elessarr » pát srp 23, 2013 13:14

wrabčáku,moc jsem nepochopil tne plas,který mám rozkřupnout..proste do otvoru,kam se dává středobas ve dveřích mám jen svazek dvou drátů( jakoby plus a mínus,tot vše.výškáče tam nebyly,jen taková plastová záslepka..to´t vše,ted jsem koupil repro kompozitní,kde jsou jak středobasy,tak výškáče a + výhybky..dty dráty,co mám vyvedené origo do dveří hodím do výhybky a pak do výhybky,taky zasunu jak dráty od vejškáčů,tak od středobasů..opravdu nevím co míníš tím plastem :-D

wrabesek
Příspěvky: 368
Registrován: úte zář 04, 2012 15:47
Bydliště: Kousek od Ústí nad Labem

Re: plus a minus

Příspěvek od wrabesek » pát srp 23, 2013 21:41

Tu plastovou záslepku jsem myslel.. Jak vepředu tak vzadu jsem jí musel rozkřupnout protože mi neseděla.. ;) ona má ty dráty nastavený jakože |-- .. třeba vzadu jsem je měl || a vepředu ani nemluvim.. tak tu rozkřupneš vždy stejně a pak jí na obou stranách stejně zapojíš.. +/- nevim, hraje mi to dobře ;) a nevím jak líp to vysvětlit :D
Roverka 214i 55kW, r.v.98 - Prodáno
MG ZR 160 118kw, r.v. 03 Obrázek

Elessarr
Příspěvky: 102
Registrován: pon led 02, 2012 11:42
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: plus a minus

Příspěvek od Elessarr » ned srp 25, 2013 18:52

Už chápu. Jasný tu jsem už před měsícy zlikvidoval.ale už nevím co bylo z toho plus a mínus:-)Ale já to nějak vyřeším,mě jen vadilo že ty středobasyy moc nebasují,myslel jsem že bych je vyměnil za bassy.Ale to zase na jiném fóru o zvuku mi říkali,že néé.Tak to jen trochu zaizoluju, vytlumím a nechám to být.Já totiž swoofer nechci..ani žádný zesíky a nastavování kabelů od baterky k zesiku. :-D

wrabesek
Příspěvky: 368
Registrován: úte zář 04, 2012 15:47
Bydliště: Kousek od Ústí nad Labem

Re: plus a minus

Příspěvek od wrabesek » ned srp 25, 2013 20:03

Já dělal odzvučnění z překližky co měl táta doma :D Vypadá to jak EMDF ale je to překližka funguje to ok ;)
Roverka 214i 55kW, r.v.98 - Prodáno
MG ZR 160 118kw, r.v. 03 Obrázek

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3065
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: plus a minus

Příspěvek od roverix » pon srp 26, 2013 17:07

Reprodutor +a- má. Když repro napojíš na stejnosměrný proud a membrána se vychýlí ven, je plus na plusu
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: plus a minus

Příspěvek od Trunda » úte srp 27, 2013 9:29

... jenže on má opačný problém, že neví co je "+" na drátě.... jenže vzhledem k tomu, že se jedná o nestejnosměrný proud, tak mluvení o +/- je dost zavádějící (výrobce to na ten reproduktor píše spíš kvůli tomu, aby si člověk pamatoval jestli to je levý, nebo pravý kontakt... s označením pólů stejnosměrného napájení to nemá nic společného.... jak jsem říkal, podstatné je to, aby na všech reproduktorech byly dráty zapojený stejně.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3065
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: plus a minus

Příspěvek od roverix » úte srp 27, 2013 18:14

Asi by bylo lepší nazvat ty poly reproduktoru fáze a nulák, Nulák je na kostře a na fázi se různě střídá +40 až -40 V msm: Jenže v technických nákresech a učebnicích se roky používá + Prostě: když najde na reproduktoru + a bude si pamatovat, který kábl tam byl, tak bude vědět která barva drátu je +
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: plus a minus

Příspěvek od Trunda » úte srp 27, 2013 21:48

.... akorát že ten nulák taky nemusí být vždy na kostře :-D .... záleží na typu zapojení, ale pravda že většinou to tak je :-)
Tak, jde mi o to, aby ten, kdo nemá elektro znalosti, si nemyslel, že na výstupu ze zesilovače bude měřit stejnosměrným voltmetrem a hledat kde je plus a mínus ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět