Ještě doplním, že mám 1,4i 8V... Právě, že na plastovým krytu jsme nic neviděli... Na horním kolečku je ryska a na spodním je ryska, ale jak mají být to už netuším, na plastovým krytu nic bohužel není vidět ani žádný jiný nápisy jsme nikde neviděli... Děkuju moc za pomocHombre píše:Není nic jednoduššího: dole na ozubeném kolečku na klice jsou dva důlky, ale ty neuvidíš, protože je zakrývá řemenice, ale na té je myslím ryska a ta patří přesně naproti rysky, co je na plastovém krytu pod řemenicí zhruba nahoře ale mírně dopředu ve směru jízdy. No a na vačkách musí být obě šipky s nápisem exhaust vodorovně a jedním směrem - buď dopředu nebo dozadu (to je jedno i když exhaust je výfuk) a přesně v rovině s těma ryskama bez nápisu, co jsou na druhé straně těch kol. To je poloha, kdy je 1. a 4 válec přesně v horní úvrati - můžeš to ověřit dlouhým rovným drátem zasunutým místo svíčky do 1.válce - při pootáčení motorem najdeš nejvyšší polohu pístu (rysky na klice jsou totiž dost blbě vidět).V této poloze nasadíš řemen, aby ta jeho přední dlouhá volná část byla napnutá. Pak ho napneš, utáhneš kladku a vyzkoušíš protočit ručně motorem o 2 otáčky (vačky se otočí o 1. otáčku) a znovu zkontroluješ, jestli je to přesně nastaveno.
Pokud máš jen jedu vačku (jedno kolo na hlavě) musí tam být taky nějaké rysky proti ryskám, ale vždycky se to nastavuje v té horní úvrati 1 a 4 válce. Kdyžtak zítra mrknu do rave.
Těsnění pod hlavou
Re: Těsnění pod hlavou
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Těsnění pod hlavou
Promin, ale proc se do toho teda poustis svepomoci? To je tak nejlepsi cesta do pekel. Kdyz neumim plest, tak se pletacim jehlicim vyhybam velkym obloukem a zajdu si pro svetr do kramu ... ale mozna beres svoje auto jako hracku, na ktere se to chces naucit.TommyLee píše:... nejsem automechanik a moc zkušeností s motory aut nemám...
Re: Těsnění pod hlavou
Tak jsem se díval do Rave: na klice (spodní kolo) má být ryska přesně nahoru - měla by tam být ryska i na krytu, takže proti sobě (pozor, jsou tam ještě rysky na předstih, ale ty jsou mírně vlevo). Nahoře na vačce je ryska zase přesně vodorovně směrem doprava, to znamená rovnoběžně s horní hranou hlavy válců. Je to tam nakreslené přesně naproti takovému šroubu s výztuhou.
Podívej se do Rave na ty obrázky, je to v: Workshop manuals - Rover 200 - Engine K8 - Repairs - Camshaft Timing Belt.
Taky tam píšou, že pokud byla sundaná hlava, měl by se použít nový řemen.
Podívej se do Rave na ty obrázky, je to v: Workshop manuals - Rover 200 - Engine K8 - Repairs - Camshaft Timing Belt.
Taky tam píšou, že pokud byla sundaná hlava, měl by se použít nový řemen.
Re: Těsnění pod hlavou
Já to auto nedělám, dělá ho táta, ten je vyuč. automechanik, ještě nikdy nedal auto do servisu... a vždycky všechno zprovoznil, a to že já nejsem automechanik jsem psal proto, že mé popisování některých věcí je určitě někdy úsměvné...Promin, ale proc se do toho teda poustis svepomoci? To je tak nejlepsi cesta do pekel. Kdyz neumim plest, tak se pletacim jehlicim vyhybam velkym obloukem a zajdu si pro svetr do kramu ... ale mozna beres svoje auto jako hracku, na ktere se to chces naucit.
Proč jsem to nedal do servisu? Protože někdo možná nemá peněz na rozdávání a já jsem rád, že jsem našel peníze alespoň na to abych mohl koupit těsnění a šrouby a budu rád, když vyjdu do příští výplaty...
Děkuju moc za pomoc a za váš čas...
Re: Těsnění pod hlavou
Docela základní chyba automechanika neoznačit si kliku, ale dá se to dát do kupy i tak. Strč dlouhej drát do 1. válce, otáčej motorem tak, aby byl píst v horní úvrati. Když koukáš na vačku, tak musí být ventily na 1. a 4. válci zavřený. První v tlaku, čtvrtý ve střihu. Jestli to tak není tak to přenastav. Musí to jet, vždyť je to jenom motor. Opět se ptám, nemáš přehozený kabely ke svíčkám?
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Re: Těsnění pod hlavou
Tak všechno už je v cajku, motor běží, ale další menší nepříjemnost...
Nevíte někdo kde sehnat následující součástku? Na Elit nemají... Zkoušel jsem projet net, ale nenašel jsem...
Kdyby to bylo možné, tak i v celku nebo jen tu poslední plastovou část...
Nevíte někdo kde sehnat následující součástku? Na Elit nemají... Zkoušel jsem projet net, ale nenašel jsem...
Kdyby to bylo možné, tak i v celku nebo jen tu poslední plastovou část...
Re: Těsnění pod hlavou
ATSservis ... domeček termostatu maj v nabídce. Nebo vrakáč.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Těsnění pod hlavou
Tak auto už jezdí... Je možné, že to vše způsobila vodní pumpa? Protože jsme zjistili že přez ní teče voda... Tak jsme nakonec měnili vše... rozvoďák, vodní pumpu, těsnění, šrouby... Jen mám ale strach, aby ona příhoda s přehřátím motoru neměla nasvědomí větší škodu v motoru... Nevíte někdo jaké je minimální množství oleje v motoru aby se rozvítila kontrolka oleje? Páč po cestě se nerozsvítila, ale když se vylejval olej, tak ho tam moc nebylo... cca 2 litry z původních 4,5 l... Problém je nyní v tom, že motor když je studenej tak dost ,,klape" takovej klapavej zvuk, skoro jako u dieslu... Když se motor zahřeje, tak klepání rapidně ustoupí, ale pořád je slyšet takový lehký klapání... To vše ale jen když akceleruji, když si držím otáčky, tak nic, na volnoběh též nic... Možná je to jen dojem, že to neklape, nevím...
Re: Těsnění pod hlavou
Kontrolka mazání se rozsvítí až když není v mazací soustavě tlak - to znamená až sací koš na dně vany nasaje vzduch, což tipuju, že by mohlo nastat, když je tam tak 1-1,5 l oleje. Na nízkou hladinu tam kontrolka není, je tam měrka a tu je třeba kontrolovat.
Co se týče toho klepání, zkusil bych koupit lepší větší a dražší olejový filtr, některé takové ty malé v mrazech propustí jen malé množství ztuhlého oleje, takže kliku to namaže, ale hydroštely v hlavě už ne, ty potom klepou.
Co se týče toho klepání, zkusil bych koupit lepší větší a dražší olejový filtr, některé takové ty malé v mrazech propustí jen malé množství ztuhlého oleje, takže kliku to namaže, ale hydroštely v hlavě už ne, ty potom klepou.
Re: Těsnění pod hlavou
Hydroštel spíš cvaká..., jako by dieselovej zvuk mě motor vydával, když jsem z posledních sil nad ránem doskládal motor...a ráno při zjišťování, co je špatně - bylo nastavení rozvodů - dole na klice jsem to postavil na 0°, místo na tu správnou značku.....
Hydroštel je taky citlivější na nízkou hladinu oleje - když je pod minimem, čerpadlo už někdy prožene systémem bubliny, aniž to rozsvítí kontrolku mazání, a starší hydroštel už se ozve. Obvykle stačí olej dolít a po pár km se to uklidní.
Co dodat....kontrolovat, kontrolovat, kontrolovat..a dolévat.
Hydroštel je taky citlivější na nízkou hladinu oleje - když je pod minimem, čerpadlo už někdy prožene systémem bubliny, aniž to rozsvítí kontrolku mazání, a starší hydroštel už se ozve. Obvykle stačí olej dolít a po pár km se to uklidní.
Co dodat....kontrolovat, kontrolovat, kontrolovat..a dolévat.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Těsnění pod hlavou
Tak se zdá, že těsnění pod hlavou a jeho poškození potkalo i mě.
Prvně jsem si všimnul, že se neohřívá voda na provozní teplotu. Běžně byla ručička na budíku vodorovně. Teď vyleze sotva na spodní část ukazatele. do toho ještě nesmyslně spíná větrák. Že by termostat ?
Druhý den mi to nedalo a mrknu pod kapotu, protože když jsem dával auto do garáže, všimnul jsem si, že se kolem předních světel nějak podivně čoudí. Takže jsem vzal lampu, koukám, a alternátor zablitej. Hadice držely, myslel jsem jestli nějaká nepraskla, tak koukám, koukám, a za svodama lehce za prostřední částí mi po bloku chčije voda. Zhruba v místech, kde se dělí hlava od bloku. doufám, že to bude těsnění a ne něco horšího. Jen mi nejde do hlavy ten větrák. proč spouští, když je otevřenej velkej okruh a voda není dostatečně ohřátá ? Na dvoustovce se spínal pouze když jsem v létě stál dlouho na místě.
Prvně jsem si všimnul, že se neohřívá voda na provozní teplotu. Běžně byla ručička na budíku vodorovně. Teď vyleze sotva na spodní část ukazatele. do toho ještě nesmyslně spíná větrák. Že by termostat ?
Druhý den mi to nedalo a mrknu pod kapotu, protože když jsem dával auto do garáže, všimnul jsem si, že se kolem předních světel nějak podivně čoudí. Takže jsem vzal lampu, koukám, a alternátor zablitej. Hadice držely, myslel jsem jestli nějaká nepraskla, tak koukám, koukám, a za svodama lehce za prostřední částí mi po bloku chčije voda. Zhruba v místech, kde se dělí hlava od bloku. doufám, že to bude těsnění a ne něco horšího. Jen mi nejde do hlavy ten větrák. proč spouští, když je otevřenej velkej okruh a voda není dostatečně ohřátá ? Na dvoustovce se spínal pouze když jsem v létě stál dlouho na místě.
_________________________________________________________
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105
Re: Těsnění pod hlavou
Čidla tam sou 2, Jedno pro řj, ta spouští větrák. 2. pro budík. Jinak ty čidla měří teplotu vody a ne vzduchu. Proto dle budíku neohřál i když 2. čidlo už hlásilo přehřátí, nebo nesmysl.
Re: Těsnění pod hlavou
Nemáte fígl, jak rozpad těsnění zpomalit či oddálit ? Tak o 1/4 roku ? při nejhoršim alespoň o měsíc .. Jsem ve fázi "lehce mi utíká voda a už se objevuje olej ve vodě"
Re: Těsnění pod hlavou
myslím, že nic nexistuje, jedině snad "nejezdit s autem"
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...
vypal.it - živnost na zpracování všelikého materiálu 2024- ...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...
vypal.it - živnost na zpracování všelikého materiálu 2024- ...