Stránka 2 z 2

Re: Motor 1,4 16V 14k4f - pístní kroužky?

Napsal: sob úno 05, 2011 15:38
od Buky
No dneska sem to byl trochu pošťourat a projet cca 5km. Koukal jsem ,že při přidání více plynu (při jízděě nad 3tiscíe ot.) to více kouří z výfuku - namodralý kouř. Motor klape skoro jako by jel na 3 válce. A když jsem to chcípnul, šel chvíli trochu dým zpět ze sání. Že by kroužky i podpálený venitly najednou? Nebo by mohlo jít tolik oleje přes dříky ventilů? To se mi nezdá. Každopádně jsem k aut po 14dnech stání přišel a na druhý otočení motoru naskočilo, torchu se zhouply otáčky, že skoro chcípl, ale pak se ustálily. motor byl do kilometru ohřátý..Což nevím, jestli je taky uplně v pořádku, i když je dnes tepleji. Mám pocit, jako by byl trochu cíti benzín z výfuku. Podobně to bylo cítit, když jsem měl před rokem podpálený venitly - v jednom válci to špatně hořeloa šel tak benzín do výfuku..

Re: Motor 1,4 16V 14k4f - pístní kroužky?

Napsal: sob úno 05, 2011 19:23
od Hombre
Sání je spojené s klikovou skříní tou hadicí - proto ten kouř. To, že se to zahřálo na kilometru je normální, když je teplo. Taky je tam asi víc ztrátového teplaa, než u motoru, který je OK. Nejlepší bude, když ty tlaky ještě změříš.

Re: Motor 1,4 16V 14k4f - pístní kroužky?

Napsal: sob úno 05, 2011 21:34
od René
Pro mě novinka, to s tou klapkou, ale proč ne. Nikdy jsem to nedělal a výsledku jsem se doměřil vždycky. Já bych to viděl podle chování na kroužky, jenže to se blbě pozná i když se sundá hlava. Když to tak moc žere olej tak jak to musí bejt vidět na výfuku ne? Můžou to dělat i těsnění na ventilech. Válec bez komprese může mít i zaklepaný sedla ventilů. No každopádně změř tlaky a pak hlava dolů. Není to tolik práce na R414.[/quote]


To není žádná novinka, kompres se takto měříval vždycky, i v dobách karburátorů, tzn. při otevřené klapě ;)

Re: Motor 1,4 16V 14k4f - pístní kroužky?

Napsal: ned úno 06, 2011 12:08
od Vilém
René píše:Pro mě novinka, to s tou klapkou, ale proč ne. Nikdy jsem to nedělal a výsledku jsem se doměřil vždycky. Já bych to viděl podle chování na kroužky, jenže to se blbě pozná i když se sundá hlava. Když to tak moc žere olej tak jak to musí bejt vidět na výfuku ne? Můžou to dělat i těsnění na ventilech. Válec bez komprese může mít i zaklepaný sedla ventilů. No každopádně změř tlaky a pak hlava dolů. Není to tolik práce na R414.
To není žádná novinka, kompres se takto měříval vždycky, i v dobách karburátorů, tzn. při otevřené klapě ;)
Si někdy udělám srovnání.

Re: Motor 1,4 16V 14k4f - pístní kroužky?

Napsal: ned úno 06, 2011 12:51
od Hombre
Fakt Viléme, bylo to i manuálu ke kompresiometru Motex :D
No a to jestli to jsou podpálené ventily se právě pozná po přidání toho oleje - olej se rozleje po obvodu pístu a utěsní kroužky. Takže pokud se tlak zvýší, je to kroužkama a pokud ne, je to ventilem.

Re: Motor 1,4 16V 14k4f - pístní kroužky?

Napsal: ned úno 06, 2011 17:33
od Buky
Hombre píše:Sání je spojené s klikovou skříní tou hadicí - proto ten kouř. To, že se to zahřálo na kilometru je normální, když je teplo. Taky je tam asi víc ztrátového teplaa, než u motoru, který je OK. Nejlepší bude, když ty tlaky ještě změříš.
Právě, že jsem tu hadici měl odpojenou, aby se mi to tak nedusilo...Tedy přesněji řečeno obě, který vedou do sání. Jedna před škrtící klapku a druhá před vstřikama ...

Re: Motor 1,4 16V 14k4f - pístní kroužky?

Napsal: ned úno 06, 2011 17:47
od René
Vilém: to klidně můžeš SMOKE:

Re: Motor 1,4 16V 14k4f - pístní kroužky?

Napsal: ned bře 06, 2011 11:41
od Feri
Buky tak ako to dopadlo ten tvoj problém, čo tie krúžky? Bolo by dobre to tu uverejniť aby sme mali z toho ponaučenie aj ostatný
majitelia podobných vozítiek a mňa osobne to zaujíma ako to meranie s tým olejom dopadlo a dúfam že už máš po probléme ostávam s pozdravom.