Stránka 5 z 6

Re: Výměna rozvodu

Napsal: stř bře 11, 2009 6:32
od Hombre
Taky si myslím, ževýměna rozvodů u motorů Rover je jedna z jednodušších, není tam ani špatný přístup, ani žádná past, kola jsou dobře značená, takže pokud si někdo troufne a rozvody už někdy viděl, není problém, to samé platí i o výměně těsnění hlavy. Jediný problém je, že někteří opraváři těží z toho, že je Rover považován za neznámou až exotickou značku a vykládají všude bludy o složitosti a náročnosti oprav aby jim pak práce, kterou ještě předraží spadla do klína. Když jsem koupil svoje auto, taky jsem musel měnit těsnění a jelikož se pohybuju v okruhu různých autoopravářů, hned se našel jeden, který to nedávno dělal, tak jsem mu volal, abych se jako zeptal, na co se mám připravit, jestli tam je něco zvláštního a jediné, co jsem do telefonu slyšel bylo:"Jestli jsi to ještě nedělal radši se na to vykašli, dej mi tři tisíce a já ti to udělám, to se musí udělat pořádně". Tak jsem ho s takovýma radama poslal někam, udělal jsem si to sám, v garáži, na žádný problém jsem nenarazil a zjistil jsem, že výměna těsnění a rozvodů na Roverech je jednoduchá. Samozřejmě, že pokud někdo nemá žádné zkušenosti s výměnama rozvodů, neměl by se do toho pouštět, ale pokud je má, nezáleží na tom, jestli to dělá v servise na kachličkách, v garáži na betoně nebo na zahradě v trávě, i když připouštím, že ta poslední možnost je velmi nepraktická a nepohodlná.
Takže pokud někdo chcete s něčím poradit, klidně se ptejte, rád vám pomohu. :wink:

Re: Výměna rozvodu

Napsal: stř bře 11, 2009 13:56
od mich
Jj přesně tak. Já sem sice nechodím moc často ale taky rád pomůžu. A doporučuji si pořídit program vivid workshop a autodata tam je i návod na rozvody krok po kroku vhodné pro začátečníky i pokročilé. Je načase udělat z rovera jednoduché auto taky tak bylo vyrobeno. Čím víc informací tím jednodušší je práce.

Re: Výměna rozvodu

Napsal: čtv bře 12, 2009 10:20
od seba
mich píše:Problém tohoto fóra je jeho mínění že se rover opravuje jen v servise. Přitom je to auto jako každé jiné. Proč by rozvody na Opeláckém fóru na tigře 1,6 16V udělat v domácích podmínkách šli a na 214si nešli. Je to nějaký speciální motor "není". Dělal jsem rozvody na hodně autech a když je plán z wokshopu nebo s autodat tak na tom nic není. Je to pár kladek a když to člověk neodflákne tak je to udělané stejně jako v servisu. Na těchto stránkách se někomu něco po... a místo rad čím to bude si z něj děláte srandu a že vy by jste to dali do servisu. Proč tady spíš nedáte výstrahy jak to nedělat a na co si dát pozor. Rover 200 z roku 1996 dneska nestojí zase tolik tak proč s ním jednat jak s luxusním autem a draze ho servisovat.
Naprostá pravda. :idea: Do servisu jen na diagnostiku, víc ani ťuk.A taky jedna univerzální odpověď co tu je:Napiš welince do UNipartu:-D:-D:-D:-DTo je taky něco když tam ty díly stojej jeden píst 14000kč:-D:-D


Normal polohu rozvodaku označit lakem na nehty vuči kladkám.přenyst znacky na novej rozvodak a dat proti znackam na kladkach a nemuze se nic zkazit.

Re: Výměna rozvodu

Napsal: čtv bře 12, 2009 10:48
od Hombre
Proč rovna lakem na nehty? :D :D nemůže být třeba fix nebo mastná křída? Někdo tu radil i podélně rozříznout starý rozvoďák napůl a pak k té půlce tam přidat nový :roll: , způsobů je zpousta, včetně počítání zubů od jednoho kola k druhému, ale asi nejspolehlivější je nastavit všechny kola na značky a nasadit řemen. Chyba je vyloučená, o zub se nemůžeš splést, to by některá značka musela být o centimetr mimo a to snad vidí i slepej a vyloučí se možnost, že řemen nasadíš stejně blbě jak byl ten starej - pokud třeba přeskočil o zub a nebo se někdo předtím netrefil a pak se mu zdálo, že felicie jede líp jak rover:wink:

Re: Výměna rozvodu

Napsal: čtv bře 12, 2009 10:57
od seba
Lak se nesmyje je to tutovka:-DJinak já řemen zatim jen dundal takže nevim:-DDole rozvodove kolečko má značku a na olejove pumpe je protiznacka či co???Ja zadnou nevidel myslim.

Re: Výměna rozvodu

Napsal: čtv bře 12, 2009 11:50
od Hombre
Dole je značka na řemenici a na plastovém krytu - ty musí být proti sobě, po sundání řemenice jsou dvě tečky na ozubeném kole a výstupek na bloku - ten musí být mezi těma tečkama. Mrkni se na video, odkaz je na první stránce tohoto tématu.

Re: Výměna rozvodu

Napsal: čtv bře 12, 2009 12:09
od seba
Jo dík, asi jsem zapoměl dodat že mam DOHC.. z 620Ti...Ale nějak to udělam až na to přijde:)

Re: Výměna rozvodu

Napsal: čtv bře 12, 2009 12:12
od Hombre
No vidíš, to jsem ve fóru o dvoustovkách nečekal :D , ale značky jsou tam vždycky, kdyžtak prostuduj RAVE, tam to bude nakreslené.

Re: Výměna rozvodu

Napsal: čtv bře 12, 2009 13:05
od seba
No tak oni se do těch vašich mašinek taky dávaly ne?Jinak RAWE sem prostudoval o vačkách tam něco je ale o rozvodovym kole asi nic.Možná že to zajištuje ten pin.No nebudu se tim tet zabývat:)

Re: Výměna rozvodu

Napsal: pon bře 23, 2009 11:12
od Ptech
Par doplneni k tem rozvodum, kdyz uz se do nich poustite sami:
(spousta z vas, ci asi vsichni, mate pristup k autodatum, ci nejakemu vyobrazeni jak jsou rysky atd, tak tim se zaobirat nebudu)

kdyz si natocite motor na rysky (1. valec v HU) cili z pohledu na rozvody bude na pravem (vyfukovem) kole carka EXHAUST proti levemu kolu INLET, vemte si, kdo nemate pripravek, nejakej kousek gumy a nozikem z nej vyrezte neco co se bude dat vsunout mezi kola aby se pak nepootocily (nejakej obrazek jak ten pripravek vypada tady snad nekde mate.
zkontrolujte spodni tecky na klikovem ozubi, povolte napinak a v klidu sundejte remen. Tot o obavach s ryskama nahore.

S vymenou vodni pumpy je to tak, ze starej rozvodak nemel takove napnuti jako novej, po dani noveho ze zvetsi radialni sila na lozisko pumpy a ta jde do pr**** pryc :lol: , tak asi doporucuju vymenit

Dalsi chyba ktera se dela, je sila napnuti remene. Nesmi byt moc napnuty (kdo ma typ s automatickym napinakem, vyhrava bonus), jinak zacnou zpivat vacky, ktere jsou jen v hliniku a delato fakt takovy divny zvuky.

Posledni, sroub (matka) na napinaku je dotazena na nejakej moment (viz Autodata), kdo to bude rvat na krev, docili toho ze napraskne sroub(zavit) a jednoho dne se to utrhne. Nemejte strach ze kdyz to neni na krev, ze se to povoli. Kdo ma strach, muze si tam kapnout barvu a dotahnout to (original pripravek se jmenuje Nutlock).

At se dari.... :)

Re: Výměna rozvodu

Napsal: pon bře 23, 2009 15:40
od Kamart
Ptech píše:Par doplneni k tem rozvodum, kdyz uz se do nich poustite sami:
(spousta z vas, ci asi vsichni, mate pristup k autodatum, ci nejakemu vyobrazeni jak jsou rysky atd, tak tim se zaobirat nebudu)

kdyz si natocite motor na rysky (1. valec v HU) cili z pohledu na rozvody bude na pravem (vyfukovem) kole carka EXHAUST proti levemu kolu INLET, vemte si, kdo nemate pripravek, nejakej kousek gumy a nozikem z nej vyrezte neco co se bude dat vsunout mezi kola aby se pak nepootocily (nejakej obrazek jak ten pripravek vypada tady snad nekde mate.
zkontrolujte spodni tecky na klikovem ozubi, povolte napinak a v klidu sundejte remen. Tot o obavach s ryskama nahore.

S vymenou vodni pumpy je to tak, ze starej rozvodak nemel takove napnuti jako novej, po dani noveho ze zvetsi radialni sila na lozisko pumpy a ta jde do pr**** pryc :lol: , tak asi doporucuju vymenit

Dalsi chyba ktera se dela, je sila napnuti remene. Nesmi byt moc napnuty (kdo ma typ s automatickym napinakem, vyhrava bonus), jinak zacnou zpivat vacky, ktere jsou jen v hliniku a delato fakt takovy divny zvuky.

Posledni, sroub (matka) na napinaku je dotazena na nejakej moment (viz Autodata), kdo to bude rvat na krev, docili toho ze napraskne sroub(zavit) a jednoho dne se to utrhne. Nemejte strach ze kdyz to neni na krev, ze se to povoli. Kdo ma strach, muze si tam kapnout barvu a dotahnout to (original pripravek se jmenuje Nutlock).

At se dari.... :)
Jen dodám, že ten přípravek na zajištění kol se dá koupit na ebay a výjde na necelých 150Kč :wink:

Re: Výměna rozvodu

Napsal: pon bře 23, 2009 21:13
od rejacz
Pěkně popsané, jsem zvědavý jak si s tím servis poradí, ve středu bych měl dostat autí zpátky s novými rozvody, sice je to sranda je dělat ve 40tkm, ale spíš tam asi hraje roli to stáří.

Ještě mě napadá jedna věc, která možná patří do jiného vlákna. Jak se řeší výměna těsnění pod hlavou - to je záležitost "kilometrová", tj. stává se to např. kolem těch 100 tis. km, nebo na to může mít vliv i stáří? Předpokládám, že když má auto najeto 40tis. km, ale je mu dvanáct let, tak by to těsnění ještě mělo zvládat, nebo se pletu?

Re: Výměna rozvodu

Napsal: pon bře 23, 2009 22:17
od mich
Těsnění nemá žádný výměnný interval předepsaný výrobcem. Pokud je v pořádku nemusí se měnit. Zítra připíšu pro 214 si všechny výměnné intervaly t Tec Docu. Mám to v práci tak to není problém.

Re: Výměna rozvodu

Napsal: pon bře 23, 2009 22:22
od rejacz
Oki, spis jde o to, ze kdyz uz budou dole rozvody, jestli to neudelat komplet. Pokud by tesneni melo odejit napr. za 40-50tis. km, tak zase musi rozvody dolu a je to dvoji prace. Asi to necham a uvidime :-)
mich píše:Těsnění nemá žádný výměnný interval předepsaný výrobcem. Pokud je v pořádku nemusí se měnit.

Re: Výměna rozvodu

Napsal: úte bře 24, 2009 12:25
od mich
Rover 214Si 76Kw informace z TecDoc

Množství náplní a specifikace
Motorový olej s filtrem - 4,50 Litr
Specifikace motorového oleje - ACEA A2

Mechanická převodovka
Převodovka R 65 1,80 Litr
Převodovka PG1 2,00 Litr

Specifikace oleje mechanické převodovky
Převodovka R 65 SAE 75 W 80
Převodovka PG1 > Originální olej

Posilovač řízení - 0,30 Litr
Specifikace oleje posilovače řízení - Dexron II D
Chladicí kapalina - 5,50 Litr
Brzdová kapalina při výměně - 1,20 Litr
Specifikace brzdové kapaliny - DOT 4
Chladivo klimatizace - 615 - 665 Gram
Specifikace chladiva - R 134a
Olej klimatizace - 135 cm³
Specifikace chladicího oleje - PAG 46

Intervaly výměn
Interval výměny ozubeného řemene motorového rozvodu - každých 100.000 km
Testovací režim ozubeného řemene motorového rozvodu - výrobcem nepředepsáno
Interval výměny vzduchový filtr - každých 60.000 km
Interval výměny palivového filtru - každých 80.000 km
Interval výměny zapalovací svíčky - každé 40.000 km / 2 roky
Interval výměny brzdové kapaliny - každé 2 roky
Interval výměny chladicí kapaliny motoru - poprvé po 60.000 km, pak každých 40.000 km
Interval výměny motorového oleje a filtru - každých 20.000 km / jednou ročně
Interval výměny filtru vnitřního prostoru - každých 20.000 km / jednou ročně
interval výměny brzdové kapaliny - Každé 2 roky

Jinak doporučuji vyměnit i olej v servu (zkuste si čichnout jak je spálenej) hydraulické oleje mají běžně výměnu po dvou letech.