Volnobeh

Odpovědět
Andrej
Příspěvky: 20
Registrován: ned dub 13, 2008 17:01
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Volnobeh

Příspěvek od Andrej » čtv bře 19, 2009 17:47

Rover 214Si 1.4,16v 1999
Mam taku otázku ked počas jazdy preradujem rýchlost a ked uberiem plyn a stisnem spojku otáčky idu dole pomalšie ako ked v neutrale pridam a uplne uberiem,mozno to tak ma byt,mam ho už 3 roky a za nova bol kupovaný na Slovensku.Inač som nadmieru SPOKOJNY je to super auto.

mackoco
Příspěvky: 298
Registrován: úte pro 02, 2008 11:35
Bydliště: bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnobeh

Příspěvek od mackoco » čtv bře 19, 2009 18:00

vzduchovy filter?, zasvinena skrtiaca klapka ? ,
Rover 214Si 16V 1996, hrdzoblato

mackoco
Příspěvky: 298
Registrován: úte pro 02, 2008 11:35
Bydliště: bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnobeh

Příspěvek od mackoco » čtv bře 19, 2009 18:04

pravdepodobne to bude skrtiaca klapka.
Daj dole box na vzduchovy filter aj s hadicou a predavaju nato cistiaci spray. Pri nastartovanom aute to tam striekaj a motok spali ten bordel.
Kazdopadne vymen aj filter, je to 200 SK zalezitosť.
Rover 214Si 16V 1996, hrdzoblato

Andrej
Příspěvky: 20
Registrován: ned dub 13, 2008 17:01
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnobeh

Příspěvek od Andrej » čtv bře 19, 2009 18:35

Dakujem. Filter menim pravidelne potom to bude asi klapka skusim prestriekat a napisem ci to pomohlo.
Nazdar.

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6964
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnobeh

Příspěvek od AnderN » čtv bře 19, 2009 23:23

Osobne si nemyslim, ze je toto problem ... vetsinou kdyz stojite, motor bezi na volnobeh a jednorazove slapnete na plyn a zase jej pustite, otacky se zvysi a prakticky stejne rychle zase klesnou k volnobehu. Pri jizde byva padani otacek k volnobehu po vyslapnuti spojky pomalejsi. Je to jev, ktery jsem pozoroval snad u vsech aut, se kterymi jsem mel tu cest (nebo utrpeni v nekterych pripadech).

Nejsem sice mechanik, ale kdybyste prece jen cistili skrtici klapku, tak mam za to, ze spreje za cca 200,- Kc odstrani jen nektere necistoty, ale odolne nanosy nebo svinstvo na spodni strane klapky bohuzel zustanou. Splachnuti toho sajrajtu do motoru taky asi nebude uplne nejlepsi napad. Argumentem pro me osobne neni ani to, ze to tak servisy casto delaji take.

Pokud chci dosahnout opravdu ciste skrtici klapky, budu ji nejspis muset vyndat z auta ven (nemyslim, ze je to u nasich aut nejak extra slozity ukon). Jako vhodny cistic lze zvolit nejen cistici sprej, ale treba take benzin nebo petrolej. Klapka se pak da vycistit treba stetcem. Nemusim asi pripominat, ze je to pomerne citlive zarizeni, ktere nekdy obsahuje take elektronickou cast, a tak je vhodne davat pozor na jeho pripadne mechanicke poskozeni nebo utopeni v cisticim prostredku.

Jediny problem bych videl v tom, ze postupem casu, jak se klapka zanasi bordelem, tak si na ni motor zvyka a uklada si adaptacni hodnoty. Muze tedy byt potreba resetovat ridici jednotku, ktera se pak bude nejaky cas znova "ucit" ovladat motor v ruznych rezimech jizdy.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Volnobeh

Příspěvek od Hombre » pát bře 20, 2009 7:24

To pomalé klesání otáček při řazení je schválně, kvůli snížení emisí v městském cyklu.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6964
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnobeh

Příspěvek od AnderN » pát bře 20, 2009 7:29

Ja si to myslel, ze se nemusim tak rozepisovat ;-)
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

mackoco
Příspěvky: 298
Registrován: úte pro 02, 2008 11:35
Bydliště: bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnobeh

Příspěvek od mackoco » pát bře 20, 2009 8:48

no ja kym som si nevycistil klapku tak naozaj po dlhdej jazde a vyradení mi otacky niekedy aj zostali 5 sec. a potom pozvolna klesali az na 875 rpm.
Je to problem, kedy nedoklapne klapka uplne nadoraz kvoli necistotam a motor ´´ kde sa mi bere ten vzduch ? ´´.
Ked som ju vycistil tak sa spraval akokeby bol stale na sitiči a asi po 20 Km sa došteloval a vsetko bolo ako ma byt.
Mozno sa mu jedna iba o milisekundy ja neviem, ale nezaskodi precistit klapku, hlavne ked este nebola.
Rover 214Si 16V 1996, hrdzoblato

Andrej
Příspěvky: 20
Registrován: ned dub 13, 2008 17:01
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnobeh

Příspěvek od Andrej » sob bře 21, 2009 22:29

Ako som slubil ze napisem,zohnal som spray rozobral som nasavaciu hadicu a klapka bola čistá a lesklá pootvoril som ju na polovicu zasvietil som dnu a sacie hrdlo bolo ciste tak som nastartoval a nastriekal som tam pokial motor neznizil otacky zopakoval som to viackrát,po poskladani sa motor sprava tak isto otacky pri preradovani rýchlosti klesaju pomalsie.Asi tak to ma byt.Ahoj

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnobeh

Příspěvek od Fujitsu » ned bře 22, 2009 10:33

Všechno má své meze, mě to taky padá pomalu, ale určitě ne tak, aby to vadilo při řazení. Jeden čas mi to padalo hodně pomalu, vyměnil jsem svíčky a bylo to OK. Jaké tam máš ty, jak staré?
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Odpovědět