Stránka 2 z 5

Re: Jízda na sněhu

Napsal: čtv lis 22, 2007 21:04
od Zakar
Tommi_82 píše:Ahoj, jelikož se mi už dvakrát stalo, že jsem dostal na prvním sněhu hodiny(jelikož mám jednak nevim jak dlouho stary zimaky po puvodním majiteli a jednak jsem jel trošku sportovně), chtěl bych tu rozpoutat diskusi ohledně výběru pneu atd. Autu se samozřejmě nic nestalo, nejsem sebevrah.
Auto mám první zimu, tak by bylo zajímavý poslechnout si rady zkušenějších. Stačil jsem si všimnout že ten lehkej zadek na dvoustovce má celkem tencenci na sněhu ustřelovat(až jse si říkal že by nebylo od věci zkusit starej osvědčenej žigulikovej zpusob a sice závaží do kufru). Mám v celku dva dotazy. Používáte někdo na zimu širší pneu?(například místo 175/65 zkusit 185/60) má to v zimě nějakej praktickej efekt (teoreticky by to měla být výhoda)? Máte někdo zkušenosti s těmahle gumama - Vraník Green Diamond (http://www.pneuvranik.cz/pneu_karta.php?229)? Je jasný že maj nevýhody jelikož jsou to protektory(malá životnost, riziko defektu, boule, špatně se můpžou vyvažovat atd.), ale zajímalo by mě jestli ty diamanty v té směsi mají opravdu nějakej vliv na zlepšení jízdních vlastností. Pročetl jsem snad všechny diskuse a stále je to tak 50 na 50 (pro vs. proti). Pravdou je že na protektory jsou celkem dost drahý(jsou jen o 200-300 kč levnější než Polaris 2 nebo S3 Eskymo). A jelikož s Polarisky v testu ADAC letos opět dopadly hůř než Eskyma, tak tak zvažuju jestli jít do Vraníka nebo Savy.
Já už bych si na auto protektor nedal.Mám samé špatné zkušenosti.Protektor je proti nové pneumatice těžší,většinou jde hůř vyvážit a pochybuji že je vyroben ze stejné směsi jako nová zimní pneumatika.A není o moc levnější. :P

Napsal: pát lis 23, 2007 8:01
od Tommi_82
No teď už je to s křížkem po funuse, jelikož ten zadek je takovej vcelku lehoučkej, troufl jsem si objednat ty protektory s diamantama. Dám je do zadu (předchozí majitel asi kupoval gumy po dvou kusech, takže vepředu jsem měl téměř nový gumy a vzadu už ojetý). Možná je to chyba ale myslím si že na zadních kolech snad tolik škody nezpůsobí (pokud budou vyvážený samozřejmě). V autě jezdím většinou sám, rozhodně ho nepoužívám jako cargo vůz a nestěhuju v tom svým drobkovi nábytek a podobně. Dále jsem se kdesi dočetl zmínku která narušila můj zažitej zvyk. Psali (s odkazem na ADAC) že auta s motorem vepředu by měly mít ty novější pneumatiky na zadní nápravě a na té přední, zatíženější, mohou být ty ojetější pneumatiky. Slyšeli jste to už někdo? Já jsem to slyšel poprvé a nevím co si o tom myslet, mezi motoristy koluje tolik fám, že už člověk neví čemu věřit.

Napsal: pát lis 23, 2007 14:50
od AnderN
Osobne davam na predek vzdycky ty vice ojete. Uz proto, ze predni naprava je jednak hnana, jednak se s ni otaci, jednak je vice zatizena pri brzdeni (predek nese cca 90% energie), takze predni se drive sjedou. Na dalsi sezonu je pak davam naopak, aby se zase predni vic sjely a vyslo to zhruba na stejno.

To:Tommi

Napsal: pát lis 23, 2007 16:33
od assa
Údajně pro předejití přetáčivého smyku,na lepších gumách zadek jen tak neustřelí a když už, tak se lépe vyrovnává.Sám s tím zkušenost nemam,jelikož poslední smyk jsem absolvoval někdy v prosinci 1984 tedy v době kdy zimní gumy nikdo moc neřešil.

Re: Jízda na sněhu

Napsal: čtv lis 29, 2007 7:31
od Lukas82
Tommi_82 píše:Ahoj, jelikož se mi už dvakrát stalo, že jsem dostal na prvním sněhu hodiny(jelikož mám jednak nevim jak dlouho stary zimaky po puvodním majit..................
Zdravím,
tato diskuze mě vcelku pobavila,samozřejmě nemám peněz na vyhazování,ale na aktivní bezpečnost by měli být peníze všude,proto nechápu jak si může někdo na auto obout matadorky na zimu.Já mám na autě Pirelli snowsport,byli o trošku dražší,ale ten pocit bych přál zažít každému.Najezdím tak 2000 za měsíc,naposledy v největších s..čkách Slovensko východ a zpět a tyto pneu mohu a budu vřele doporučovat.Cestu tam jsem absolvovat se třemi lidmi,takže klídek pohoda,zpět už sám.Blátivá břečka všude,na dálnici 10 cm nerozjetého sněhu,Makov 10 cm ujetého sněhu,atd atd atd...Jel jsem sám,ostřeji,když byla silnice volná,šel jsem do zatáček do kritických možností,přál bych zažít.Jednou jedinkrát mi autu ujel zadek,a aniž bych rovnal volant (prázdná silnice,pokušení) se auto během okamžiku srovnalo,prostě nádhera.Pneu jsem vybíral podle ADAC testů a myslím že jsem udělal dobře :)Proto bych nikdy nešetřil na pneumatikách,je to jediný co vás spojuje se silnicí

Re: Jízda na sněhu

Napsal: čtv lis 29, 2007 8:38
od Zakar
Lukas82 píše: Zdravím,
tato diskuze mě vcelku pobavila,samozřejmě nemám peněz na vyhazování,ale na aktivní bezpečnost by měli být peníze všude,proto nechápu jak si může někdo na auto obout matadorky na zimu.Já mám na autě Pirelli snowsport,byli o trošku dražší,ale ten pocit bych přál zažít každému.Najezdím tak 2000 za měsíc,naposledy v největších s..čkách Slovensko východ a zpět a tyto pneu mohu a budu vřele doporučovat.Cestu tam jsem absolvovat se třemi lidmi,takže klídek pohoda,zpět už sám.Blátivá břečka všude,na dálnici 10 cm nerozjetého sněhu,Makov 10 cm ujetého sněhu,atd atd atd...Jel jsem sám,ostřeji,když byla silnice volná,šel jsem do zatáček do kritických možností,přál bych zažít.Jednou jedinkrát mi autu ujel zadek,a aniž bych rovnal volant (prázdná silnice,pokušení) se auto během okamžiku srovnalo,prostě nádhera.Pneu jsem vybíral podle ADAC testů a myslím že jsem udělal dobře :)Proto bych nikdy nešetřil na pneumatikách,je to jediný co vás spojuje se silnicí
Matador jsou pneumatiky jako každé jiné.Kvalitní a za nižší cenu. :roll:

Napsal: čtv lis 29, 2007 8:41
od Lukas82
Mno,mě jde o kvalitu,jak jsem napsal je to bezpečnostní prvek a tom šetřit nehodlám,mimoto Matador jsou v oficiálních testech někde na spodku.Neříkám že jsou špatné,pro někoho kdo jezdí jednou zatýden na návštěvu 20 km plně dostačující,ale já trávím v autě dost času a tam se kritické situace přímo vybízejí.BTW matador jsem měl minulou zimu,takže ne že bych to neuměl porovnat :)

jízda na sněhu

Napsal: čtv lis 29, 2007 9:37
od Jirka2
Lukas82 píše:Mno,mě jde o kvalitu,jak jsem napsal je to bezpečnostní prvek a tom šetřit nehodlám,mimoto Matador jsou v oficiálních testech někde na spodku.Neříkám že jsou špatné,pro někoho kdo jezdí jednou zatýden na návštěvu 20 km plně dostačující,ale já trávím v autě dost času a tam se kritické situace přímo vybízejí.BTW matador jsem měl minulou zimu,takže ne že bych to neuměl porovnat :)

Ahoj,nevím proč někteří rěšíte jestli dávat na rovera nový,nebo protektory.Jasně že je to o ceně,ale když už máme takový auta tak nemá cenu šetřit.
Jenom na pneu je v zimě jestli se rozjedeme-zabrzdíme,nebo někde vlítnem do škarpy :) Máme rovery ne škodovky.

Napsal: čtv lis 29, 2007 10:14
od Tommi_82
LOL To jsi mě pobavil, ne že bych neměl rád svýho Rovera, ale cenově se pohybuje na hranici rezivejch felcek (60 tis. Kč) takže si tu nebudu na nic hrát. To je jedno, už mám na zadku protektory a oproti ojetejm zimním jsem na tom líp(ozkoušeno, potvrzeno). Zatím mám pocit že těch protektorů se není třeba bát.

Napsal: čtv lis 29, 2007 10:24
od Lukas82
Nemůžu si pomoci,ale asi je tu dost lidí slepých,nejde o to jestli škodofka,nebo R200 za 80 tisíc,uvědomte si,že jde především o Vaše životy !!!! Rád bych to srovnal třeba s pytlem (airbagem) mám si koupit,ten co už vylít,Pepa ho nerval nazpátek a vyměnili patronu,mají 85% spolehlivost,stojí o 2000 méně,nebo nový?Já každopádně nový,asi je to nepochopitelné pro někoho,ale já mám jasno,a vcelku se mi tu na světě líbí,nevidím důvod proč odcházet :) kvůli 2000

Napsal: čtv lis 29, 2007 10:55
od Tommi_82
No mě se na světě taky líbí a proto nejezdím po dálnici a nezkouším si přitom driftovat, jako ty, dostal jsem 2x smyk, protože jsem měl to auto 2 měsíce, koupil jsem jiný gumy s novým vzorkem a jezdím klidněji, myslím že nejsem o nic horší než ty. :-))

Napsal: čtv lis 29, 2007 11:11
od Tommi_82
Druhá věc je že se u protektorů mnohokrát potvrdilo že vydrží déle než lowendové nové pneumatiky, neházel bych protektory do jednoho pytle, já mám protektory, které jsou cenově blízke oněm novým pneumatikám nižší cenové, vzorek mám TS 780, který ještě před 4 lety dominoval na prvních pozicích hitparád penumatik, směs mám s částečkami diamantů, které dle testů zlepšují jízdu na namrzlých vozovkách, firma se zabývá výrobou už více než deset let, reference jsou dobré. Myslete si o protektorech co chcete, měl jsem tam ojeté Bridgestony a šly do sběrnýho dvora, na sněhu a v břečce mi auto drží dobře a zatím jsem prostě s protektorama spokojenej. Rychlostní index a nosnost těchto pneumatik je stejná jako těch vašich.

Jo jinak se omlouvám, s autem se nemazlím, mám ho jen na to aby mě přepravovalo z bodu A do bodu B a jakmile budou peníze na nový, tak ho prostě vyměním za mladší aniž bych u toho brečel. O auto se starám tak aby fungovalo dobře, a do oprav jsem během prvních 3 měsíců nelitoval vrazit třetinu ceny auta i když vím že se mi to nikdy nevrátí. Auto funguje spolehlivě zatím. :-))

Re: Zimni

Napsal: pát led 17, 2014 23:01
od Austin
Austin píše:Já jsem to pojal tak, že je chci na 3-4 roky na 14´´plecháče,
tak jsem pořídil na R216 16V nové Dunlop M3 za celkovou cenu vč. DPH 6600 a jsem VELMI spokojen, sedí, tiché,
určitě ujedu 38-44 t´km a víc nechci, pak to bude pod 3 mm a to půjdou pryč. .....
Tak je mám obuté osmým rokem, resp. 7 let a 3 měsíce, vzorek ještě je okolo 3,5-4 mm, ale začíná se drolit kupodivu.
Myslím začíná, praská to, ne že by se to už drolilo. Dám se zítra možná fotky.

Ujel jsem na nich asi cca 25-30 tkm. nevím to nějak moc přesně, odhad je tak 27 tkm.

No a pokukuji, že bych koupil nové, nyní je nejlepší doba na nákup nějakých Winter Response,
teď jsem se díval, že je mají místo za 1660 za 1020,- , ještě existují skladem gumy navezené na podzim, před skokem kurzu 25,30 -27,60 / €.

Co Vy ? co Váš vzorek? přijde možná sníh, možná kouzelník, nebo přijde jaro :-)
ale říkám si že bych nynějším nákupem mohl zaplatit o litr méně než v září za nové gumy (a bůhví jaký bude kurs)

Zde vidím za 9 dní sněžení http://www.wunderground.com/global/stations/11723.html pokud to nejede tak si to nastavte (lokalitu)

Toto je poměrně přesná předpověď/jsou to zdrojová data Federálního Us. úřadu pro letectví
a také organizace National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA).
http://www.wunderground.com/about/data.asp

Re: Jízda na sněhu

Napsal: pát led 17, 2014 23:31
od AnderN
Budu vyhledove potrebovat taky, ale na 15", takze za 1000 Kc/ks ani nahodou, pokud nechci Cinu. Naposledy me zaujaly Nokian WR D3 (185/55 R15). Mate s nimi nekdo osobni zkusenost?

Re: Jízda na sněhu

Napsal: sob led 18, 2014 11:03
od Karel825
Mám Nokiany WRD3 na služební Fabii 1,2 TSi v rozměru 185/60/15 již druhým rokem i když letos zima nic moc. Najeto na nich měsíčně 2200 km, vzorku stále dost. Záběr na sněhu v pohodě, brzdění taky, ovladatelnost i díky ESP dobrá, spotřeba do 5,7 l. Předtím jsem měl Nokian W+ a byly lepší v záběru, ale ty už se myslím nedělají 8)