Stránka 1 z 2

Poměr otáček a rychlosti

Napsal: pon kvě 04, 2009 20:02
od EsZet
Ahoj, jen skromný dotaz. Roverem 214i jezdím jen zřídka, ale přesto mě trápí, že při rychlosti nad 100 km/h ( a cca 3000 ot/min.) mám chuť zařadit 6. stupeň, kdyby ho to mělo :-) Auto na pětku už další zrychlení vyvíjí pomalu, což je pochopitelné. Hluk už je také dost značný a neumím si představit jet 130 km/h po nějakou delší dobu, bál bych se, že se motor rozskočí. Máte zkušenost s tím, že se motor se chová, jakoby měl na víc, než mu převodovka dovolí? Možná je to běžné, jsem zvyklý na auta vyšších tříd, takže mě tohle přišlo divné...

Re: Poměr otáček a rychlosti

Napsal: pon kvě 04, 2009 20:32
od Tommi_82
Akorát tohle :"Auto na pětku už další zrychlení vyvíjí pomalu, což je pochopitelné" naprosto vyvrací to ostatní co píšeš. Je to benzín takže s rostoucíma otáčkama tomu stoupá chuť se rozjíždět i síla. Zrovna 214i(pokud máme oba na mysli tu jednovačkovou 55kW verzi si myslím že je docela zoufale slabý) i když nikdy jsem v tom nejel. Takže šestkou by sis po téhle stránce nepomohl. Co se týče kvality cestování a hluku, tak tam by sis polepšil, ale bohužel těžko bych si vzpomenul na nějaký auto z roku 1996(kdy se rozjela řada RF), který má šestistupňovou převodovku, navíc z nižší střední třídy. To bys musel zalovit tak o pět až sedum let později! :D

Re: Poměr otáček a rychlosti

Napsal: pon kvě 04, 2009 20:37
od Fujitsu
Jasně, pocit, že tomu chybí šestka mám pokaždé když jedu s lehkou nohou 110km/hod a víc.

Re: Poměr otáček a rychlosti

Napsal: pon kvě 04, 2009 20:40
od mackoco
chod s tym 180 KM/h a potom ti bude pripadat 110 KM/h ako uspavanka :D:D:D

Re: Poměr otáček a rychlosti

Napsal: pon kvě 04, 2009 20:50
od Tommi_82
JJ Fuji, taky bych bral šestku, když na dálnici točím 3000 rpm(= 140kmh) tak už je to pro mě týrání dieselovýho motůrku, ale když ono se BMW s šestistupňovejma rozhoupalo až někdy v roce 2003... Takže se nadá očekávat že by je Rover do dieselů dával. Jinak by mě zajímalo jestli ma donutilovo ZT vůbec šest kvaltů? Myslím že takovýmu fáru by to slušelo. U dvoukila nebo čtyřkila mě to (kluci neurazte se) přijde jako velkej nadstandard. :D

Re: Poměr otáček a rychlosti

Napsal: pon kvě 04, 2009 20:58
od Fujitsu
Jasně, je to nadstandard, ale když si to tak vezmeš, tak ta šestka by se jako vyloženě udržovací rychlost na rovinky hodila do každého druhého auta se stejným rokem výroby a podobnou motorizací. Zase nemělo by cenu to cpát do Felicií, kde by ji motor neutáhnul ani ve 130ti....

U tech našich benzínů je problém spíš v tom, že už to docela hlučí a potom má člověk subjektivní pocit, že to nějak trápí, přitom otáčky kolem 4000 nejsou problémem ani dlouhodobě. Jediné plus pro šestikvalt je tedy spotřeba.

U dieselu bych to viděl podobně, to auto je stavěné na dálnice, takže musí bez problémů motor dlouhodobě vydržet 160km/hod.

Re: Poměr otáček a rychlosti

Napsal: pon kvě 04, 2009 21:29
od Austin
:) to neznám, mám obvykle 2200 ot./min. i ve 160 - to je výhoda CVT a proto jsem chtěl CVT převodovku.

Pán má pravdu, akorát je nutno tam tu 4 podržet déle, aby se to rozjelo, a pak teprve 5.
A je to otázka pneumatik, ty za 1080 Kč nejsou nad 120 žádný zázrak, otázka je co má obuto.

Re: Poměr otáček a rychlosti

Napsal: úte kvě 05, 2009 0:18
od tobias
To je normální. A hluk je způsobený hlavně těsněním kolem dveří a můžou to být i pneumatiky, kkteré mlžou hučet vážně hodně.

Jinak ve větších rychlostech je opravdu potřeba při předjíždění (100+) točit motor hodně, aby auto jelo.

Mě auto točí 3000 při asi 120km/h a táhne tak, že bych tam opravdu uvítal šestku, protože motor na to má. Měla by se dávat do všech aut a určitě by to snížilo spotřebu. Je to jenom otázka času. Vemte si, že ještě nedávno měly auta jenom 4 :)

Re: Poměr otáček a rychlosti

Napsal: úte kvě 05, 2009 6:13
od Tommi_82
Tobiáši, je celkem otázka jak moc nedávno to je. :D V mých 27 let starých očích už to je teda sakra dávno co tyhle čtyřrychlostní auta sjížděly z výrobní linky... :D

Re: Poměr otáček a rychlosti

Napsal: úte kvě 05, 2009 10:22
od tobias
Tommi, v mých 23 letých očích to je ještě dál :) ale stejně si pamatuju, že mě na tom táta učil řídit :lol:

Re: Poměr otáček a rychlosti

Napsal: úte kvě 05, 2009 16:18
od Eny45
Dle mě na to jdete trochu od jinud. Podle mě jednak vychází z toho, že 6ti kvalt byl tenkrát konstrukčně dost náročnej, a druhak že benzín bez turba o výkonu 110 koní ho neutáhne. Je totiž záměr, aby na 100ce měl 3000 otáček a dálničních 130 jezdil na 4000 otáček. je to dané kroutákem. největčí krouták = nejnižší spotřeba.

Pokud by měl šestku tak by na 130ti točil třeba ty tři tisíce, ale spotřeba by byla dle mě stejná. Protože by potřeboval víc plynu na překonání odporu vzduchu.

No a maximálka končí na 5500 tisících. Tam má max silu. No a s šestkou by tam točil tak 4-4500, a podle mě by to vůbec na 185km/h neutáh. protoře v těhle otáčkách má nějakejch 80 koní.

zatímco dneštní turbo motory maj točenák dole, a můžou pálit 160 na 3000 otáček...pro tohle tvrzení mám tak trochu podklad, protože díky palubnímu PC je vidět, že při 70ti žere takřka stejně jako při stovce. Přitom rozdíl v odporu vzduchu je velkej. No a nemám jiné vysvětlení, než že to dělá kroutící moment.

Re: Poměr otáček a rychlosti

Napsal: stř kvě 06, 2009 9:28
od mackoco
Pravda .......
A na diesel 3000 rpm je akurat, vtedy je vo svojej koži. 4000 rpm by som tocil kratkodobo.

Re: Poměr otáček a rychlosti

Napsal: stř kvě 06, 2009 15:44
od AnderN
@Eny45: svata pravda ... jet benzinova R200/400 napr. rychlosti 130km/h pri 2500-3000 rpm, tak to ten motor neutahne, ma maly Mk.

@mackoco: pro diesel je 3000 rpm z dlouhodobeho hlediska prakticky maximum, pak uz je z principu dost hlucny a svezeni je cim dal neprijemnejsi.

Maximum krouticiho momentu maji dnesni turbodiesely kolem 2000 rpm (dnes casto 1800-2500 nebo jeste o neco vetsi rozpeti). Proto jsou takove motory vybaveny 6-kvaltem, kdy toci na dalnici treba jen 2200 rpm pri 130 km/h, takze pri 3000 rpm uz to auto jede pres 170 km/h. Taky maji kroutak 300-400 Nm oproti cca 110 Nm u 1.4-1.6 K-series. A vykon je sice krasna vec, ale hodnota a prubeh Mk je pro jizdu v silnicnim provozu podstatnejsi hodnota.

Re: Poměr otáček a rychlosti

Napsal: stř čer 03, 2009 20:37
od Dani
mám také podobný problém při 90 kmh točím 3000 rpm takže když jedu po dálnici tak abych jel nějakých 120-130 točim 4500 a to už to fakt duní takže nic příjemnýho je pravda že mám motor d16a8 honda a převodovka tam je kratší roverácká ale stejně kdybych tam dal origo převodovku tak při 3000 pojedu 100 -105 což neni moc dobrý přilepšení-

Re: Poměr otáček a rychlosti

Napsal: čtv čer 04, 2009 1:07
od AnderN
Jestli ted jedes pri 3000 rpm rovnych 90 km/h, tak pri 130 km/h ti motor toci cca 4300 rpm. Kdybys mel prevodovku, se kterou bys jel pri 3000 rpm rychlosti 105 km/h, pak pri 130 km/h by tocil jen cca 3700 rpm. Myslim, ze to je celkem velky rozdil.