
Pritelkyne si dela ridicak a tedy bylo zahodno nejake levne, male, jednoduche auto na nauceni a obcasne jezdeni... takze volba vcelku prirozene sla na RFo. Kdyz sem prodaval ZR 160ku tak tohle jeste nebylo na poradu dne a navic, to neni uplne dobry kocar pro holku na uceni... ona ta 105ka je docela akorat.
Byl sem zkouknout nejdriv ZR 105ku... nebyla uplne spatna, ale hodne prace (coz neni to zasadni, to bude na kazdym levnym aute), ale x majitelu, a trochu abusovana (prote ZRa si kupuji casto blbouni co tomu nakladaj imer vere a jeste i za studena)... marna nebyla, ale rozhodl sem se podivat po necem lepsim.
Pak sem koukal na 25ku v rope... byt ropu sem primarne nechtel, tak Lko je vcelku neznicitelnej motor.
Ale to auto uz bylo za zenitem, jak s korozi, tak s udrzbou poslednich par let... vylozene auto na dojeti te dvoulete STK co melo.
Takze nakonec sme vzali treti RFo, tady z Brna. Na prvni pohled vypada velice zachovale. Kosmetika se najde, levej blatnik schytal kopanec, a tak ale lak celkove paradni. Rez vzhledem k rokum a stavu jinych kusu velice v pohode, rozhodne polecitelna (dve mista na spodni hrane kapoty, klasicky u zamku kufru, jeden rozek blatniku). Zespodu taky cajk. Chybi prava stahovacka, ale to se da do kupy.
Interier krasnej, diky bohu bez retro roverich vzoru. Jednoducha cerna/seda. Sedacky vic nez krasny.
Dotazeny z Nemecka, mela to tu mlada holcina jako prvni auto a vcelku se i o auto starali. Navic chovani toho paru co to prodaval prikladne, i na cene sme se domluvili (motorove bude potreba udelat vcelku velky servis, rozhody sou 9 let a 80 tisic stare atd, plus nejspis i hlavu, byt se nic nemisi... chladivo mizi... jeste je mozny ze to zere skrz tesneni na sani...). Ale ma to novej vyfuk a baterku.
K autu oba klice, origo zachovaly nemecky papiry (manual, servisni knizka, nejakej ten pamflet... dokonce v servisni knizce je vzadu napsanej EKA kod! To sem u svyho ZRa nemel.... a dokonce ten EKA kod s tim lol zpusobem zadavanim skrze zamek ridice funguje

STK se vcera udelala, hadam lehce pres znamosti (MIL sice nesviti, ale hlasi chybu senzoru vacky a vyhrivani zadni lambdy)
Takze mne cekaji minimalne rozvody, motorova tesneni (sani, vyfuk, vacky tecou, nejspis i pod hlavou, ventildekl), pumpa, termostat, secky provozni kapaliny, svicky, secky filtry, klinaky, ten sensor a lambda, novy autoradio, antena (chybi), manzeta radici paky, sehnat zachovalej kozenej Roveri volant, polecit korozi a par mist s kosmetikou, nejaky novy pneu.
Klima neufnguje, takze sem si obednal komplet vercajk na servis klimatizace (hadice, fitingy, budiky na plneni, injektor an olej a barvivo, vakuovou pumpu na vysati vzduchu, atd .. docela ranec) a snad se mi i tu podari zprovoznit... a bude to parada.
Rok 2003, kod barvy teprv mrknu, na budikach 200 000, ktery odpovidaji jak stavu, tak servisce a docela bych je vyjimecne autu i veril.
Auto je absolutne bez uprav, coz je v dnesni dobe plus. (ne ze bych mel neco proti upravam, at uz funkcnim, nebo kosmetickym... i na ne urcite dojde, ale typicky to nevesti nic dobreho)
Jo, moc s tim zatim jezdit nechcu, predevsim kvuli tem uz postarsim rozvodum... ale kdzy sem to vezl dom, tak jak dou otacku pod 2000, kolech tech 1800.. tak to zacne docela dukat a neco vepredu mlati (ale to bude patrne nejakej uvolnenej plast, jak to vybruje).
Zatim sem s tim autem nic nedelal, dovezli sme to vcera...
Ale tak po te, co sem delal spojku, rozvody a menil motor na 160ce a druhou 160ku rozebral doslova do sroubku, snad neni moc veci na ktere bych koukal u RFa prvne.