Stránka 4 z 8

Napsal: úte led 29, 2008 6:14
od Hombre
Ivan píše: No nevím, přebroušení hlavy+výměna těsnění to bylo okolo 1000,+práce, šrouby stojí 2000, tak nevím proč jsou tady ceny přes deset tisíc. A 20 tisíc km?? To by ta hlava musela být z tvarohu. A pokud jste dali staré šrouby, nezkoušeli jste je po 5000km nebo 10000 km přitáhnout. Ony se totiž povolují. Taková byla zkušenost jednoho z nás. Dotáhlo se to a jede se dál. Uvidíme jak dlouho, ale ... :lol:

Ještě..v kterém manuálu se psalo,že šrouby se mají dát nové?
Jestli jsi někdy dotahoval hlavu při výměně těsnění, musí ti být jasné, že dotahovat šrouby po ujetí nějakých km je blbost. Znamenalo by to znovu je povolit a dotáhnout. Nedotahují se totiž na moment, ale podle úhlů a jsou dost našponované, takže po 10 000 km s nima nejde hnout ve smyslu že by se trochu dotáhly :roll: . A k té ceně: výměna těsnění pod hlavou trvá asi 6-7 hodin, podle toho , jak se daří, ale většina mechaniků si za práci řekne okolo 3000, pak další 3000 šrouby, 1000 těsnění, většinou se mění i rozvody a pumpa, když už je to dole, takže desítka jak vyšitá.

Re: Tesneni pod hlavou

Napsal: čtv črc 31, 2008 0:49
od peshak
Nazdar Roveristi,tak už došlo i na meho mazla.Dneska mi přítelkyne zdelila,že ji tulak začal divně kourit z vyfuku a kolem vyfuk.potrubi něco vyteka,v expanz.nadrzce neni voda a na olej.merce divny sajrat.Auto jsem jeste nevidel,nechala ho stat radsi u rodicu.A tak sedim,procitam rady,popijim slivovici a modlim se aby to bylo jenom tesneni.Jinak,šrouby na hlave by se mely menit po kazdem vysroubovani pokud to vyrobce doporucuje,to by snad meli v servisu vedet(beru to podle navodu v Auto Datech nebo ve Vivid Workshopu coz jsou programy,podle kterych by servis mel pracovat-doporucuju si je sehnat.Jeste dotaz,mate nekdo zkusenosti s tesnenim Elring nebo Goetze? Elring jsem kdysi daval na Escorta a zdalo se dobry takze nevim jestli ho dat i tulakovi a o Goetze zatim nevim.Jo a na zaver muj mazel Rover 214Si r.v.99 a tesneni(snad)odeslo ve 118000km.Takze jeste jednoho panaka a jdu spat

Re: Tesneni pod hlavou

Napsal: čtv črc 31, 2008 9:01
od Eny45
Šrouby vyměnit. Ale třeba třeba mě je tam enchali a problém s tím nemám. Kdybych to ale měnil s tím co už všec hno znám, tak bych nechal vyměnit i ty šrouby. Skladem je maj třeba v http://www.oblibene.biz/atsservis/?ktg=1448
No a máš vodu v oleji, což je ta horší verze. Budou jí muset nějak dostat z motoru :(

Re: Tesneni pod hlavou

Napsal: pát pro 26, 2008 23:46
od Ptech
Hlava ZADNOU CEM?ENTOVOU VRSTVU NEMA.......dnes jdu spat, jak bude cas, dam sem kompletni postup na vymenu hlavy. Jestli nekdo chce online radu, icq do prace 364798094 nebo domu 243591302.

P.S. Motor K series ma srouby az do klikovych lozisek, pri prehrati se pri jejich delce natahnou. Pricinou je shnily chladic (spinavy, shnily...co chcete, proste neodvadi teplo) a termostat. Termostat stoji par supu, a pri vymene tesneni se VZDY (opakuji VZDY :D ) meni......jen nevim proc to v servisech nedelaji :(

Re: Tesneni pod hlavou

Napsal: sob pro 27, 2008 13:35
od Ptech
Heh, prevence existuje :P

Koupit si novy chladic a termostat. Chladic i termostat vytahnout) , odpojit dve hadice do topeni. pak wapkou teplou vodou proplachnout motor a radiator. nasadit novy chladic a termostat, novou chladici smes....
Na motoru Kseries je narust teplot az 15st. C za vterinu, pokud je zavreny termostat a date tomu do kopce na dvojku. Pokud je starej termostat a lepi, ci pozde otvira, je maler doma.
***motory K series jsou dobre a jednoduche, ale je nutne je uchladit*** :wink:

Re:

Napsal: sob pro 27, 2008 14:22
od Ptech
mirinkosokol píše:no veru ja som strojar a brusenie a frezovanie je velky rozdiel. ved aj napriklad po frezovani povrch bude vzdy o dost drsnejsi ako po bruseni.
No rad by som vedel ako je to s tymi kolikmi...
:D Samozrejme se hlava frezuje, brousit hlinik bych chtel videt :-D no to kolik se muze je tabulka , ale obecne, mel jsem shrabano pet desetin, dela to tu firma s 80tiletou tradici, a dodalu mi 7mi vrstve tesneni, aby byla hlava vys (kompresni pomer).

Re: Tesneni pod hlavou

Napsal: sob pro 27, 2008 14:38
od R4ms3S
Tak to by byla pěkná píííčovina kdyby jsis takhle nechal snížit hlavu a tím i změnit kompresní motor, takhle si kur*it motor :(

Re: Tesneni pod hlavou

Napsal: sob pro 27, 2008 14:54
od Ptech
R4ms3S píše:Tak to by byla pěkná píííčovina kdyby jsis takhle nechal snížit hlavu a tím i změnit kompresní motor, takhle si kur*it motor :(
....nevim cos tim chtel rict. Pisu obecne, ze lze pokud je hlava extremne kriva, zfrezovat i 5 desetin, takze resit tisiciny je nesmysl....a vubec se mi zda ze se to tu cele mota kolem nesmyslu, jako jestli linery maji byt ocelove nebo plastove....... :roll:

udelal jsem za osm poslednich let cca 300 tesneni na K-series, a ty auta se nevratily, tak si drze troufnu rict, ze to muzu delat se zavazanyma ocima, a vcetne rozvodu to delam kolem dvou hodin :lol: :lol:

Re: Tesneni pod hlavou

Napsal: sob pro 27, 2008 14:59
od R4ms3S
zbroušení je jasná věc o které se nediskutuje, ale zbourist to třeba o půl centimetru a potom tam dát těsnění, které má výšku nula nula nic tak to je hloupost...

Re: Tesneni pod hlavou

Napsal: sob pro 27, 2008 15:51
od Ptech
R4ms3S píše:zbroušení je jasná věc o které se nediskutuje, ale zbourist to třeba o půl centimetru a potom tam dát těsnění, které má výšku nula nula nic tak to je hloupost...
...psal jsem pet desetin milimetru, pet milimetru asi nepujde :lol:
jinak, zase vseobecne, kdyz se zkrouti hlava, tak musi bejt uz hoodne velka teplota, u roveru, kdy se natahnou srouby a foukne neco nekam, je vetsinou v 95ti procentech, hlava v pohode.....ale kazdy dela jak umi :lol:
plati, ze hlavu otocim, brousenym rovnym pravitkem shlednu proti svetlu....pak se musi naprosto luxusne ocistit....pokud je vymackana, musi jit na prefrezovani, pokud neni a je v pohode, muze jit zpet. Srouby - ocisti se a rukou musi jit volne do zavitu az nakonec.....pak neni zavit natazeny, a zmeri se jen delka sroubu. jestli je jak ma byt.......ono totiz, originalni sroub je mnohem kvalitnejsi, nez ten co koupite, ten je blato :lol:
sorry, jdu delat spojku :cry:

Re: Tesneni pod hlavou

Napsal: ned pro 28, 2008 17:51
od Vilém
PTECH:No, já jsem je měl natažený o skoro 0.5 cm. Jde o to, že ne každý ti řekne, kolik je přesná délka šroubu. A u půlmetrovýho šroubu bych si to nelajznul ho vracet zpět. Je fakt, že dva litry doma se hoděj, ale dělat to pak znova... Když káčkám tak hovíš, co nám to tam tak klepe? Může to bejt od kliky? Viz sekce rover 400/45, klepání motoru.

Re: Tesneni pod hlavou

Napsal: ned pro 28, 2008 18:57
od Ptech
Vilém píše:PTECH:No, já jsem je měl natažený o skoro 0.5 cm. Jde o to, že ne každý ti řekne, kolik je přesná délka šroubu. A u půlmetrovýho šroubu bych si to nelajznul ho vracet zpět. Je fakt, že dva litry doma se hoděj, ale dělat to pak znova... Když káčkám tak hovíš, co nám to tam tak klepe? Může to bejt od kliky? Viz sekce rover 400/45, klepání motoru.
trochu teorie: cim delsi sroub, tim mensi sance ze ztrati taznost a povoli. Souhlasite? na delce se ten tah rozlozi, na kratkem sroubu povoli a je po nem. Dava vam to smysl?
jinak, sroub ma prumer cca 8mm (nemeril jsem to), tak ho s klidem dotahnu na 120Nm, aniz by se zacal natahovat. U hlavy je tento samej sroub na cca 60Nm......
problem je, ze je dlouhej a pri vyssi teplote se zacne natahovat, jako kazde zelezo, a tim jak je dlouhy, se povoli hodne, a to je ten problem. Je fakt jedno jestli je starej nebo novej, pokud ho nekdo nenatahne dotahovanim, je vse v pohode. Ted mne kamenujte ;)

Re: Tesneni pod hlavou

Napsal: ned pro 28, 2008 19:20
od Roman620ti
Podle mě to dává smysl a věřim tomu. Každopádně je lepší přeměřit a případně nechat původní originály, jak kolega Ptech psal, než koupit neoriginální výrobek od nějakého vemene. :?

Re: Tesneni pod hlavou

Napsal: ned pro 28, 2008 22:55
od Vilém
Škoda, že se nedá dostat na starý fórum, dostal jsem tam tehdy sáhodlouhé školení od Angličana ohledně tohohle problému. Bylo to velice zajímavé, ale už to nedovedu přetlumočit. Každopádně z toho vyplývalo, že šrouby se určitě měnit maj. Právě proto, že se šrouby natahujou teplotou, tak starý natažený už nemaj takovou pevnost a při velkým zátahu motoru může těsnění opět podfouknout.

Re: Tesneni pod hlavou

Napsal: ned pro 28, 2008 23:22
od seba
Stačí šrouby třeba AJUSA ?????? Musejí mít minimálně stejný materiál jako originály ne?Nebo jaký šrouby tam mam vrznout?