Stránka 1 z 1

Volnobeh

Napsal: čtv bře 19, 2009 17:47
od Andrej
Rover 214Si 1.4,16v 1999
Mam taku otázku ked počas jazdy preradujem rýchlost a ked uberiem plyn a stisnem spojku otáčky idu dole pomalšie ako ked v neutrale pridam a uplne uberiem,mozno to tak ma byt,mam ho už 3 roky a za nova bol kupovaný na Slovensku.Inač som nadmieru SPOKOJNY je to super auto.

Re: Volnobeh

Napsal: čtv bře 19, 2009 18:00
od mackoco
vzduchovy filter?, zasvinena skrtiaca klapka ? ,

Re: Volnobeh

Napsal: čtv bře 19, 2009 18:04
od mackoco
pravdepodobne to bude skrtiaca klapka.
Daj dole box na vzduchovy filter aj s hadicou a predavaju nato cistiaci spray. Pri nastartovanom aute to tam striekaj a motok spali ten bordel.
Kazdopadne vymen aj filter, je to 200 SK zalezitosť.

Re: Volnobeh

Napsal: čtv bře 19, 2009 18:35
od Andrej
Dakujem. Filter menim pravidelne potom to bude asi klapka skusim prestriekat a napisem ci to pomohlo.
Nazdar.

Re: Volnobeh

Napsal: čtv bře 19, 2009 23:23
od AnderN
Osobne si nemyslim, ze je toto problem ... vetsinou kdyz stojite, motor bezi na volnobeh a jednorazove slapnete na plyn a zase jej pustite, otacky se zvysi a prakticky stejne rychle zase klesnou k volnobehu. Pri jizde byva padani otacek k volnobehu po vyslapnuti spojky pomalejsi. Je to jev, ktery jsem pozoroval snad u vsech aut, se kterymi jsem mel tu cest (nebo utrpeni v nekterych pripadech).

Nejsem sice mechanik, ale kdybyste prece jen cistili skrtici klapku, tak mam za to, ze spreje za cca 200,- Kc odstrani jen nektere necistoty, ale odolne nanosy nebo svinstvo na spodni strane klapky bohuzel zustanou. Splachnuti toho sajrajtu do motoru taky asi nebude uplne nejlepsi napad. Argumentem pro me osobne neni ani to, ze to tak servisy casto delaji take.

Pokud chci dosahnout opravdu ciste skrtici klapky, budu ji nejspis muset vyndat z auta ven (nemyslim, ze je to u nasich aut nejak extra slozity ukon). Jako vhodny cistic lze zvolit nejen cistici sprej, ale treba take benzin nebo petrolej. Klapka se pak da vycistit treba stetcem. Nemusim asi pripominat, ze je to pomerne citlive zarizeni, ktere nekdy obsahuje take elektronickou cast, a tak je vhodne davat pozor na jeho pripadne mechanicke poskozeni nebo utopeni v cisticim prostredku.

Jediny problem bych videl v tom, ze postupem casu, jak se klapka zanasi bordelem, tak si na ni motor zvyka a uklada si adaptacni hodnoty. Muze tedy byt potreba resetovat ridici jednotku, ktera se pak bude nejaky cas znova "ucit" ovladat motor v ruznych rezimech jizdy.

Re: Volnobeh

Napsal: pát bře 20, 2009 7:24
od Hombre
To pomalé klesání otáček při řazení je schválně, kvůli snížení emisí v městském cyklu.

Re: Volnobeh

Napsal: pát bře 20, 2009 7:29
od AnderN
Ja si to myslel, ze se nemusim tak rozepisovat ;-)

Re: Volnobeh

Napsal: pát bře 20, 2009 8:48
od mackoco
no ja kym som si nevycistil klapku tak naozaj po dlhdej jazde a vyradení mi otacky niekedy aj zostali 5 sec. a potom pozvolna klesali az na 875 rpm.
Je to problem, kedy nedoklapne klapka uplne nadoraz kvoli necistotam a motor ´´ kde sa mi bere ten vzduch ? ´´.
Ked som ju vycistil tak sa spraval akokeby bol stale na sitiči a asi po 20 Km sa došteloval a vsetko bolo ako ma byt.
Mozno sa mu jedna iba o milisekundy ja neviem, ale nezaskodi precistit klapku, hlavne ked este nebola.

Re: Volnobeh

Napsal: sob bře 21, 2009 22:29
od Andrej
Ako som slubil ze napisem,zohnal som spray rozobral som nasavaciu hadicu a klapka bola čistá a lesklá pootvoril som ju na polovicu zasvietil som dnu a sacie hrdlo bolo ciste tak som nastartoval a nastriekal som tam pokial motor neznizil otacky zopakoval som to viackrát,po poskladani sa motor sprava tak isto otacky pri preradovani rýchlosti klesaju pomalsie.Asi tak to ma byt.Ahoj

Re: Volnobeh

Napsal: ned bře 22, 2009 10:33
od Fujitsu
Všechno má své meze, mě to taky padá pomalu, ale určitě ne tak, aby to vadilo při řazení. Jeden čas mi to padalo hodně pomalu, vyměnil jsem svíčky a bylo to OK. Jaké tam máš ty, jak staré?