Sportovní filtr

Uživatelský avatar
TommyLee
Příspěvky: 205
Registrován: ned říj 28, 2007 8:08
Bydliště: Mírová u Karlovách Varů

Re: Sportovní filtr

Příspěvek od TommyLee » sob dub 12, 2008 16:22

Můžeš připojit pár foto? Taky se chystám na tuto úpravu.
Pár fotek by bodlo :D.

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 79
Registrován: čtv bře 13, 2008 11:57

Re: Sportovní filtr

Příspěvek od elviiis » čtv dub 17, 2008 12:25

Nebudu to celé pročítat ale ujasním par chybných informací ohledně filtrů...

Ad jedna na atmosferických autech to krom zvuku téměř nepoznáte... Hlavní výhodou kvalitních bavlněných filtrů (zdůrazňují kvalitních ty levné vám mohou zanést motor nečistotami)... mají vysokou filtrační schopnost a lepší propustnost vzduchu a navíc leze je tzv. vyprat takže jsou téměř nesmrtelné...

U atmosferických motorů mže dojít k mírnému zvýšení výkonu tím že budem přivádět chladných vzduchu jelikož kroutící moment motoru (výkon je výpočet krouťáku a otáček) je závyslej od hmostnosti směsi tzn. čím více vzduchu (turbomotory) tím více výkonu u atma se k tomu dá přistupovat tak že čím chladnější vzduchu tím hustší a tudíž těžší obsahuje více kyslíku a lépe hoří...
pokud však filtr nasaje vzduch teplý výkon s nížíme byŤ se nám zdá že auto jede lépe což je čistě subjektyvní pocit závislí na zvukové kulise.
Proto u běžnách vozů stačí pouze vložka kterou lze prát tudíž je v podstatě navždy a navíc jeji instalace je snadná a nejde u ní nic pokazit a neuberete motoru výkon jako 99% lidí co instalují běžný sportovní filtr.

Pokud zvyšujete výkon razantně (např zvýšení tlaků turba u turbo motorů) dává se sportovní filtr z větší propustností jelikož by už běžný filtr nebo bavlněná vložka nepropustil tolik vzduchu.

Takže pro běžné aplikace doporučuji vložku pro parádu zvuk nebo max power koupit celej kit...
foukaná 220ka

Powell
Příspěvky: 5
Registrován: sob pro 22, 2007 17:38

Re: Sportovní filtr

Příspěvek od Powell » pon dub 21, 2008 13:03

tady pár fotos co jsem nahledal na netu:

http://www.rover-club.net/gallery_detai ... gory_tun=1

tady takto, kdyz jsem to podobne resil, zlistil jsem ze mi probiji fajfka na rozdelovaci, pac byla obruc na vzruchaci moc blizko, resil jsem to prorlouzenim pomoci hlinikovy roury, a spodek od puvodniho vzduchace musel pryc

http://gallery.mg-rover.org/showphoto.p ... e/big/cat/

tady je sice jinej motor, ale v pripade pouziti celeho kitu by to vypadalo podobne, jen by roura sla nad svodama, ktery bychom museli "zakryt" bo obmotat termopaskou svody.

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Sportovní filtr

Příspěvek od Hombre » pon dub 21, 2008 14:39

takže to máš přesně tak, aby to sálo horkej vzduch z chladičů vody a klimy, kterej se ještě víc přiohřeje na sběrném výfukovém potrubí a jelikož odstínění alternátoru mu brání obtékat motor vpravo ve směru jízdy, tak šup do tvého "sportovního" filtru a výkon je dole :lol: Jsem zvědav, jestli někdo zkusí změřit tu teplotu toho vzduchu v létě při zapnuté klimě. Tipuju tak sedmdesát stupňů
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Powell
Příspěvky: 5
Registrován: sob pro 22, 2007 17:38

Re: Sportovní filtr

Příspěvek od Powell » pon dub 21, 2008 17:41

Hombre píše:takže to máš přesně tak, aby to sálo horkej vzduch z chladičů vody a klimy, kterej se ještě víc přiohřeje na sběrném výfukovém potrubí a jelikož odstínění alternátoru mu brání obtékat motor vpravo ve směru jízdy, tak šup do tvého "sportovního" filtru a výkon je dole :lol: Jsem zvědav, jestli někdo zkusí změřit tu teplotu toho vzduchu v létě při zapnuté klimě. Tipuju tak sedmdesát stupňů

...sup do meho filtru?ja ho nikomu nenutim frajere :twisted: fotky jsou z webů, jak to resil kdosi,jak to mam ja, jsem asi spatne napsal pac presne tak jak jsi to pochopil to nemam, nemam klimu a celkove,neboj, nejsem zadny maslo, :roll:
nejsnazsi varianta ni pripada ta z prvni fotky, nechat ten spodek od puvodniho, krapet prodlouzit rouru a proste ho "polozit"....

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Sportovní filtr

Příspěvek od Hombre » úte dub 22, 2008 5:17

Powell píše:
...sup do meho filtru?ja ho nikomu nenutim frajere :twisted: fotky jsou z webů, jak to resil kdosi,jak to mam ja, jsem asi spatne napsal pac presne tak jak jsi to pochopil to nemam, nemam klimu a celkove,neboj, nejsem zadny maslo, :roll:
nejsnazsi varianta ni pripada ta z prvni fotky, nechat ten spodek od puvodniho, krapet prodlouzit rouru a proste ho "polozit"....
No tak se hned nečerti ( :evil: ), já jenom že většina fotek a i toho co jsem viděl je naprosto bez efektu a spíš na škodu, teda kromě toho zvuku :roll: Bohužel u Rovera není moc místa, aby to šlo vyřešit. A nasávat studený vzduch pod předním spojlerem je myslím lepší než mít hezkej filtr pod kapotou.

marvvin
Příspěvky: 218
Registrován: pát říj 19, 2007 13:21
Bydliště: praha vychod

Re: Sportovní filtr

Příspěvek od marvvin » úte dub 22, 2008 9:40

tak aby jste se tu nehadali o fotkach z netu tak vam poslu jeden konkretni obrazek, bohuzel mam po ruce jen foto z mobilu,ale pro ukazku to staci, je to kuzel od K&N bez jakyhokoliv mezikusu a privod vzduchu je resenej trubkou ktera usti v tahokovu pod SPZkou, je to original reseni podle navodu od K&N, btw - celej puvodni privod vzduchu sem vyndal protoze by tam byl tak nak navic ...

http://marvvin.rajce.idnes.cz/rover/#060520_194133.jpg
MGF a vzpominka na 214Si ;), ted uz jen ty vzpominky ...

Spooky
Příspěvky: 9
Registrován: pon zář 17, 2007 16:51

Re: Sportovní filtr

Příspěvek od Spooky » úte dub 22, 2008 11:38

no nevím nevím příteli,ale tohle smrdí průserem.můj názor a i mnoha jiných lidí kteří tomuhle rozumí je,že tímhle kuželem,na který ženeš vzduch přímo od spodu názazníku + kratší vzdálenost,prochází tolik vzduchu,že se nejen ničí vzduchová klapka,ale motor si s tolika vzduchem ani nedokáže poradit,takže pokud nemáš upravený další věci od vzduch. klapky a atd.tak je to spíš ke škodě,toť můj názor.po docela velkém zváže pro a proti sem se rozhodl,že tohle pořeším pouze KN vložkou do origoš boxu,ale poněvadž ji nemají na skladě,tak si na ni budu muset počkat ještě tak 2 týdny.jinak je taky z bavlny,3vrstvy a propouští až 40 procent víc vzduchu než papírák. :wink:

Powell
Příspěvky: 5
Registrován: sob pro 22, 2007 17:38

Re: Sportovní filtr

Příspěvek od Powell » úte dub 22, 2008 13:46

nu nevim no, mit moznost merit prubezne vykon motoru po kazdy sebemensi uprave, bylo by to supr a mozna by jsme se pak vsichni divili, jake ulozeni kuzele je to nej, ale budeme li chtit dat svymu mazlikovi neco "navic" toho vzduchu, vlozka do origa je asi nejmensi "zlo",...pac...dostane vic a bude si porad brat studenej vzduch "dle svyho"..pod tlake...jak dam otevrenej filtr, musim zaridit co nejstudenejsi vzduch okolo filtru, kterej kdyz bude jedno kde, ale pod kapotou v lete...zahratej motor...je to porad cudny...chce to nejakej vychytanej airbox :wink:

http://gallery.mg-rover.org/showphoto.php/photo/1708

treba tady,....takhle mi to pripada celkem good :? , mozna...teda jestli je ten "zakryt" od motoru neni jen plech co by se po ohrati motoru promenil v kamna :mrgreen:

marvvin
Příspěvky: 218
Registrován: pát říj 19, 2007 13:21
Bydliště: praha vychod

Re: Sportovní filtr

Příspěvek od marvvin » úte dub 22, 2008 14:21

spooky > v dnesni dobe uz bych to taky resil jen vymenou vlozky v original sani, ale toho ze by to melo byt na skodu bych se moc nebal, je to udelany podle doporuceni(manualu) od K&N kterej je soucasti celyho toho kitu, je tam i presne dana vzdalenost ve ktery ma ustit ta trubka od kuzelu, pro jistotu sem ji nechal jeste o neco vetsi, myslim ze kdyz ty filtry vyrabi tak vedi co od toho cekat a nenavadeli by lidi k hloupostem ...
MGF a vzpominka na 214Si ;), ted uz jen ty vzpominky ...

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 79
Registrován: čtv bře 13, 2008 11:57

Re: Sportovní filtr

Příspěvek od elviiis » čtv dub 24, 2008 7:28

Umístění filtru nemá vliv na klapku... to je čistě mechanická věc a více vzduchu ji nemůže poškodit... problém může nastat u některých aut s MAF senzorem ale u aut s MAP problém nehrozí... navíc atmo motor vzduch saje a nevezme si ho více než je schopen zpracovat tzn. tím že mu sáš sportovní filtr a tak to neznamené že mu dáš více vzduchu... jen motoru nebráníš si vzít tolik kolik chce...
foukaná 220ka

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 79
Registrován: čtv bře 13, 2008 11:57

Re: Sportovní filtr

Příspěvek od elviiis » čtv dub 24, 2008 7:30

jinak u 200ky je toto nej řešení... ješte doporučuji ten plech rozšířit o zadní kryt udělat nucený přívod vzduchu ze předu a na stěny dát tepelnou clonu (nějaký izolant jako např látka s "umělého" azbestu apd...)
Obrázek
foukaná 220ka

Powell
Příspěvky: 5
Registrován: sob pro 22, 2007 17:38

Re: Sportovní filtr

Příspěvek od Powell » pát dub 25, 2008 13:15

nu jeste doporucuji kouknout na server http://www.mg-rover.org, do fotogalerie 200vek, je tam banda fotos jak plno lidi resilo filtáááá... :arrow:

Uživatelský avatar
mbures89
Příspěvky: 330
Registrován: úte srp 31, 2010 21:42
Bydliště: Luhačovice

Re: Sportovní filtr

Příspěvek od mbures89 » čtv kvě 19, 2011 22:22

Zdravím.
Měl jsem možnost vyzkoušet kit Green z Golfu IV 1,8T (150Hp) [netuším jaké jsou mezi danými filtry rozdíly na motory,když mi příjdou všechny stejné,když jsou určitého tvaru] a to byla co se týče zvuku paráda a od nižších otáček se to dříve sbíralo. Zvuk mě dostal,zase jsem tam dal origo filtr a nemohu si na něj zvyknout :-D ,když ten motor pořádně neslyším,když se otevře klapka.
Chtěl jsem se zeptat na více názorů se zkušenostmi se sportovní vložkou filtru v porovnání s kitem sportovního filtru?
Tento rozdíl ohledně zvuku jsem se nikde nedočetl a rád bych jej věděl,abych nekoupil zbytečně.Rád bych zanechal původní sání,ten kus trubky s filtrem mi do motoru moc nesedí (vzhledově).
Kdyby ta vložka udělala stejný zvuk jako kit,tak to je super,ale jestli je vložka jen čistě o větší propustnosti vzduchu a jednom filtru skoro napořád,tak to je škoda.
Díky za názory :-)
Obrázek
Rover 216Si ,Rover 75 V6 2.0,Toyota Hilux 1KZ-TE

J0hny
Příspěvky: 2113
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: Sportovní filtr

Příspěvek od J0hny » pát kvě 20, 2011 21:56

Ano vložka místo origo filtru se zvukem nic neudělá, to "chrochtání" motoru pohlcuje ten plastovej airbox. :)
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 220Ti RF
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

Odpovědět