Stránka 1 z 3
Jak na těsnění - změněno
Napsal: pon bře 02, 2009 17:22
od Kamart
Chtěl bych se zeptat co všchno je potřeba na kompletní výměnu těsnění pod hlavou, myslím teď hlavně nářadí, je mi jasné že klíče, + momentový klíč, a ted co dal?klasické ořechy?torxy,?jaké jednotky?palce ? Jak je to časově náročné?
Na co si dát pozor? myslím že nic takového na tomto foru zatím není a mohlo by to pomoci více lidem s tímto problémem asi každého roveru s k - motorem.
Našel jsem si na ebay 2 sady těsnění, od stejného prodejce, chtěl bych vědět proč v tě jedné sadě je těsnění jedno a v druhé jsou 2. Kterou raděj koupit?
1.)
http://cgi.ebay.co.uk/ROVER-25-45-1-4-1 ... 634.c0.m14
2.)
http://cgi.ebay.co.uk/25-45-75-200-400- ... 240%3A1318
Re: Jaké těsnění?
Napsal: úte bře 03, 2009 6:31
od Hombre
Každopádně se mi víc líbí ta první sada s tím jedním těsněním, kde je vidět, že těsnění je ocelové s těsnícím tmelem. Dobrá cena, snad to bude i kvalitní.
Re: Jaké těsnění?
Napsal: úte bře 03, 2009 15:58
od Kamart
ok, měl jsem stený názor, objednáno to první
Takže teď jen čekat než dojde a pak do práce....
Re: Jaké na těsnění - změněno
Napsal: úte bře 03, 2009 22:09
od Kamart
Aktualizace snad mě neukamenujete
Re: Jak na těsnění - změněno
Napsal: stř bře 04, 2009 1:37
od seba
Přidám pár obecných žvástů:
Dosedací plochy musí mít maximální nerovnost do 0,03mm jinak musíš hlavu (nebo blok) nechat orovnat.Při montáži musí být plochy odmaštěné a suché.
Utahovat budeš podle manuálu od středu ke krajům atd
Šrouby vy na těch K máte ty dlouhý že?To bych dal asi nový, měl sis je taky objednat z Anglie.
No a když bude hlava dole tak zkontroluj těsnost ventilů v sedlech, když tak zalapovat a nebo přefrézovat a zabrousit.
Tak sem přidal pár šplechtů co ti asi moc nepomůžou.To víš už tu u toho usínám.
Re: Jak na těsnění - změněno
Napsal: stř bře 04, 2009 6:15
od Hombre
šrouby byly v té sadě těsnění
Re: Jak na těsnění - změněno
Napsal: stř bře 04, 2009 10:52
od seba
A jo vydíš to, já na to nekoukal, to je teda dobrá cena
Re: Jak na těsnění - změněno
Napsal: stř bře 04, 2009 11:55
od Kamart
seba píše:A jo vydíš to, já na to nekoukal, to je teda dobrá cena
No to je, vzhledem k cenám u nás....
Re: Jak na těsnění - změněno
Napsal: stř bře 04, 2009 16:02
od sector
dej vedet zda pasoje tak jak ma... kdyz tak si budeme dle potreby objednavat z anglie a ne tady v CR
Re: Jak na těsnění - změněno
Napsal: stř bře 04, 2009 16:59
od Kamart
Teď řeším utahovací moment těch šroubů, dle rave je to 20Nm pokud jsem to teda dobře pochopil ale to se mi zdá malo ne?
Re: Jak na těsnění - změněno
Napsal: stř bře 04, 2009 19:31
od Karel G.
Ten moment se probíral je to těch 20nm a pak 2x180 stupnů zase hezky postupně podle manualu
Re: Jak na těsnění - změněno
Napsal: pát bře 06, 2009 11:42
od mackoco
tak to je fuckt dobra cena, sa oplati kupit do zalohy
Re: Jak na těsnění - změněno
Napsal: pát bře 06, 2009 12:06
od R4ms3S
ono když se tam dá koupit 1.8 VVC za + - 35 000,- v parádním stavu tak asi to bude něco znamenat
Ty ceny jsou asi všechny trochu jinak něž u nás...
UTAHOVACÍ PLÁN
Napsal: pát bře 06, 2009 22:49
od Austin
Nevím, ale 20 Nm bude blbost, bude to nejmíň 55 Nm možná 70.
Austiny mají 72 doufám že Nm né pounds on inches.
Důležité je utahovat podle pořadí v manuálu, tzv. UTAHOVACÍ plán
Tzn. nelze utahovat zleva doprava ale křížně.
Re: Jak na těsnění - změněno
Napsal: pon bře 09, 2009 6:18
od Hombre
opravdu tam je 20Nm, a pak 2 x 180 stupňů, což v praxi znamená dotahování momentem tak 100-150Nm. U dlouhých šroubů se to podle utahovacího momentu neurčuje, protože ten šroub při dotahování dost rezonuje (vrže) a moment se skokově mění, takže napřed podle pořadí v Rave na těch 20Nm, a pak zase podle pořadí o 180 stupňů a pak zase pole pořadí o 180 stupňů.