Stránka 1 z 1

hladina v expanznej nadrzke

Napsal: pát úno 13, 2009 8:40
od plaq
Ahojte,

donedavna som si hladinu chl. zmesy velmi nevsimal. Bola medzi ryskami teda OK.
Kedze som pred vianocami par krat musel dolievat chladivo (predpokladal som netesnost potrubia-olej bol zatial vzdy cisty),a potom som zbadal hnedy olej s bielou penou pod vieckom, dal som teda vymenit tesnenie pod hlavou (podla mechanika stare tesnenie vyzeralo este celkom dobre).
Teraz kontrolujem olej a hladinu vody pravidelne. Olej je zatial OK akurat mam pocit ze kvapalina sa znova straca. Pri studenom motore je na minime po zahriati na maxime !? Je taketo kolisanie OK ?

Re: hladina v expanznej nadrzke

Napsal: pát úno 13, 2009 8:46
od seba

Re: hladina v expanznej nadrzke

Napsal: pát úno 13, 2009 8:56
od Tommi_82
plaq píše: Pri studenom motore je na minime po zahriati na maxime
V zimě ano. Vlivem chladu kapalina mírně zmenší svůj objem a vlivem tepla ho zase nabyde. Podle mě je to v pořádku.

Re: hladina v expanznej nadrzke

Napsal: pát úno 13, 2009 9:10
od undy
Tiež si myslím

Re: hladina v expanznej nadrzke

Napsal: pát úno 13, 2009 22:18
od AnderN
Osobne se mi tak velke tepelne dilataci kapalin moc nechce verit. Mozna je to taky hloupost, ale neni spis zavzdusneny chladici okruh? Jen rychly napad ...

Re: hladina v expanznej nadrzke

Napsal: pát úno 13, 2009 22:57
od Vilém
Tommi má pravdu. Ohřátý to je i nad max.

Re: hladina v expanznej nadrzke

Napsal: pát úno 13, 2009 23:17
od AnderN
Ale kolega plaq psal, ze mu to kolisa od minima k maximu. Sice si nemyslim, ze by to byl nejaky vazny problem, ale prijde mi to z laickeho pohledu nejak moc.

Re: hladina v expanznej nadrzke

Napsal: sob úno 14, 2009 6:31
od Tommi_82
extrém to je, ale pokud si vezmeš že (chci se vyhnout tomu, že bych řekl že kapalina má teplotu -10 °C) okolí má teplotu -10°C a potom se kapalina ohřeje na 90°C. Tak to už je extrémní rozdíl teplot, takže pokud se to děje pravidelně, pak takto "extrémní" (pole mě +- nějakejch 150 -200 ml) rozdíl objemu mi za tak divnej nepřijde a nemám důvod nevěřit tomu, že se tak děje jen na základě fyzikálních vlastností nemrznoucí směsi chladící kapaliny.

Re: hladina v expanznej nadrzke

Napsal: sob úno 14, 2009 9:09
od Roman620ti
Tak tohle je u Roverů uplně normální...ono od minima po maximum zase tak moc neni :wink:

Re: hladina v expanznej nadrzke

Napsal: sob úno 14, 2009 23:04
od AnderN
No dobre, je vas presila, tak to vzdavam :-) asi je to fakt bezne ... to vite, my se starym dieselem tesneni pod hlavou vetsinou resit nemusime :-)

Re: hladina v expanznej nadrzke

Napsal: ned úno 15, 2009 8:58
od Tommi_82
Doufejme, už jsme si ho s benzínem užili dost... :D

Re: hladina v expanznej nadrzke

Napsal: pon úno 16, 2009 8:16
od plaq
Ahojte priatelia
Akurat si myslim, ze mechanik po vymene tesnenia dolial vodu na maximum (dufam ze pri studenom motore :)) ) a teraz mam pri studenom motore minimum, hmmm??!!
Kazdopadne vam vsetkym dakujem za rady.
Cez vikend budem potrebovat prejst ca. 800km, dufam ,ze to ten moj kocur vydrzi.

Re: hladina v expanznej nadrzke

Napsal: pon úno 16, 2009 10:17
od Hombre
Musíš to sledovat dlouhodobě, on tam dolil na max., ale určitě se voda nedostala úplně všude tam, kam má, takže to nechej jezdit a podívej se třeba zase po 200 km zastudena.
Pokud by pořád ubývalo, je možné, že to teče, nejčastěji pod sacím potrubím, jelikož to se při výměně těsnění většinou nesundává, ale mechanik za něj tu hlavu při montáži a demontáži drží, takže s ním může pohnout - je tam velmi malá těs. plocha.