Tohle téma je celkem náročné a ožehavé a rozhodně by si zasloužilo nějaké skutečně akademické vlákno.
Trunda se před časem nechal slyšet, že ho založí, ale nejspíš to časově nezvládá a přiznám se, že já taky moc ne...
Informací je na to ale dost.
Akorát to nějak setřídit, přefiltrovat a uveřejnit....
Ve stručnosti:
MLS:
Výhody:
- lépe drží, ale za předpokladu, že je přesah vložek válců mimimálně 0.004 palce = 0.101 mm a víc, navíc musí mít vložky pokud možno každá stejný přesah, pokud jsou tam rozdíly, tak to tak dobře nefunguje a časem to opět selže
- pokud selže, tak pozvolna, takže se s tím dá při troše štěstí dojet do servisu
Nevýhody:
- často se nedá použít vůbec, při sebemenší nerovnosti není schopno, vzhledem ke konstrukci, utěsnit nerovnosti, takže to často po montáži opět někde prosakuje
- doporučuje se při montáži užít zesílené spodní plato LCN000140L
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-LCN000140L
- rovinnost bloku motoru by měl být důkladně změřena, pokud je někde rozdíl, je nutno užít elastomerové těsnění
- *blok K motoru nebyl na tento typ těsnění cíleně konstruován*
Elastomerové:
Výhody:
- pokud jsou na styčných plochách nerovnosti, tak je schopno je lépe vymezit
- pokud mají vložky válců menší přesah, než 0.004 palce = 0.101 mm, nebo mají vložky každá jiný přesah, toto je jediná spolehlivá volba
- v případě pochybností je to nejúčinnější a nejlevnější volba
Nevýhody:
- pokud selže, tak často velmi rychle
Ocelové středící štefty by měly být užity zcela automaticky.
Dále pak platí, že tvrdost povrchu hlavy by měla být minimálně 95 Brinella. Prosté přebroušení nestačí a bez změření tvrdosti se to poznat nedá. Pokud byla někdy za provozu hlava moc přehřátá, tak je její povrch vyžíhaný a změklý a snáze se omačká.
To samé platí i o bloku. Normálně se to poznat nedá, ale pokud měl auto v minulosti uživatel, který to zle přehřál a jel s tím tak dlouho, až se motor skoro sám od sebe zastavil, tak je do nějaké míry pravděpodobné, že je blok natolik vyhřátý a změklý, že existuje potencionální možnost další závady.
Může za to užitý hliníkový materiál LM25, který přehřátím trpí.
Číslo elastomerového těsnění: LVB000321 (Payen BW750-doporučuje se)
Číslo MLS těsnění: LVB500190A
Poslední revize MLS těsnění (sada těsnění+ pevnější šrouby třídy 10.9 - (standard je 9.8 ) + zesílené plato): ZUA000530
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-ZUA000530
Vyvinuto společnostmi X-part a MG, ve spolupráci s inženýry firmy MG (bývalými zaměstnanci Powetrain)
Na této stránce je přehled osvědčených těsnění:
http://www.dmgrs.co.uk/collections/head-gasket-kits
Jak Elring, tak Victor Reinz jsou určitě správnou volbou. To samé by mělo platit i pro šrouby.
Ale v podstatě se dá použít jakékoliv. Zaznamenal jsem, že často při užití neznačkových těsnění (MLS) dochází brzy k úniku chladící kapaliny z dělící roviny hlava-blok pod výfukovými svody.