Stránka 2 z 3

Re: Rover 220 barva předních světlometů

Napsal: pát srp 01, 2008 14:14
od tobias
busta.jarda: me to se svetlem nic neudelalo a mám to tam 5 měsíců a žádný problém.

Vochomurka: přiznám se, že sám netuším :lol:

jarda: máš to tak, že teplota denního světla je kolem 4500K takže čím blíž tomu budeš, tím je to příjemnější. 6000 je ještě ok, ale třeba 8000 už je hodně do modra. Já sem koupil 5000 a super...ale nemám zkušennosti s jinými HID sadami. A oproti originál xenonům je ten rozdíl vážně minimální. Měl bys tam mít automatickou nivelaci (sklápění) světlometů, nebo aspoň manuální. Já je mám hodně dolů a stejně to svítí super, dálkový sem si musel hodně zvednout, aby vůbec měly nějaký učinek :)

Re: Rover 220 barva předních světlometů

Napsal: pát srp 01, 2008 14:36
od Jarda
A svetla na 600 sou taky plastovy?Ty 6000k by meli byt jako 60W jestli se nepletu,to by sned se svetlem nic udelat nemelo.A proc je mas vlasne hodne dolu?To tak oslnujou?

Re: Rover 220 barva předních světlometů

Napsal: pát srp 01, 2008 17:04
od Eny45
5200k je přímé denní světlo, 6000k je světlo při zatažené obloze, 7000k má světlo ve stínu,
3200k má klasická žárovka, 4000k má bílá zářivka.

tak to tvrdí manuál mého fotoaparátu :)

Re: Rover 220 barva předních světlometů

Napsal: pát srp 01, 2008 17:45
od tobias
Jarda: řekl bych, že budou skleněný, aspoň se tak tvářej. Mám je dost dolů proto, aby neoslňovaly, pro jistotu. Ale asi je teď zase trochu zvednu, když sem vyzkoušel, že na mě nikdo nebliká, tak o kousek to určitě unese :)

Eny: tak nějak by to mělo bejt, ale u těch xenonů to vlastně znamená jak moc to je modrý světlo.

Jinak jsme to už řešili už tady: viewtopic.php?f=8&t=572

Re: Rover 220 barva předních světlometů

Napsal: pon srp 04, 2008 9:05
od vochomurka
no asi nejdřív zkusím nějaké lepší klasické lampy, mám pro první pokus v merku Osram Silverlight. ta přestavba na xenon je pěkná ale celkem nákladná, takže uvidím časem.

Re: Rover 220 barva předních světlometů

Napsal: pon srp 04, 2008 10:09
od TommyLee
Nevím, někde jsem četl, že HID žárovky nevytvářejí tolik tepla co klasické žárovky, jelikož tam světlo nevzniká tím, že se rozžhavý kus drátu, ale je to jako zářivka... ;)

úryvek z netu

Xenony mají až 3x větší svítivost než běžný halogen.
Až 10x větší životnost než běžný halogen.Optický větší úhel světelného kuželu.
Lepší odraz povrchu silnice směrem k řidiči.
Xenony mají o 50% nižší spotřebu energie oproti halogenům - teoreticky je tedy i menší odpor alternátoru a menší spotřeba.
Zhruba o 50 - 150° nižší provozní teplota xenonů oproti klasickému halogenu .

Obrázek

Co znamená barva 5000k / 6000k / 8000k / 10000k?

Určuje nám to barvu světla, nejpřirozenější je 5000k což je bílé denní světlo. Čím větší číslo tím je zbarvení více do modra a hlavně světlo je slabší. Ceny jsou stejné u všech, je pouze na Vás pro co se rozhodnete.
Co znamená Ballast?

Trafo které přeměňuje napětí z 12V (napětí osobních automobilů) na 85-165V a požadovanou frekvenci, které xenonové výbojky potřebují.
Spotřeba a teplo ve světle?

Spotřeba xenonových výbojek je 35W oproti halogenovým 55W a tím je i menší teplo uvnitř světel.

Obrázek

Obrázek

Re: Rover 220 barva předních světlometů

Napsal: úte srp 05, 2008 8:12
od busta.jarda
ahoj jak tak koukam tak by to mohlo byt v pohode tak jakousadu by jste tedy doporucovaly do r200? je nejaka odzkousena co je v pohode? diky
;)

Re: Rover 220 barva předních světlometů

Napsal: úte srp 05, 2008 12:01
od TommyLee
no dávej pozor na to aby sis koupil tu správnou sadu, nejlepší sou bi xenony tj. potkávací i dálkové světlo v jedné žárovce... na některých stárnkách to mají blbě značený, tak ať nenaletíš, lepší je si nejprve zavolat s prodejcem nebo mu napsat mailík. Co se týče barvy, tak bych šel asi do 8000K je to pěkně domodra, 6000K je čistě bílá s nádechem modré...

kdyžtak tady ten klučina má s úpravou R200 už nějaké zkušenosti, tak zkus napísat jemu...

http://www.rover-ostrava.wz.cz/

Re: Rover 220 barva předních světlometů

Napsal: úte srp 05, 2008 14:44
od Eny45
Já se toho bojím. Jako auto s xenonama musí mít dle zákova odstřikovače světel, a hlavně automatické zklápění světel. - sem někde četl. Mohl by to přesněji vědět Hombree, když dělá na technické :wink:

V praxi předpokládám že špinavej reflektor bude silně oslnovat protijedoucí. A automatické zklápění si upravuje vejšku zase kůli oslnovaní. A dost možná pozná protijedoucí auto, a uhne před ním světla. Proto taky mnohokrát příplatková výbava v podobě xenonů, stojí 40 - 80 tisíc.

Myslím že značné zlepšení přinesou i obyčejné nové žárovky. Protože ty staré jsou už vypálené a zežloutlé. Natož pak nějaké Silverlight od osramu, to bude značnej rozdíl. Vždy totiž porovnávat nové s novejma. A né že někdo vymění jednu stranu auta, a pak kouká jak svítí lépe než ta stará vysvícená... :mrgreen:

Troufl bych si říci že ten Silvestar a třeba xenonka, bude značně podobná, pokud budou obě nové. Jelikož auto nemůže jen tak svitit 2x tolik, neprošlo by testama, ani technickou. Rozdíl ale bude určitě v barvě světla, a životnosti. Taky se dá předpokládat že bílé světlo bude mít větčí dosvit než žluté světlo. I dkyž metr před reflektorem budou mít stejnou sílu.

Re: Rover 220 barva předních světlometů

Napsal: úte srp 05, 2008 15:38
od TommyLee
Jj máš pravdu, ostřikovače tam musí být, ale automatický sklápění? Nemyslel jsi spíš elektrický sklápění? Některá starší auta tohle nemají.

Není problém během 15 minut tam vrátit normální žárovku k technický.

No to oslňování není tak značné, protože to světlo od xenonů hlavně 5000K je podbné dennímu světlu a pro oko je příjemnější, takže spíš naopak. To máš jako když se podíváš do normální žárovky co máš doma a pak se podíváš do úsporný žárovky. Ta úsporná svíti jakoby lépe, ale nebolí z ní tolik oči a nevydává tolik tepla... Ale máš pravdu, že 3000-3500 Kč se dají investoval lépe, přidám 1000Kč a mám Angel eyes na R200. ;)

Re: Rover 220 barva předních světlometů

Napsal: úte srp 05, 2008 17:41
od Jarda
Tady je cosi o tom taky napsano,ja bych asi zvolil variantu 6000k,tech 8000 uz je moc modry.
http://www.aukro.cz/item409476374_xenon ... tete_.html

Re: Rover 220 barva předních světlometů

Napsal: úte srp 05, 2008 19:05
od peshak
Tak přatele na xenony radši opatrne nebot jak jsem vyčetl:Xenonová světla se ovšem nedají namontovat jen tak do jakéhokoli auta, protože nesmějí oslňovat. Existují na to přísné normy a pro montáž platí dvě základní podmínky. Auto musí mít automatickou regulaci sklonu světlometů a zařízení pro čistění světlometů.
Bohužel technicky je možné namontovat xenony i do auta, které nesplňuje tyto podmínky a podle Lexy Holuba z Lexany racing, jezdí takových aut po našich silnicích většina.
"Například v zahraničí je zcela běžné, že policie se při kontrole zaměřuje i na to, zda je xenonový světlomet doplněn příslušným zařízením."
"Legálně upravených aut je minimum. Jejich světla jsou dynamicky naklápěna pomocí senzoru, který je umístěn na nápravě. Většina vozů, které potkávám, mají neschválenou sadu světel.
4. Můžu nahradit žárovku xenonovou výbojkou ze sady, která se prodává na internetu?
V žádném případě, sady obsahující skutečnou xenonovou výbojku nejsou pro provoz schváleny. "Jediná možná varianta je použít takový typ žárovky, jaký uvádí v návodu výrobce vozidla. Pravý xenonový světlomet je speciálně uzpůsoben, musí mít například automatickou regulaci sklonu, a to běžná světla nemají," varuje Karel Hanzelka z ministerstva dopravy. Při montáži je navíc třeba použít předřadník, zvyšující napětí pro napájení výbojky, což může působit vážné problémy v elektroinstalaci vozidla. Jedinou možností by bylo nechat vyměnit celé reflektory i s elektronikou, takováto přestavba však přijde zhruba na 20 až 50 tisíc korun podle typu automobilu.
A na zaver maly odkaz:http://data.idnes.cz/g/auto/infografika ... rovky.html

Re: Rover 220 barva předních světlometů

Napsal: čtv srp 07, 2008 0:02
od tobias
Co se týče automatické nivelace a ostřikovačů, tak u xenonů být musí. Se zákonem je to docela složitý a v čechách tak moc, že problémy s policií opravdu nejsou. Na technický by to ale neprošlo...to je ovšem otázkou pá minut, kdy se jenom přehodí žárovky a pár kabelů a potom zase zpátky. Ale až pojedu na dovolenou, tak si sebou raději vezmu náhradní halogeny, kdyby na hranících dělal někdo bordel.

Nepříjemní jsou řidiči, kteří si neuvodomují, že špatně seřízené xenony oslňují opravdu hodně. já je má sklopený docela dost a jakmile vezu v autě ještě nějaké lidi, tak je sklopím ještě víc, pro jistotu. SKlasický halogeny bych měl výš, ale takhle to je pořád mnohem lepší než halogeny.

Toho, že by to rozžhavilo plastový světla bych se nebál, mají nižší provozní teplotu :)

Občas se mi stane, že mě oslňujou značky :lol:

Re: Rover 220 barva předních světlometů

Napsal: čtv srp 07, 2008 7:23
od Hombre
Samozřejmě, auta s xenony musí mít automatickou regulaci sklonu světlometů, která pracuje sama v závislosti na zatížení auta, ale auto musí být také schváleno dle příslušného předpisu EHK, takže i kdyby se vám nakrásně povedlo namontovat tam xenony i s automatickým naklápěním, na technické to nebude nic platné. Žárovky tam můžeš dát na technickou zpátky, ale k tomu bych podotknul, že jsem viděl hodně aut předělaných na xenony ale ŽÁDNÉ nešlo seřídit tak aby svítilo a neoslňovalo a aby byla hranice světla a stínu tak přesná jako u originál xenonů. Je to dáno tvarem zrcadla a tvarem svítící plochy u žárovky a výbojky - vlákno žárovky je kratší než trubice výbojky, takže je podle toho vytvarována optika světlometu. Takže jestli vám nevadí, že oslňujete, tak si tam dejte xenony. Mě osobně auta s dodělávanýma xenonama na cestě dost vadí, stačí že je dost těch, kteří ani neumí vyměnit žárovku a dají ji tam opačně a pak svítí ostatním do očí.

Re: Rover 220 barva předních světlometů

Napsal: čtv srp 07, 2008 7:33
od tobias
Hombre: počkej, opačně žárovku? Vždyť je tvarovaná tak, aby tam nešla dát opačně...ledaže by svítila dovnitř :lol: Každopádně Mě za půl rok ani jednou nikdo neprobliknul, pokud nepočítám varování před radarem, tak je to snad ok. Když sem je tam dal, tak sem to raději i zkoušel s kamarádem, který jel nejdřív za mnou a pak přede mnou.