220SD váha vzduchu? závada motoru?
Re: 220SD váha vzduchu? závada motoru?
u elektronicky řízeného čerpadla opravdu dávku (resp. délku vstřiku) řídí jednotka. u mého mechanického čerpadla řídí délku vstřiku tlaková baňka(membrána) řízená od turba. v závislosti jak plní turbo,zvyšuje se tlak v baňce a čerpadlo prodlouží délku vstřiku... pořád to ale neřeší na co je tam ta spropadená váha vzduchu. přesný typ čerpadla zjistím. měl by se dát zjistit i v autodatech nebo ESi troniku. mám SD220. tj 63kw
-
- Příspěvky: 1924
- Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
- Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary
Re: 220SD váha vzduchu? závada motoru?
Tommi_82 píše:Průtok vzduchu se řeší tím že známe průřez trubky a nějaký další parametry, váha vzduchu změří jeho teplotu a tím se defacto určí jeho rozpínavost(objem). Pak už je software schopnej dopočítat kolik ho tam zhruba jde.
Každopádně mě teď zajímá řešení té myšlenky že k čemu je váha, když čerpadlo je mechanické a tedy nemá možost se přizpůsobit v takové míře parametrům naměřeným váhou a vypočteným řídící jednotkou.
Abysme se odrazili musíme si říct co to je vlsatně za konkrétní typ čerpadla, pak zjistíme na tnetu zapojení nebo něco a úloha je vyřešena.
Ahoj tommi,
včera jsem listoval v Rave a překvapilo mě, že tam kolikrát bylo i vysvětlení jak co funguje a jak to pracuje mezi sebou, tak to tam zkus pohledat. Anglicky umíš na jedničku, tak by to pro tebe neměl být problém.

-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: 220SD váha vzduchu? závada motoru?
Ano v Rave se dočtu i detaily(a už jsem se na to samozřejmě díval), ale mechanické čerpadlo v Rave není, jsou tam právě jen ty VP37 a VP30.
-
- Příspěvky: 1924
- Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
- Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary
Re: 220SD váha vzduchu? závada motoru?
aha, ok sorry.



-
- Příspěvky: 1924
- Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
- Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary
Re: 220SD váha vzduchu? závada motoru?
Jen mě napadlo, jestli ta váha vzduchu nebude spíš nějaký dodatečný údaj pro turbo, když čerpadlu je k ničemu.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: 220SD váha vzduchu? závada motoru?
Tak turbo je podle mě stejně mechanická věc jako mechanické čerpadlo.
Re: 220SD váha vzduchu? závada motoru?
teoreticky by tam váha mohla být kvůli AGR ventilu. jenže ten už mám zaslepený.po zaslepení je to lepší, ale pořád to není ono.
Re: 220SD váha vzduchu? závada motoru?
podle ESItronicu mám čerpadlo VP21
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: 220SD váha vzduchu? závada motoru?
Jojo je to tak ale moc informací o tom čerpadle jsme teda nenašel. 

Re: 220SD váha vzduchu? závada motoru?
nevadí, dík za snahu
)... v jihlavě má být joker který dělá Rovery, tak zkusim zavolat jemu. vrtá mi to hlavou moc. jinak mám připravený intercooler z mondea, tak budu informovat o průběhu úprav
)


Re: 220SD váha vzduchu? závada motoru?
Ještě bych se k tomu vrátil, podle mě ten systém el.ovl.čerpadla a mech.ovl.čerpadla nijak nesouvisí s váhou vzduchu jako takovou, prostě jen je ovládána regulační tyč toho čerpadla elektronicky, anebo mechanicky, toť víceméně ten rozdíl v čerpadlech. Všechno ostatní plní svou funkci u obou těchto čerpadel dál, váha, snímače(polohy pedálu, plnícího tlaku), čidla teploty chl.kapaliny, teploty plnícího vzduchu, snímač rychlosti vozu, a já nevím co ještě, všecno to nakonec mixuje řídící jednotka a od toho se odvíjí vše ostatní. Jak to všechno dohromady fachčí si představit taky úplně neumím, ale ten princip je zřejmě právě takový.René píše:Stejně si myslím, že je jedno jestli je vstř.čerpadlo mech. či elektronické, jde vlastně o ovládání toho čerpadla. Poměr nasávané směsi, stejně řeší řídící jednotka v závislosti na množství nasávaného vzduchu za 1 sek.což právě říká váha vzduchu.Pokud váha pracuje špatně nebo je poškozena, řídící jednotka špatně vyhodnocuje, je vyšší spotřeba, nižší výkon ve vyšších otáčkách a větší zátížení pro motor.

R 400 SDI 99
Re: 220SD váha vzduchu? závada motoru?
EDIT!!! čerpadlo VP21 je elektronicky řízené... celá řada VP je elektronicky řízená. tímto se omlouvám za chybné info. po důkladné prohlídce čerpadla jsem objevil dráty co vedou do čerpadla
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: 220SD váha vzduchu? závada motoru?
Sem si přávě říkal jestli ty mechanický nebyly značený jako VE??
Re: 220SD váha vzduchu? závada motoru?
po dlouhých pokusech a prekériích jsem dospěl k zdárnému konci.
váha vzduchu OK, postupem času jsem přišel na to že když odpojím čidlo otáček na klice, předvstřik se ustálí, nekolísá... takže jsem ho vyměnil a furt stejný
... na radu jsem zkontroloval ukostření ŘJ.... bylo špatné, dráty zoxidované... VYŘEŠENO!! kontrolka motoru se na volnoběh rozsvěcovala nejspíš z důvodů že se drát již tak mizerné kostry klepal a kostření bylo ještě korší.
po 14 dnech se problém opakoval. vždy po zahýbáním s dráty kabelového svazku se to na den, dva spravilo. takže jsem celý svazek elektroinstalace vyndal a kostřící drát (jsou dohromady 3 na 2 kabelových očkách) obnažil až po klavní kmen. oxidace těchto drátů sahala skoro až ke kostřící svorce ve svazku.
po výměně těchto 3 drátů a důkladné kontrole zbytku svazku opravdu problémy ustaly....
chvíli to trvalo, ale jsem rád že jsem na to přišel sám... protože tohle je přesně ten případ, kdy vás bude jeden mechanik posílat k druhému a naopak. budou vás honit na testbooky, bude se měnit jednotka a všechna možná čidla a možná i čerpadlo... tísíce v prdeli a problém zůstane...
díky správnému předvstřiku se mi rapidně snížila spotřeba. na každodenní 120km jízdu do práce po našich silnicích je dvoustovka v naftě super a na rozdíl od golfu čtvrté generace ji nepotkávám na každém druhém rohu
zdar a sílu s angličákama Fox!!!!!
váha vzduchu OK, postupem času jsem přišel na to že když odpojím čidlo otáček na klice, předvstřik se ustálí, nekolísá... takže jsem ho vyměnil a furt stejný

po 14 dnech se problém opakoval. vždy po zahýbáním s dráty kabelového svazku se to na den, dva spravilo. takže jsem celý svazek elektroinstalace vyndal a kostřící drát (jsou dohromady 3 na 2 kabelových očkách) obnažil až po klavní kmen. oxidace těchto drátů sahala skoro až ke kostřící svorce ve svazku.
po výměně těchto 3 drátů a důkladné kontrole zbytku svazku opravdu problémy ustaly....
chvíli to trvalo, ale jsem rád že jsem na to přišel sám... protože tohle je přesně ten případ, kdy vás bude jeden mechanik posílat k druhému a naopak. budou vás honit na testbooky, bude se měnit jednotka a všechna možná čidla a možná i čerpadlo... tísíce v prdeli a problém zůstane...
díky správnému předvstřiku se mi rapidně snížila spotřeba. na každodenní 120km jízdu do práce po našich silnicích je dvoustovka v naftě super a na rozdíl od golfu čtvrté generace ji nepotkávám na každém druhém rohu
zdar a sílu s angličákama Fox!!!!!
Re: 220SD váha vzduchu? závada motoru?

,,chvíli to trvalo, ale jsem rád že jsem na to přišel sám... protože tohle je přesně ten případ, kdy vás bude jeden mechanik posílat k druhému a naopak, budou vás honit na testbooky, bude se měnit jednotka a všechna možná čidla a možná i čerpadlo... tísíce v prdeli a problém zůstane."
Souhlas

R 400 SDI 99