Ventilátor jede jen na 4 a 5, 1 a 2 nejede.
Ventilátor jede jen na 4 a 5, 1 a 2 nejede.
Ventilátor jede jen na 4 a 5, 1 a 2 pohoha nejede. Rover 220SDi 77kw Klima manuální.
Prosím o radu. Než začnu rozdělávat sloupek a ventilátor chtěl jsem se optat jestli někdo nemá nějakou zkušenost abyh šáhl tam kde bude závada.
Díky.
Prosím o radu. Než začnu rozdělávat sloupek a ventilátor chtěl jsem se optat jestli někdo nemá nějakou zkušenost abyh šáhl tam kde bude závada.
Díky.
Rover 220SDi 77kw r.v. 1997. Jezdím Jezdím!!!!!! Parádní svezení do 130!!!!!!
Re: Ventilátor jede jen na 4 a 5, 1 a 2 nejede.
Někde jsme to tu před měsícem probírali, doufám, že na 220 je to podobné jako na 416:
Pod schránkou u spolujezdce jak je ventilátor a pylový filtr a shora do té skříně topení vedou dráty. odpojíš tam tu zásuvku a povolíš dva šroubky na takovém plastovém obdélníčku asi 3x5 cm, do kterého ta zástrčka byla zapojená, z druhé strany najdeš odporové spirály, jedna z těch tenkých je přepálená. Je třeba ji spojit, ale ne cínem, ale nějak mechanicky - svorkou. (já jsem třeba použil kousek mosazné trubičky z náplně do prupisky), nebo sehnat novou a vyměnit. Zároveň je důležité vyčistit pylový filtr a vymontovat motor ventilátoru a vysypat a vysát z jeho lopatkového kola listí a smetí protože to je příčina spálené spirály. Motor ventilátoru zase vytáhneš tak, že odšroubuješ 3 šroubky na kulatém krytu toho motorku (zespod toho topení) , odpojíš zástrčku a větrák je venku.
Pod schránkou u spolujezdce jak je ventilátor a pylový filtr a shora do té skříně topení vedou dráty. odpojíš tam tu zásuvku a povolíš dva šroubky na takovém plastovém obdélníčku asi 3x5 cm, do kterého ta zástrčka byla zapojená, z druhé strany najdeš odporové spirály, jedna z těch tenkých je přepálená. Je třeba ji spojit, ale ne cínem, ale nějak mechanicky - svorkou. (já jsem třeba použil kousek mosazné trubičky z náplně do prupisky), nebo sehnat novou a vyměnit. Zároveň je důležité vyčistit pylový filtr a vymontovat motor ventilátoru a vysypat a vysát z jeho lopatkového kola listí a smetí protože to je příčina spálené spirály. Motor ventilátoru zase vytáhneš tak, že odšroubuješ 3 šroubky na kulatém krytu toho motorku (zespod toho topení) , odpojíš zástrčku a větrák je venku.
-
- Příspěvky: 1106
- Registrován: pon zář 17, 2007 9:39
- Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz
Re: Ventilátor jede jen na 4 a 5, 1 a 2 nejede.
Nový resistor mám.Pokud máš zájem můžu ti ho poslat.
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L
Re: Ventilátor jede jen na 4 a 5, 1 a 2 nejede.
JJ díky moc v sobotu se na to vrhnu. Tato rada fakt bodla už jsem chtěl rozdělávat rádiovej panel.
Rover 220SDi 77kw r.v. 1997. Jezdím Jezdím!!!!!! Parádní svezení do 130!!!!!!
Re: Ventilátor jede jen na 4 a 5, 1 a 2 nejede.
Tak bylo to tím. Zatím jsem to připájel ale to nebude na dlouho buď tam něco zalisuju nebo musím skusit sehnat ty odpory. Kolik stojí?
Rover 220SDi 77kw r.v. 1997. Jezdím Jezdím!!!!!! Parádní svezení do 130!!!!!!
Re: Ventilátor jede jen na 4 a 5, 1 a 2 nejede.
Tak jsem taky tento problém řešil a úspěšně vyřešil.
Jak se dostat k odporové destičce je tady uz popsáno, ale tedy ještě jednou:
Odšroubovat dva šrouby, které drží schnánku spolujezdce. Pod ní je už vidět destička na které je konektor. Konektor odpojit destičku se dvěma šroubky odšroubovat a vyndat.
Na destičce jsou tři odporové dráty. Jeden nebo více budou přepálené. Nemá cenu dráty nějak opravovat, protože materiál je většinou hodně vyhřátý a drobí se.
Koupit v GM (a podobně) VÝKONOVÉ 20W odpory hodnot (1,5Ohm, 0,68Ohm, 0,22Ohm) To jsou originální hodnoty roveru a mám odzkoušené že to fouká tak, jak má.
Odpory tam napájet navýšku, jsou veliké ale vejdou se tam bez problému. Nejtlustší orig. odporový drát = 0,22Ohm, prostřední = 0,68Ohm a poslední je 1,5Ohm.
Při rychlosti větráku 1 odpory včechny odpory docela slušně topí, takže nedoporučuju tam dávat něco méně než těch 20W.
Cena opravy 3x 20Kc za odpor.
Jak se dostat k odporové destičce je tady uz popsáno, ale tedy ještě jednou:
Odšroubovat dva šrouby, které drží schnánku spolujezdce. Pod ní je už vidět destička na které je konektor. Konektor odpojit destičku se dvěma šroubky odšroubovat a vyndat.
Na destičce jsou tři odporové dráty. Jeden nebo více budou přepálené. Nemá cenu dráty nějak opravovat, protože materiál je většinou hodně vyhřátý a drobí se.
Koupit v GM (a podobně) VÝKONOVÉ 20W odpory hodnot (1,5Ohm, 0,68Ohm, 0,22Ohm) To jsou originální hodnoty roveru a mám odzkoušené že to fouká tak, jak má.
Odpory tam napájet navýšku, jsou veliké ale vejdou se tam bez problému. Nejtlustší orig. odporový drát = 0,22Ohm, prostřední = 0,68Ohm a poslední je 1,5Ohm.
Při rychlosti větráku 1 odpory včechny odpory docela slušně topí, takže nedoporučuju tam dávat něco méně než těch 20W.
Cena opravy 3x 20Kc za odpor.
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2288
- Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ventilátor jede jen na 4 a 5, 1 a 2 nejede.
Pokud se do toho zase někdo pustíte, tak prosím udělejte nějaké fotky, ať je to jednodušší pro orientaci. díky
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97
-
- Příspěvky: 1106
- Registrován: pon zář 17, 2007 9:39
- Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz
Re: Ventilátor jede jen na 4 a 5, 1 a 2 nejede.
Austine já se řídím heslem,že laciná věc je drahá !!! A už se mi to mnohokrát potvrdilo.Nevidím žádný důvod dělat pokusy když ten díl je běžně ke koupi.A lepší je výměna origo dílu než auto v plamenech. 

ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2288
- Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ventilátor jede jen na 4 a 5, 1 a 2 nejede.
Nemyslel jsem drátky narvané místo odporů, myslel jsem fotky kde co povolit ap.
A odpory jsou odpory.
A odpory jsou odpory.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97
Re: Ventilátor jede jen na 4 a 5, 1 a 2 nejede.
Za kolko, na eBay v U.K., 14 liberZakar píše:Nový resistor mám.Pokud máš zájem můžu ti ho poslat.

Re: Ventilátor jede jen na 4 a 5, 1 a 2 nejede.
Som v koncoch, rezistor Valeo novy vymeneni, poistky skontrolovane, a nejde
Najvetsi paradox ze pred tym ked sme presli po jame tak sa aj dakedy zapol ale iba na 4 alebo 5. Dva odpory boli prepalene iba jeden bol ok.



Re: Ventilátor jede jen na 4 a 5, 1 a 2 nejede.
mám problém sehnat odpory v těchto hodnotáchAustin píše:Pokud se do toho zase někdo pustíte, tak prosím udělejte nějaké fotky, ať je to jednodušší pro orientaci. díky

nevím zda bude problém dát tam určo 20W ale 1,50hm mají 0,68hm je náhrada na 0,50hm a 0,220hm nemám takže asi neměním
Re: Ventilátor jede jen na 4 a 5, 1 a 2 nejede.
já sem koupuil jen ty pružinky na ebayi a i s poštovným to vyšlo na 200 kč do týdne mi přišli, naletoval jsem je tam a ventilátor jede jak má...
-
- Příspěvky: 1924
- Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
- Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary
Re: Ventilátor jede jen na 4 a 5, 1 a 2 nejede.
A tohle na obrazku to je co?
Re: Ventilátor jede jen na 4 a 5, 1 a 2 nejede.
to jsou odpory přes které prochází proud při spuštěném ventilátoru na 1,2 a 3.