po vymene baterie nefunguje dalk. ovladac
po vymene baterie nefunguje dalk. ovladac
Prosim o radu. Vymenil jsem baterii v dalkovem ovladaci (Rover 216 si) a ted nejde ani otevrit auto ani vypnout imobilizer. Nevite jak to opet zprovoznit? Dekuji.
Re: po vymene baterie nefunguje dalk. ovladac
Zkus, prosím popsat, jak jsi postupoval - bez toho je to o hodně složitější přijít na problém..
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: po vymene baterie nefunguje dalk. ovladac
No jednoduse. Prisla manzelka s tim, ze se ji zda, ze je slaba baterka v dalce. Tak jsem koupil novou baterii (stejny typ samozrejmne jako tam byla ta stara) a vymenil ji. Ted ovsem tou dalkou auto otevrit nejde uz vubec. Otevrela to tedy klicem. Jenze nejde ani vypnout imobilizer, tudiz nelze nastartovat.
Predpokladam, ze je asi potreba tu dalku opet nejak sparovat s autem, ale nevim jak.
Proto jsem tu sepsal tu prosbu, zda mi nekdo poradi, jak ten dalkovy ovladac po vymene te baterie opet zprovoznit.
Predpokladam, ze je asi potreba tu dalku opet nejak sparovat s autem, ale nevim jak.
Proto jsem tu sepsal tu prosbu, zda mi nekdo poradi, jak ten dalkovy ovladac po vymene te baterie opet zprovoznit.
Re: po vymene baterie nefunguje dalk. ovladac
Běžně stačí přijít zpět k autu a pomačkat tlačítka opakovaně, třeba i na střídačku. Ale jestli spíš nebude problém v tom, že se při té výměně baterky uvolnil klips v desce plošného spoje. Tedy zkusit to propájet.
Re: po vymene baterie nefunguje dalk. ovladac
Tak, ale před pájením nejdřív u auta opakovaně (min. 3-5x) mačkat tlačítko (jedno jaké), dokud se auto nechytne.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6976
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: po vymene baterie nefunguje dalk. ovladac
Tak předně bych si přečetl návod k obsluze
Kdybyste tak se ženou učinili, věděli byste, že opravdu po odemknutí klíčkem k deaktivaci imobilizéru nedojde. To se dělá výhradně ovladačem, a proto je tady na fóru mimo jiné asi stokrát napsáno, že mít k tomuto typu dva funkční ovladače je základ úspěchu. Nicméně -- pro případ nouze byl k autu dodán (a přes originální diagnostiku lze zjistit) bezpečnostní 4-místný kód, který lze zvláštním způsobem "zadat" klíčkem do zámku ve dveřích řidiče. Postup je popsaný opět v manuálu.
Podle toho, co je tady napsáno, bych se ale moc nedivil, kdyby došlo k rozpárování ovladače a auta, např. v důsledku dlouhé prodlevy při výměně baterie (rozloupnu ovladač, vyndám baterku, abych se na ni podíval, zajdu ji koupit, pak teprve vložím novou ... pár hodin mine jako nic, že?). Synchronizace se provádí pomocí originální diagnostiky (v Praze asi pan Mareda v Písnici).

Podle toho, co je tady napsáno, bych se ale moc nedivil, kdyby došlo k rozpárování ovladače a auta, např. v důsledku dlouhé prodlevy při výměně baterie (rozloupnu ovladač, vyndám baterku, abych se na ni podíval, zajdu ji koupit, pak teprve vložím novou ... pár hodin mine jako nic, že?). Synchronizace se provádí pomocí originální diagnostiky (v Praze asi pan Mareda v Písnici).
Re: po vymene baterie nefunguje dalk. ovladac
Kdybych nejaky navod k autu mel, tak bych tady nikoho neobtezoval. To, ze se imobilizer aktivuje ci deaktivuje dalkou, nikoliv klicem je mi rovnez znamo. Takovy idiot zase nejsem. Snazil jsem se jen podrobneji popsat o jaky problem se mi jedna.AnderN píše:Tak předně bych si přečetl návod k obsluzeKdybyste tak se ženou učinili, věděli byste, že opravdu po odemknutí klíčkem k deaktivaci imobilizéru nedojde
Omlouvam se, ze jsem tu svoji prosbou o radu obtezoval.
Re: po vymene baterie nefunguje dalk. ovladac
Já to pochopil správně tak, že jsi jen popisoval situaci a ne nějaký údiv nad tím, jak to funguje, takže žádný nervy
AnderN to nemyslel nijak zle. Nicméně postup je jasný. Vyzkoušej to ještě jednou pomačkat. To, že by se něco mělo stát s tím, že ovladač bude déle bez baterky je z principu nesmysl. Protože ovladač samotný není programovatelný - má v sobě natvrdo nahraný kód, který se zadává do jednotky v autě, tedy to, že je bez baterky je to samé, jako když se nemačkají tlačítka.
Tedy platí co jsem řekl
To propájení a vyčištění je v dnešní době po tolika letech používání nutnost, protože co jsem měl rozebranou už hromadu těchto ovladačů, tak všechny používané v sobě měly nějaké studeňáky (na klipsu, mikrospínačích) a nebo byly znehodnocené zateklým potem. Ten často zateče i do mikrospínačů a zničí uvnitř kontakty a mikrospínač se musí vyměnit.

Tedy platí co jsem řekl

Re: po vymene baterie nefunguje dalk. ovladac
Po výměně baterky musím většinou mačkat tlačítko celkem dostkrát, než se chytne. Taky je dobré při vyjmutí staré baterky pomačkat oba knoflíky, aby se vybily kondenzátory. No a nechytat na novou baterku ani na kontakty v ovladači prstama, ale třeba papírovým kapesníkem. Posílám návod. No a kdyby nepomohlo, tak propájet, jak psal Trunda.
Re: po vymene baterie nefunguje dalk. ovladac
A v pohodě, nikoho neobtěžuješ.... 

MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
-
- Příspěvky: 269
- Registrován: úte led 05, 2010 12:09
- Bydliště: Letohrad
- Kontaktovat uživatele:
Re: po vymene baterie nefunguje dalk. ovladac
Řešil jsem to minulý měsíc na Toureru, mám k autu oba klíče, návod, servisku, čtyřmístný kód a bylo mě to houby platné. Nefungovalo prostě nic. Takže odtah k autoelektrikáři, fronta aut obrovská, za 2 týdny volal ať si vezmu 800 peněz, že oba ovladače choděj. Bohužel nebyl doma, když jsem to přebíral, tak přesně nevím co bylo špatně
Rover 620 Sdi už je u Olsona
Rover 400 Tourer
Rover 25 1,4
Rover 400 Tourer
Rover 25 1,4
Re: po vymene baterie nefunguje dalk. ovladac
Napíšem vám svoje skúsenosti s výmenou batérie, zhruba pred rokom mi jednoducho odišla batéria v diaľkovom ovládači zistil som to tak že sme s manželkou prichádzali k autu pri jednom obchodnom reťazci mám vo zvyku odomykať tak vo vzdialenosti asi 10m a nič až keď som prišiel tesne k autu tak to šlo odomknúť, tak som to na parkovisku otvoril a zistil som akú batériu potrebujem, tak som hneď šiel vedľa do elektropredajne a kúpil novú tam hneď pri pokladni som ju nahodil do diaľkového ovládača a zo vzdialenosti ako som naučený odomykať tak to odomklo a nie sú žiadné problémy normálne to funguje. Tak ma napadlo či je dobre vložená batéria,alebo či nedošlo pri výmene k niečomu čo mohlo poškodiť diaľkové ovládanie.Ešte podotýkam jedná sa o ROVER-214si.A nedá mi aby som nedopísal tú batériu by som premeral,lebo v dnešnej dobe predajú hocičo len aby zarobili môže byť už niekoľko rokov stará a vybitá.
Re: po vymene baterie nefunguje dalk. ovladac
Tak v první řadě to, že je baterka na pokraji životnosti, je mimo jiné systémem hlídáno a indikováno tím, že po odemknutí ještě nějakou dobu rychle bliká kontrolní ledka na přístrojovce (v manuálu výše je to napsáno). Ale ano, může se to samozřejmě projevovat i sníženým výkonem, ale taky nemusí. Záleží na mnoha okolnostech.
Ale ano, je tam ještě jeden potenciální problém. Klips v ovladači je k desce připájeny a nožka proti čelu klipsu má ze strany baterky kopeček cínu a někdy, když se baterka do klipsu zasune na doraz, tak ten cín propojí póly baterky. Je tedy dobré tam tu baterku nezasouvat na doraz. Třeba ovladače koncernových aut mají na nožkách klipsu přesně kvůli tomuhle bužírku.
Ale ano, je tam ještě jeden potenciální problém. Klips v ovladači je k desce připájeny a nožka proti čelu klipsu má ze strany baterky kopeček cínu a někdy, když se baterka do klipsu zasune na doraz, tak ten cín propojí póly baterky. Je tedy dobré tam tu baterku nezasouvat na doraz. Třeba ovladače koncernových aut mají na nožkách klipsu přesně kvůli tomuhle bužírku.
Re: po vymene baterie nefunguje dalk. ovladac
Reagujem na tvoj príspevok,nikdy som nejak nesledoval tú ledku to sa priznám viem iba to že pokiaľ otvorím dvere tak tá ledka svieti a pri zamknutí blika spočiatku rýchlejšie a potom sa to ustáli na pravidelné blikanie nikdy som sa s tým nejak nezoberal ako to bliká všetko funguje tak načo s tým hýbať ako v tom filme.
Re: po vymene baterie nefunguje dalk. ovladac
Já o tom dlouhou dobu taky nevěděl, ale jednou jsem vypozoroval, že ta ledka bliká jinak než obvykle. Tedy tak, jak jsem popisoval. Tehdy jsem začal bádat čím to a zjistil jsem, že to je indikace baterky. Bliká to v takový okamžik a tak, že si toho člověk prostě všimne i když se na to nesoustředí 
Mimochodem, když už jsme u toho, tak kvalita signálu se dá zlepši dvěma způsoby:
1) V interiéru, když se odmontuje panel s pojistkami, tak nad ním je schovaná jednotka alarmu/imobilizéru (musí se strčit hlava k pedálům, aby na ni člověk viděl). Z konektoru vede jeden černý drát, který je cca 15 cm dlouhý a má ze svazku trčet volně dolů. Slouží jako anténa a často tam není volně, je zapletený do ostatních drátů a to výrazně zhoršuje signál. Tedy jeho uvolněním a případně lepším umístěním v prostoru se to dá dost zlepšit
2) Kdosi vyzkoušel, že se dá kvalita zlepšit i tím, že se v ovladači, na cestičku sloužící jako anténa, naletuje ještě kus izolovaného drátu, který se tam stočí dokolečka. Prostě jednoduše se zvětší anténa. Ale osobně si nejsem jistý, že je to tak triviální a jednoznačně pozitivní řešení, protože minimálně délka té antény by měla teoreticky být násobkem kmitočtu. Když už, tak to bych zkusil dodržet.
bod 2) jsem zjistil jde - http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/DI ... mobiliser/

Mimochodem, když už jsme u toho, tak kvalita signálu se dá zlepši dvěma způsoby:
1) V interiéru, když se odmontuje panel s pojistkami, tak nad ním je schovaná jednotka alarmu/imobilizéru (musí se strčit hlava k pedálům, aby na ni člověk viděl). Z konektoru vede jeden černý drát, který je cca 15 cm dlouhý a má ze svazku trčet volně dolů. Slouží jako anténa a často tam není volně, je zapletený do ostatních drátů a to výrazně zhoršuje signál. Tedy jeho uvolněním a případně lepším umístěním v prostoru se to dá dost zlepšit

2) Kdosi vyzkoušel, že se dá kvalita zlepšit i tím, že se v ovladači, na cestičku sloužící jako anténa, naletuje ještě kus izolovaného drátu, který se tam stočí dokolečka. Prostě jednoduše se zvětší anténa. Ale osobně si nejsem jistý, že je to tak triviální a jednoznačně pozitivní řešení, protože minimálně délka té antény by měla teoreticky být násobkem kmitočtu. Když už, tak to bych zkusil dodržet.
bod 2) jsem zjistil jde - http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/DI ... mobiliser/