Stránka 2 z 3

Re: Nenastartoval...

Napsal: stř lis 04, 2009 16:38
od AnderN
Napada me jedina zrada -- tento motor ma jen 3 zhavici svicky, takze tu ctvrtou nehledej.

Re: Nenastartoval...

Napsal: stř lis 04, 2009 19:02
od ambrozka
Nikdy jsem nic takovyho nedelala. Chtela bych se zeptat co se kde povoluje a na co bych si mela dat pozor. Koukala jsem na ty svicky a jde z nich hadicka a trubka z kazdy a ted nevim co se muze povolit a jak. Poradi nekdo pls?

Re: Nenastartoval...

Napsal: stř lis 04, 2009 19:28
od Hombre
To jsou vstřikovače, svíčky jsou takové menší poblíž vstřikovačů a vede k nim drát, kterým jsou všechny 4 propojené. Tkže odšroubovat ty dráty a vyšroubovat svíčky nástrčkovým klíčem, ale povoluj opatrně a kdyžtak vždycky kousek zpátky a zase kousek povolit, ať se ti to nepodaří ukroutit, nebo zničit závit.

Re: Nenastartoval...

Napsal: stř lis 04, 2009 19:48
od ambrozka
A vsechny 4? Nekdo tu psal ze jenom 3, tak ted nevim. A kdyby jenom 3, tak ktere prosim. Kazdopadne diky moc za odpovedi.

Re: Nenastartoval...

Napsal: stř lis 04, 2009 19:56
od Hombre
No někdy jsou špatné jenom 2, nebo 3, nejjistější je vyměnit všechny. Jinak se to dá vyzkoušet: odpojíš ten kablík od všech svíček, vezmeš asi metr dlouhý izolovaný drát s odizolovanými konci. Jeden konec přiložíš k šroubku, kde byl připojen drát ke svíčce a druhým se dotkneš plus pólu akumulátoru. Pokud to jiskří, znamená to, že prochází proud a svíčka je dobrá, pokud nic, musí se vyměnit. Tak postupně vyzkoušej všechny svíčky a ty nejiskřící vyměň.

Re: Nenastartoval...

Napsal: stř lis 04, 2009 20:37
od Fujitsu
Asi se bavíte každý o jiným motoru, Ambrozka má diesel, Hombre.

Re: Nenastartoval...

Napsal: stř lis 04, 2009 22:11
od Stanik
Co se týká počtu žhavících svíček, tak jsou dvě varianty tohohle motoru. Jedna má jen tři, ale ta se montovala do starších řad 200,400 a 600. A to ještě ne do všech ročníků. Do 25,45 se montovaly motory se 4 žhavícíma svíčkama. Při demontáži opatrně - bývají zapečené v usazeninách a pak hrozí ukroucení. Dobré je před demontáží, pokud to nepůjde lehce, tak vyšroubovat vstřikovač a do válce stříknout přípravek na rozpouštění těhle usazenin. Jinak hrozí ukroucení a pak se to hodně blbě dostává ven. Svěřil bych to radši servisu - výměna stojí pár korun. I proto, že ke žhaviči čtvrtého válce je zatraceně blbý přístup.
Nejlepší je vyměnit celou sadu. Je blbost měnit třeba jen dvě, když za půl roku budeš muset vyměnit i ty zbývající.

Re: Nenastartoval...

Napsal: stř lis 04, 2009 23:48
od CasperD
Psal jsem do jednoho servisu v Brne, jen pro zajimavost. Dotaz byl kolik by stala vymena svicek + prace na 25ce s 2.0iDT a tohle je odpoved:

Dobrý den,

Zhavící svícka stojí 440 kc vcetne dph (BOSCH)
Normálne se mení 3 kusy a výmena trvá cca 3 hodiny.

Celková cena za opravu by teda byla cca 2750 kc vcetne dph (hodinová sazba
400 kc/h bez dph)

Tesíme se na prípadnou spolupráci.


Tak ted nevim. Na par korun za praci mi to moc nepripada :-)

Re: Nenastartoval...

Napsal: čtv lis 05, 2009 6:38
od Hombre
Fujitsu píše:Asi se bavíte každý o jiným motoru, Ambrozka má diesel, Hombre.
to já přece vím, bavíme se o žhavicích svíčkách :wink:
Jinak samozřejmě, že je nejlepší vyměnit všechny, ale pro srandu bych zkusil, kolik jich je špatných. A ten servis nevím, 3 hodiny se mi zdá trošku moc dlouho, kdyby to šlo pěkně, je to práce na 15 minut. Horší je, když to nejde :|

Re: Nenastartoval...

Napsal: čtv lis 05, 2009 6:42
od Tommi_82
Hombre, nezlob se na něj, i já jsem to pochopil až na druhý čtení. Fuji i já jsme mysleli že má jiskřit svíčka, až na druhý čtení jsem pochopil že svíčka je zašroubená a jiskří drát u baterie. :D

Re: Nenastartoval...

Napsal: čtv lis 05, 2009 6:45
od Hombre
No, asi jsem to trošku blbě napsal :oops: , ale myslel jsem to jak říkáš, jiskří ten drát při doteku s kontaktem akumulátoru.

Re: Nenastartoval...

Napsal: čtv lis 05, 2009 6:49
od Tommi_82
Ne to je v pohodě, kolikrát to člověk čte jen tak na půl oka a když pak na to narazí třeba za půl hodiny tak si uvědomí že na první čtení to pochopil uplně blbě...

Re: Nenastartoval...

Napsal: čtv lis 05, 2009 7:25
od Hombre
No a kolik je tam teda těch svíček, opravdu jen 3? Není jedna nějak schovaná?

Re: Nenastartoval...

Napsal: čtv lis 05, 2009 16:22
od AnderN
Asi se to pozna v servisu podle VIN kodu ... ale priznam se, ze o te 4-svickove variante jsem zatim neslysel.

Re: Nenastartoval...

Napsal: pát lis 06, 2009 8:49
od ambrozka
Nechci to zakřiknout, ale vypadá to, že problém je vyřešen:-) Vyměnila jsem baterku a potvora naskočil hned! Díky moc!