Tesneni pod hlavou

Odpovědět
Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Tesneni pod hlavou

Příspěvek od Tommi_82 » sob led 24, 2009 17:54

Jojo souhlas, rozvody pumpu a kladku bych taky vyměnil ať je klid. Nikdy nevíš jak dlouho to tam je.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

sector
Příspěvky: 326
Registrován: úte říj 09, 2007 8:48
Bydliště: Warsaw

Re: Tesneni pod hlavou

Příspěvek od sector » ned led 25, 2009 10:49

prosakuje viko?

Obrázek (celni pohled)

Obrázek (celni pohled)

Obrázek (u rozdelovace)

sorry za OT, ale jaky olej dat do posilovace rizeni pro 416Si 82kW (RT) ?

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Tesneni pod hlavou

Příspěvek od Fujitsu » ned led 25, 2009 13:07

Sector: Myslím, že jo...
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

sector
Příspěvky: 326
Registrován: úte říj 09, 2007 8:48
Bydliště: Warsaw

Re: Tesneni pod hlavou

Příspěvek od sector » ned led 25, 2009 16:27

No myslel jsem si, ze viko je to co je vyznaceno zelenym a cervena vec je tesneni hlavy... nebo se v tom nevyznam? Je to rover 416Si


Obrázek

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 4:58

Re: Tesneni pod hlavou

Příspěvek od Roman620ti » ned led 25, 2009 16:49

To pod tím černým krytem ventilů je klasika těsnění ventilového víka. To co je v červeném rámečku je nějake těsnění mezi díly hlavy. Myslím, že je to nějak lepené, nějakým svinstvem, ale u tvé fotky to vypadá na nějaké gumové těsnění. Klasické těšnění hlavy, které je tady postrachem všech Roveristů je až pod výfukovýmy svody, tam kde končí hlava a přechází v blok motoru. Osobně si myslím, že ti rosí těsnění víka ventilů, jako to rosí každému roveru, co má staré zpuchřelé a vymačkané těsnění a pak ti to zasviní celou hlavu.

Te´d když ty tvoje fotky tak koumu, tak to možná opravdu rosí u toho u toho těsnění v červeném rámečku. Asi bych to umyl benzínem a hadrem pořádně vysušil a koukal, kde se začně objevovat mastnota.
2x Rover 620ti

jack_carter
Příspěvky: 2
Registrován: sob led 24, 2009 15:28

Re: Tesneni pod hlavou

Příspěvek od jack_carter » pon led 26, 2009 16:10

Tak jsem to dal do servisu a mechanik mi rekl, ze to nevypada na propalene tesneni pod hlavou ale na nefunkcni termostat (ponevazd kdyz doliji kapalinu, nepusti ji dolu do okruhu). Coz se mi ovsem nezda, protoze se mi objevuje kapucino, jak v oleji tak v chladici kapaline. Bylo by to tedy jedine dobre, ale moc tomu neverim...

Zakar
Příspěvky: 1098
Registrován: pon zář 17, 2007 8:39
Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz

Re: Tesneni pod hlavou

Příspěvek od Zakar » pon led 26, 2009 16:47

To co je označeno červeně tak tam může prosakovat olej pokud byly tyto plochy při montáži špatně slepeny.Není tam žádné těsnění ale specielní anaerobní lepidlo,které nelze ničím nahradit.A pokud ano tak to dopadá tak,že olej prosakuje.. Lepení těchto ploch je třeba svěřit profesionálovi,protože kanálky oleje mají malý průměr a může dojít k jejich ucpání.
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L

Uživatelský avatar
Vilém
Příspěvky: 889
Registrován: sob srp 02, 2008 23:15
Bydliště: U Kolína

Re: Tesneni pod hlavou

Příspěvek od Vilém » pon led 26, 2009 21:32

Taky mi to prosakovalo, ale to byla moje chyba po výměně těsnění pod hlavou. Normálně se tenhle díl-drží vačky, nemusí sundavat. Řešení: sundat víko, rozvoďák, povolit celou tu klec co drží vačky a podmáznout ji těsnícím tmelem na motory, ale měl by to dělat někdo, kdo ví co dělá, protože pokud by se tam toho dalo moc, tak by se ty kanálky mohly ucpat. Pro sychr nový gufera a noví těsnění víka ventilů. Pokud nejsi, že se ti musí motor lesknout a neděláš loužičky, tak se na to vyprdni a kontroluj stav oleje-semtam dolití tě vyjde levnějc, než práce v servisu. Ale to je na tobě.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.

sector
Příspěvky: 326
Registrován: úte říj 09, 2007 8:48
Bydliště: Warsaw

Re: Tesneni pod hlavou

Příspěvek od sector » úte led 27, 2009 8:51

je to jak rikate, je tam cerne viko a pak dalsi dil pod vikem - prosakuje to.

mno nejsem takovy abych melnalesteny motor, ale uvazuji o jeho umyti.

kdyz jsem auto kupoval pred 2,5 lety tak nic neprosakovalo... zacalo to delat po roce - roce a pul provozu. tak jetli to neni tragedie.

motorovy prostor planuji nejak umyt nebo myti sverit nekomu kdo to rozumi... uz by je na case aby se to tam sve vypucovalo


jsem zjistil vcera, ze musim pridat kapalinu do posilovace rizeni - nevite nahodou jaky typ se tam dava a zda se to meni cele nebo se jen dolejva ?

baho
Příspěvky: 4
Registrován: pon led 05, 2009 18:05

Re: Tesneni pod hlavou

Příspěvek od baho » úte led 27, 2009 18:51

Zdravím,

čítal som túto diskusiu od začiatku, lebo sa ku mne dostal rover 214 si, s nie prvý krát prepáleným tesnením pod hlavou. Dosť ma zarazilo to "nebrúsenie hlavy" - hlavy už brúsim pár rokov, a na žiadnej nebolo po nejakej tvrdenej vrstve ani pamiatky. Proste obyčajný hliníkový odliatok, bez nejakých úprav povrchu. Konkrétne na tomto kuse bolo viac dôvodov, prečo bolo tesnenie prepálené - okrem iného aj nerovná hlava, otočené piesty,nevhodné hlavové skrutky atď. Ale - nikde som tu nečítal ani zmienku o tom, ako niekto kontroloval presah vložiek nad blok motora. Nie je to ani v manuáli. Pri kontrole som zistil, že vložky sú zarovno s blokom. Po porade zo skúsenejšími sa dali vyrobiť na zákazku medené tesnenia pod vložky valcov - hrúbka 0,15 mm. Do 5 dní od zadania rozmerov som mal všetky 4 podložky doma, a za stálo to len 7 eur. Hlava musela ísť dolu o 0,25 mm, bola naozaj krivá od nie jedného prehriatia a vyžratá od nevhodnej chladiacej zmesi. Nové komplet všetky skrutky, čo držia hlavu, všetky tesnenia, rozvody, vodná pumpa, termostat, dokonca aj chladič, starý bol úplne nanič. Zatiaľ je na aute iba niečo cez 500 km, všetko drží, (ťuk ťuk na drevo, nech to vydrží aspoň 100 000 km). Voda ani olej sa netratia, emulzia na vrchnákoch sa nerobí, motor má oveľa krajší zvuk aj chod. Takže myslím si, že hlavný problém týchto motorov sú utopené vložky, proste keď sú zarovno bloku a hlava sa dotiahne na predpísaný moment, tesnenie sa nemá o čo oprieť a časom jednoducho musí povoliť. Uvidím, keby sa niečo zmenilo, alebo by ani teraz tesnenie nevydržalo, tak sem napíšem.....

Zakar
Příspěvky: 1098
Registrován: pon zář 17, 2007 8:39
Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz

Re: Tesneni pod hlavou

Příspěvek od Zakar » úte led 27, 2009 22:32

@baho
Přesah vložek se dělal u škodovek ale ty měly měkké těsnění.Rover má těsnění ocelové a tam se ti nic nezmáčkne.A u rovera se žádné podložky ani nedodávají a nebo o tom nevím.Když koupíš novou vložku tak se montuje bez podložky.
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Tesneni pod hlavou

Příspěvek od Hombre » stř led 28, 2009 6:27

jestli už nebyla ta hlava přebroušená a proto byla "vyžratá"
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

baho
Příspěvky: 4
Registrován: pon led 05, 2009 18:05

Re: Tesneni pod hlavou

Příspěvek od baho » stř led 28, 2009 18:56

Viem že sa tesniace-vymedzovacie podložky nedodávajú, preto píšem, že sa dali vyrobiť na zákazku. Neboj, aj oceľové tesnenie sa potlačí, už som videl aj roztrhnuté.

Hlava už bola raz brúsená, ale to vyžraté bolo proste vyžraté od chladiacej kvapaliny. Keď dáš nevhodnú zmes, dokáže v hliníkovej hlave narobiť aj diery hlbšie ako 1 mm - ak chceš, pošlem ti foto takej hlavy z alfy.....

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Tesneni pod hlavou

Příspěvek od Hombre » čtv led 29, 2009 6:32

To samozřejmě vím, a viděl jsem taky pár fridexem sežraných hlav. Proto je možná na originál hlavě ten povrch, co o něm psal pan Beneš. Nevím, jestli přímo nějaký povlak, nebo jen přeleštěný povrch, aby se agresivní kapalina nedostala do hloubky.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Zakar
Příspěvky: 1098
Registrován: pon zář 17, 2007 8:39
Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz

Re: Tesneni pod hlavou

Příspěvek od Zakar » čtv led 29, 2009 8:38

Jasné je to,že opravená a broušená hlava nevydrží tolik jako ta původní.
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L

Odpovědět