Rover 216 Si 1997 Jendův "Henry"
Re: Rover 216 Si 1997 Jendův "Henry"
Ajajaj.... tohle se nebude shánět snadno, ale snad někde na vrakáči R200/25 mají.... akorát bacha, aby R25 neměla sklo nějak jiné.
https://rimmerbros.com/Item--i-GRID001296 .... nevím, proč tam píšou od roku 2000 do roku 2000 tam variantu nemají....
https://rimmerbros.com/Item--i-GRID001296 .... nevím, proč tam píšou od roku 2000 do roku 2000 tam variantu nemají....
Re: Rover 216 Si 1997 Jendův "Henry"
Ahoj kamarádi,
tak narozdíl od mého bratra můj zanedbaný Rover technickou neudělal (nebudem si nic nalhávat, není to žádný krasavec ve výstavním stavu) nicméně, prosím znalce o informaci co s tím mám dělat s tím co mi napsali na technické.
Jak probíhala technická? Nevím, já tam zase nebyl, nicméně tchán to tam vezl - po technické tránce to... no prošlo...
Na emise jsem nedodal papír od helpregu a bylo vidět že OBD hledali, ani mi nezacvakl deklik na pojistkách.
Auto stálo skoro půl roku nicméně jsem to předtím dost projel.
nejvíc mne asi pobavil problém ten že mi neproblikkla kontrolka motoru při otočení klíčkem.
Údajně vadná Lambda.
Nebo co by temu mohlo být?
Měl jsem pocit, že mi trochu profukuje vlnovec, to by mohlo mít na to vliv? Ale to by mi tam snad napsali.
teďka mia si došlo co je v poznámce ten nesoulad v technickém průkazu, koukám do něj a tam mám ještě starou adresu, nicméně na registru už mám novou.
mohu s tím teďka jezdit do té další kontroly?
hodím semka fotky dokladů - jestli se nesmí zveřejňovat tak je smažu.
tak narozdíl od mého bratra můj zanedbaný Rover technickou neudělal (nebudem si nic nalhávat, není to žádný krasavec ve výstavním stavu) nicméně, prosím znalce o informaci co s tím mám dělat s tím co mi napsali na technické.
Jak probíhala technická? Nevím, já tam zase nebyl, nicméně tchán to tam vezl - po technické tránce to... no prošlo...
Na emise jsem nedodal papír od helpregu a bylo vidět že OBD hledali, ani mi nezacvakl deklik na pojistkách.
Auto stálo skoro půl roku nicméně jsem to předtím dost projel.
nejvíc mne asi pobavil problém ten že mi neproblikkla kontrolka motoru při otočení klíčkem.
Údajně vadná Lambda.
Nebo co by temu mohlo být?
Měl jsem pocit, že mi trochu profukuje vlnovec, to by mohlo mít na to vliv? Ale to by mi tam snad napsali.
teďka mia si došlo co je v poznámce ten nesoulad v technickém průkazu, koukám do něj a tam mám ještě starou adresu, nicméně na registru už mám novou.
mohu s tím teďka jezdit do té další kontroly?
hodím semka fotky dokladů - jestli se nesmí zveřejňovat tak je smažu.
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...
vypal.it - živnost na zpracování všelikého materiálu
2024- ...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...
vypal.it - živnost na zpracování všelikého materiálu

Re: Rover 216 Si 1997 Jendův "Henry"
Hombré určitě napíše kompetentnější vyjádření, ale.....
Ta o tisícinu větši hodnota lambdy je to, co mě upozorňovat technik, že si máme zjistit, jestli nemámě nastavený ten rozptyl nějak chybně malý. Že údajně ta tolerance je tedy hodně přísná proti jiným autům s EU2.
No a to, že CO2 máš 0,9 a má být 0,3 ..... to je prostě o tom, jak dlouho se stojí na plynovém pedálu, aby se katalyzátor pořádně zahřál a začal fungovat. A to tedy jakože to fakt na tom stál celkem dlouho, než to začalo padat výrazně dolů, až jsem z toho chytal nerva. Ale jak katalyzátor dosáhle nějaké teploty, tak to letělo dolů celkem rychle. Ale nevím, jestli je předepsaný nějaký časový limit jak je potřeba to dlouho trápit. Nicméně nevidím na tom nic zlého, protože testování na nezatíženém motor v otáčkách je stejně nesmysl, protože to prostě nemůže generovat dostatečné teplo pro katalyzátor, který ho potřebuje pro to, aby správně fungoval. I proto se pak začal cpát katalyzátor za svody.
Otázka, ten špatnej vlnovec, nesaje ti tam vzduch? Protože to pak může ochlazovat katalyzátor a je vůbec rozhodit tu lambdu.....
Pokud to tu Hombré neobjeví, napiš mu SZ a určitě poradí co s tím.
Ta o tisícinu větši hodnota lambdy je to, co mě upozorňovat technik, že si máme zjistit, jestli nemámě nastavený ten rozptyl nějak chybně malý. Že údajně ta tolerance je tedy hodně přísná proti jiným autům s EU2.
No a to, že CO2 máš 0,9 a má být 0,3 ..... to je prostě o tom, jak dlouho se stojí na plynovém pedálu, aby se katalyzátor pořádně zahřál a začal fungovat. A to tedy jakože to fakt na tom stál celkem dlouho, než to začalo padat výrazně dolů, až jsem z toho chytal nerva. Ale jak katalyzátor dosáhle nějaké teploty, tak to letělo dolů celkem rychle. Ale nevím, jestli je předepsaný nějaký časový limit jak je potřeba to dlouho trápit. Nicméně nevidím na tom nic zlého, protože testování na nezatíženém motor v otáčkách je stejně nesmysl, protože to prostě nemůže generovat dostatečné teplo pro katalyzátor, který ho potřebuje pro to, aby správně fungoval. I proto se pak začal cpát katalyzátor za svody.
Otázka, ten špatnej vlnovec, nesaje ti tam vzduch? Protože to pak může ochlazovat katalyzátor a je vůbec rozhodit tu lambdu.....
Pokud to tu Hombré neobjeví, napiš mu SZ a určitě poradí co s tím.
Re: Rover 216 Si 1997 Jendův "Henry"
Jestli to neodbyl (technik) nějakým rychlým měřením a dobře to prohřál - stačí tak 30 vteřin ve zvýšených otáčkách (motor je předtím samozřejmě zahřátý na minimálně 75 stupňů, jinak to ani měřit nejde), tak je v háji katalyzátor. Úplně dobrý katalyzátor se ani zahřívat nemusí, je plně funkční než se dostane technik k měření ve zvýšených otáčkách.
Jinak tolerance lambdy je vždy u všech aut 0.97-1.03, nevím, co to mají nastavené za blbosti, takže lambda je v normě. Taky maximální obsah CO na volnoběh má být 0.5 a ne 0.4. ty máš ale 0.9.
Jinak tolerance lambdy je vždy u všech aut 0.97-1.03, nevím, co to mají nastavené za blbosti, takže lambda je v normě. Taky maximální obsah CO na volnoběh má být 0.5 a ne 0.4. ty máš ale 0.9.
Re: Rover 216 Si 1997 Jendův "Henry"
No, Hombre, ale to je to, co mi říkal i mě technik, že ten rozptyl lambdy je divnej... ale oni to berou ze systému, takže to není tak že by to technik blbě opsal, ale že to tak má předepsané. Všichni. Takže v systému je to špatně.... komu to reklamovat? Kdo jiný než ty?
Nebo už neděláš na emisích?
Jinak mě tedy na plynu stál třeba tak dvě tři minuty. Rozhodně ne půl minuty.... a opravdu až pak to padlo dolů. Je mi jasné, že ten kat už není v nejlepším stavu, ale tak zas pokud na to není nějaký časový limit, tak pokud na tom bude stát půl dne a pak to tam padne, tak asi nikdo nemůže nic namítat, ne?
Nevím no.... stejně je to celé ujeté. Je v tom na jednu stranu bibec, na druhou stranu se řeší blbosti, pravidla nejasná a řešení pro lidi marný. A pak když chce člověk koupit katalyzátor, tak se ještě desetkrát napálí na podvod, než se trefi do něčeho, co zafunguje na prvních emisích, aby ho na dalších vyhodili proto, že maj blbě čísla v systému.... je to dost na nas*ání a už od eura 4 lidi dráždí k tomu, že to brzy blbečkům v Bruseli spočítají.... už teď se to sype s automotivem na hlavu a i ten Puťa se nám musí smát, co jsme to za blbce, že jsme si sami dobrovolně zničili to, co bylo evropskou pýchou

Jinak mě tedy na plynu stál třeba tak dvě tři minuty. Rozhodně ne půl minuty.... a opravdu až pak to padlo dolů. Je mi jasné, že ten kat už není v nejlepším stavu, ale tak zas pokud na to není nějaký časový limit, tak pokud na tom bude stát půl dne a pak to tam padne, tak asi nikdo nemůže nic namítat, ne?

Nevím no.... stejně je to celé ujeté. Je v tom na jednu stranu bibec, na druhou stranu se řeší blbosti, pravidla nejasná a řešení pro lidi marný. A pak když chce člověk koupit katalyzátor, tak se ještě desetkrát napálí na podvod, než se trefi do něčeho, co zafunguje na prvních emisích, aby ho na dalších vyhodili proto, že maj blbě čísla v systému.... je to dost na nas*ání a už od eura 4 lidi dráždí k tomu, že to brzy blbečkům v Bruseli spočítají.... už teď se to sype s automotivem na hlavu a i ten Puťa se nám musí smát, co jsme to za blbce, že jsme si sami dobrovolně zničili to, co bylo evropskou pýchou

Re: Rover 216 Si 1997 Jendův "Henry"
Na emisích nejsem, jsem na STK, teď jsem celé září zaskakoval za nemockého kolegu
Ptal jsem se technika z emisí, v metodice je teda 0.97-1.03, ale někteří výrobci mají jiné data a systém jede podle údajů výrobce.
Co se týče toho auta, říkal že je pravděpodobně netěsný výfuk (vyšší lambda) + špatný katalyzátor (vysoké CO). Ta netěsnost je spíše někde až za katalyzátorem, před ním je dost přetlak, takže tam to přisávat vzduch nebude.
Zahřívání katalyzátoru: každý krok měření může trvat max. 5 minut, potom to systém vyhodnotí jako nezpůsobilé. Jak už jsem psal, dobrý katalyzáor funguje hned, horší naběhne během půl minuty, tři minuty ti to nikdo normální zkoušet nebude, protože ví, že kdyby to pak zastavili na cestě ti borci z CSPSD (to že si tipujou zrovna takové starší auta nemusím asi říkat), vyhodnotí to jako nevyhovující, pošlou oznámení na obec a kraj a technik bude ve velkm průseru.
Ptal jsem se technika z emisí, v metodice je teda 0.97-1.03, ale někteří výrobci mají jiné data a systém jede podle údajů výrobce.
Co se týče toho auta, říkal že je pravděpodobně netěsný výfuk (vyšší lambda) + špatný katalyzátor (vysoké CO). Ta netěsnost je spíše někde až za katalyzátorem, před ním je dost přetlak, takže tam to přisávat vzduch nebude.
Zahřívání katalyzátoru: každý krok měření může trvat max. 5 minut, potom to systém vyhodnotí jako nezpůsobilé. Jak už jsem psal, dobrý katalyzáor funguje hned, horší naběhne během půl minuty, tři minuty ti to nikdo normální zkoušet nebude, protože ví, že kdyby to pak zastavili na cestě ti borci z CSPSD (to že si tipujou zrovna takové starší auta nemusím asi říkat), vyhodnotí to jako nevyhovující, pošlou oznámení na obec a kraj a technik bude ve velkm průseru.
Re: Rover 216 Si 1997 Jendův "Henry"
Hombre - moc TI děkuji!
a nemůže být ještě problém v tom, že se snažili to připojit přes to OBD? (nevím proč se to dělá, tak netuším jestli to něco udělá)
za katem jsem dával novýt celý díl, ale je pravda, že příruby nejsou už uplně co by měly být, tzn asi nejlépe celej kat ven, dát novej a znova a lépe..
to dotoho budu muset vrazi polovinu toho co mne to auto stálo když jsem ho kupovat před.. mnoha lety
a nemůže být ještě problém v tom, že se snažili to připojit přes to OBD? (nevím proč se to dělá, tak netuším jestli to něco udělá)
za katem jsem dával novýt celý díl, ale je pravda, že příruby nejsou už uplně co by měly být, tzn asi nejlépe celej kat ven, dát novej a znova a lépe..
to dotoho budu muset vrazi polovinu toho co mne to auto stálo když jsem ho kupovat před.. mnoha lety

Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...
vypal.it - živnost na zpracování všelikého materiálu
2024- ...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...
vypal.it - živnost na zpracování všelikého materiálu

Re: Rover 216 Si 1997 Jendův "Henry"
Výborně, děkuji Hombre za komplexní vysvětlení, takto to chápu víc....
Nicméně... ale chápeš ten rozpor, který jsi vyslovil?
Říkáš vastně to, že technik na emisích by měl na tom plynu stát pět minut a pak to prohlásit za vadné.
Technik CSPSD by na tom měl stát stejných pět minut a pak to prohlásit za vadné. Pokud neexistuje jiné kritérium, tak neexistuje možnost, aby byl někdo potahovaný za to, že měřil emise 4 minuty a naměril že je to ok a jiný ho za to popoháněl, protože měřil 3 minuty a ok to nebylo, když všichni ví, že ta výkonnost katu při jeho horším stavu je o době, potažmo teplotě na tělesu katalyzátoru.
Takže když už chtějí buzerovat, tak mají určit jasnější okolnosti, za jakých se to měří a pak může někdo někoho popohánět. Tak ať stanoví přísnější časový limit, když už ho stejně nedodržujou, nebo měří teplotu na katu, nebo nedělají chujovinu, že měří emise na nezatíženém motoru.
Mi taky není příjemné jet na emise a nedostat jasný výsledek, protože jeden rok se dovíš že je to cajk, dva roky s tím autem nejezdíš a na dalších emisích mě vyhodí, protože jsem ve skutečnosti jen nenarazil na technika, který byl ochotný vydržet déle měřit.
Je to systém v rozkladu, nerovné podmínky a čím dál víc frustrující buzerace na každém rohu. Na všechno chtějí mít pravidla, ale neumí je vymyslet tak, aby byla jasná a spravedlivá.
Nicméně... ale chápeš ten rozpor, který jsi vyslovil?
Říkáš vastně to, že technik na emisích by měl na tom plynu stát pět minut a pak to prohlásit za vadné.
Technik CSPSD by na tom měl stát stejných pět minut a pak to prohlásit za vadné. Pokud neexistuje jiné kritérium, tak neexistuje možnost, aby byl někdo potahovaný za to, že měřil emise 4 minuty a naměril že je to ok a jiný ho za to popoháněl, protože měřil 3 minuty a ok to nebylo, když všichni ví, že ta výkonnost katu při jeho horším stavu je o době, potažmo teplotě na tělesu katalyzátoru.
Takže když už chtějí buzerovat, tak mají určit jasnější okolnosti, za jakých se to měří a pak může někdo někoho popohánět. Tak ať stanoví přísnější časový limit, když už ho stejně nedodržujou, nebo měří teplotu na katu, nebo nedělají chujovinu, že měří emise na nezatíženém motoru.
Mi taky není příjemné jet na emise a nedostat jasný výsledek, protože jeden rok se dovíš že je to cajk, dva roky s tím autem nejezdíš a na dalších emisích mě vyhodí, protože jsem ve skutečnosti jen nenarazil na technika, který byl ochotný vydržet déle měřit.
Je to systém v rozkladu, nerovné podmínky a čím dál víc frustrující buzerace na každém rohu. Na všechno chtějí mít pravidla, ale neumí je vymyslet tak, aby byla jasná a spravedlivá.
Re: Rover 216 Si 1997 Jendův "Henry"
Nepsal jsem, že na tom má stát pět minut, pět minut je limit, kdy to musí stihnout naměřit od zadání kroku "měření emisí ve zvýšených otáčkách" mu běží čas a do 5.minut to musí stihnout. Někdy je to problém, u elektronických snímačů na pedálu udržet ty otáčky 15 sekund v daném rozsahu. Měří se oficiálně 15 sekund, provních 5 sekund se nepočítá, ze zbylých 10 se vypočítá průměr. Nějaké zahřívání katu není v metodice, kat musí být funkční po celou dobu, kdy je motor zahřátý alespoň na 75°C.
Re: Rover 216 Si 1997 Jendův "Henry"
Kdyby jste se nudili, můžete si počíst, ja myslím, že pravidla jsou Trundo vcelku jasná a na to, že vám technici občas vycházeli vstříc můžete díky mediální kampani pana Fleishanse pomalu zapomenout
https://www.stkinfo.cz/sendfile.php?sav ... 7-2020.pdf
https://www.stkinfo.cz/sendfile.php?sav ... 7-2020.pdf
Re: Rover 216 Si 1997 Jendův "Henry"
Výborně, tak možná pravdila jsou daná, ale nejsou jasná, protože nikdo je nevysvětluje a jednoznačně neaplikuje....
Pak nám do toho možná háže vidle to, že se tu bavíme o měření emisích, na které platí výjimka od pana Stehlíka a to že se neměří s pomocí OBD. Proto se ptám: Je možné, že tedy z toho důvodu měl ten mechanik možnost to měřit déle, čekat na správnou hodnotu (ano, klidně i v limitu pěti minut) a výpočet pak proběhl nad daty pro posledních několik sekund?
Já se nechci prát
Jen se ptám a chci v tom mít jasno. Brách ať si to řeší jak chce
Má tam jít s připraveným autem, má si pohlídat, aby na to aplikovali výjimku (kterou kurnik vůbec nemá hlídat zákazník, ale technika to doufám upozorní samo)... atd.
Ptám se a chci v tom mít jasno, protože smyčka se utahuje a já si tedy nenechám bordelem v pravidlech a jejich interpretací zařídit to, že mi moji sbírku aut zkomplikují
Díky za odkaz, kuknu na to
Pak nám do toho možná háže vidle to, že se tu bavíme o měření emisích, na které platí výjimka od pana Stehlíka a to že se neměří s pomocí OBD. Proto se ptám: Je možné, že tedy z toho důvodu měl ten mechanik možnost to měřit déle, čekat na správnou hodnotu (ano, klidně i v limitu pěti minut) a výpočet pak proběhl nad daty pro posledních několik sekund?
Já se nechci prát


Ptám se a chci v tom mít jasno, protože smyčka se utahuje a já si tedy nenechám bordelem v pravidlech a jejich interpretací zařídit to, že mi moji sbírku aut zkomplikují

Díky za odkaz, kuknu na to

Re: Rover 216 Si 1997 Jendův "Henry"
Měření s OBD spočívá v tom, že měřící přístroj si bere otáčky a teplotu motoru z rozhraní OBD, u vozidel bez OBD se musí připojit snímač otáček a teploměr místo měrky.. Ostatní hodnoty jsou z výfuku. Na výsledek měření to nemá vůbec vliv.
Měření na přístroji Bosch: technik se dostane po asi dvouminutovým odklikavani kontroly regulace volnoběhu se spotřebiči a bez nich k měření ve zvýšených otáčkách. Přístroj ho vyzve, aby dal sondu do výfuku a počká, až hodnoty naběhnout a stabilizují. Pak ho vyzve aby přidal plyn a udržoval volnoběžné otáčky. Jakmile jich dosáhne, začne odpočítávat 15 sekund, Jakmile uběhne těch 15 sekund s otáčkami v požadovaném pásmu, přístroj sám ukončí měření a vyhodnotí, zda vyhovělo nebo ne, pak to může libovolně opakovat v limitu těch 5. minut, který už je někde v půlce, po jeho uplynutí se fáze měření zvýšených otáček ukončí.
Měření na přístroji Bosch: technik se dostane po asi dvouminutovým odklikavani kontroly regulace volnoběhu se spotřebiči a bez nich k měření ve zvýšených otáčkách. Přístroj ho vyzve, aby dal sondu do výfuku a počká, až hodnoty naběhnout a stabilizují. Pak ho vyzve aby přidal plyn a udržoval volnoběžné otáčky. Jakmile jich dosáhne, začne odpočítávat 15 sekund, Jakmile uběhne těch 15 sekund s otáčkami v požadovaném pásmu, přístroj sám ukončí měření a vyhodnotí, zda vyhovělo nebo ne, pak to může libovolně opakovat v limitu těch 5. minut, který už je někde v půlce, po jeho uplynutí se fáze měření zvýšených otáček ukončí.
Re: Rover 216 Si 1997 Jendův "Henry"
Ten pan Libor má opravdu zajímavou potřebu řešit jakousi cizí "spravedlnost". Až to na mě působí tak trošku estébácky.
Každopádně mám pocit, že tu ty naše staré benzínové herky i byť s horším katalyzátorem jsou pořád ekologicky luxusní proti tomu, co umí rozhašený moderní diesel.
Dobře tedy... máš nějakou zkušenost jakou náhradu katu koupit, aby to bylo nějak rozumné v poměru cena/výkon? Přímo s přírubami už se to moc asi sehnat nedá, takže mluvím o univerzálním katu pro vyvaření...
Každopádně mám pocit, že tu ty naše staré benzínové herky i byť s horším katalyzátorem jsou pořád ekologicky luxusní proti tomu, co umí rozhašený moderní diesel.
Dobře tedy... máš nějakou zkušenost jakou náhradu katu koupit, aby to bylo nějak rozumné v poměru cena/výkon? Přímo s přírubami už se to moc asi sehnat nedá, takže mluvím o univerzálním katu pro vyvaření...
Re: Rover 216 Si 1997 Jendův "Henry"
Myslím, že minulý týden v telkevizi Máte slovo s Jílkovou, sám jsem to neviděl, ale Fleishanse tam někdo prý setřel, že mají v rodině firmu na DPF, nebo co, a proto se tak angažuje. Samozřejmě by bylo najivní si myslet, že to dělá jen pro dobro nás všech a čistější vzduch ve městech, ale co dokáže způsobit jeden takový debil, že se bude zřizovat nová uniformovaná složka pro kontrolu technického stavu vozidel na silnicích (INSID), bude mít právo zastavovat vozidla - to znamená změnu legislativy atd.
S katalyzátory zkušenosti nemám, do takových akcí se nepouštím, ale ptal jsem se dnes ráno jednoho majitele autoservisu, říkal, že dává buď polský JMJ (cena okolo 1500), dát pozor, aby měl keramickou a ne kovovou vložku, prý to vždycky na emisích vyšlo. Co zase ale vím z měření, některé auta s levnou náhradou jsou na hraně.
Pokud chceš jistottu, tak Bosal nebo Walker, cena je okolo 3-5 tisíc což si myslím, že tje taky docela rozumné, záleží jaké máš s autem do budoucna plány atd.
S katalyzátory zkušenosti nemám, do takových akcí se nepouštím, ale ptal jsem se dnes ráno jednoho majitele autoservisu, říkal, že dává buď polský JMJ (cena okolo 1500), dát pozor, aby měl keramickou a ne kovovou vložku, prý to vždycky na emisích vyšlo. Co zase ale vím z měření, některé auta s levnou náhradou jsou na hraně.
Pokud chceš jistottu, tak Bosal nebo Walker, cena je okolo 3-5 tisíc což si myslím, že tje taky docela rozumné, záleží jaké máš s autem do budoucna plány atd.
Re: Rover 216 Si 1997 Jendův "Henry"
Ok.... brácha něco objednal, co bylo dostupné i s přírubami a uvidí jak dopadne. Kdyžtak si od něho kat za dva roky přeberu já pro Labuť 
Jo, já si právě říkal, že Liborek tu aktivitu přece nebude mít jen tak pro nic za nic jen jako aktivistický boj za čistý vzdoušek a že za tím musí být nějaký podnikatelský záměr
Ale tak obecně, už jen když slyším slovo "asociace".... evokuje ve mě víc komunistický, než kapitalistický systém. Takové pak na chvilku umlčí dotace apod....
Navíc tedy si osobně myslím, že touhle aktivitou tak naopak té Dekře pomohl, bo ta má hodně dlouhé prsty a bude si umět zařídit to, že se na kolena složí ty ostatní ne-Dekrové STK a bude z toho už naprostý monopol. Z těch keců jsem pochopil, že ve skutečnosti má pifku na Dekru a práskačstvím si myslí, že jí tím nějak ublíží... no ale spíš dosáhne toho, že ublíží všem okolo, Dekru to víc posílí a jemu nezbude opravdu nic jiného než ten jeho povzdech, že se bojí o život...
Přijde mi to hodně nepromyšlené....

Jo, já si právě říkal, že Liborek tu aktivitu přece nebude mít jen tak pro nic za nic jen jako aktivistický boj za čistý vzdoušek a že za tím musí být nějaký podnikatelský záměr

Navíc tedy si osobně myslím, že touhle aktivitou tak naopak té Dekře pomohl, bo ta má hodně dlouhé prsty a bude si umět zařídit to, že se na kolena složí ty ostatní ne-Dekrové STK a bude z toho už naprostý monopol. Z těch keců jsem pochopil, že ve skutečnosti má pifku na Dekru a práskačstvím si myslí, že jí tím nějak ublíží... no ale spíš dosáhne toho, že ublíží všem okolo, Dekru to víc posílí a jemu nezbude opravdu nic jiného než ten jeho povzdech, že se bojí o život...
Přijde mi to hodně nepromyšlené....