214 - slabe brzdy

Netopjer
Příspěvky: 15
Registrován: úte dub 07, 2009 19:10
Bydliště: Martin
Kontaktovat uživatele:

214 - slabe brzdy

Příspěvek od Netopjer » stř kvě 06, 2009 21:17

...nedavno som kupil 214ku 76kW, v podstate vsetko slape ako ma az na brzdy ktore su dost slabe. Brzdovy pedal treba zosliapnut naozaj az nadoraz aby sa dostavila aka-taka "razantnejsia" reakcia. (Porovnal som napr. s Peugeotom 206, kde ked som chcel pribrzdit rovnakou silou ako na 214, tak som skoro narazil hlavou do predneho skla...).
Skusali sme teda nasledovne:

-odvzdusnenie - nepomohlo
-kontrola funkcnosti mechanizmu zadnych brzd - OK, vsetko v dobrom stave
-platnicky v predu boli menene v 10/2008 predchadzajucim majitelom
-posilnovac brzd funguje (citelny rozdiel pri brzdeni ked motor bezi / nebezi)
-ABS funguje

Tu na fore som o brzdach toho moc nenasiel - ma / mal niekto podobny problem? Co sa s tym da urobit?
Dik za kazdu radu...
Rover 214 Si r. 1999

Uživatelský avatar
tobias
Příspěvky: 1163
Registrován: úte říj 16, 2007 18:38
Bydliště: PRAHA

Re: 214 - slabe brzdy

Příspěvek od tobias » stř kvě 06, 2009 21:44

To je rozdíl auto od auta. Třeba nový Renaulty zase brzdí děsně brzo a děsně ostře. Hlavní je, že když na to šlápneš hodně, tak auto brzdí. Rovery mají obecně třeba horší posilovače řízení. Při srovnání s omegou z roku 93 bych dal konstruktérům v anglii pár facek.
Takže tohle je řekl bych věc toho, že člověk prostě musí více šlápnout na pedál.
prodany Rover 620ti :(
Mercedes 124-300 Coupe
Ochcafka na kazdy den

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: 214 - slabe brzdy

Příspěvek od Fujitsu » čtv kvě 07, 2009 5:04

Tobi, co se ti přesně nelíbí na Roveráckých posilovačích?
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: 214 - slabe brzdy

Příspěvek od Tommi_82 » čtv kvě 07, 2009 5:29

každý auto brzdí jinak, obecně pažouty v brždění jsou skoro stejně splašený jak rencky, pro normálního nezvyklýho řidiče je to poděs. Nevím jestli máš vzadu kotouče nebo bubny a je to vcelku jedno, jestli máš obavu že ti to nebrzdí jak má tak si zajeď na STK(nebo spíš někam jinam, kde mají tu možnost) a domluv se jestli by ti to za úplatu nezměřili nanečisto. Budeš aspoň vědět jak jsi na tom. Každopádně nebrzdí to tak zle jak to popisuješ některý auta jsou na tom mnohem hůř!
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: 214 - slabe brzdy

Příspěvek od Fujitsu » čtv kvě 07, 2009 5:46

Je to tak, že Rovery mají pozvolnější nástup brzd, a jestli jsi zvyklý třeba z Fabie, která brzdí, sotva se dotkneš pedálu, tak chápu tvé obavy. Byl jsem na tom stejně. Každopádně když na to dupneš, musí gumy pískat a zároveň nesmíš pedál prošlápnout na podlahu. To si klidně vyzkoušej při stojícím autě, opři se vší silou, pedál nesmí jít nadoraz. Pokud je tohle všechno v pořádku, nemáš se čeho bát. Výhodou těchto brzd je pěkné pozvolné dávkování.

Pokud jsi prošlápl na zem, máš to pravděpodobně zavzdušněné, nějaké téma tu o tom už bylo....lepší je nechat to odvzdušnit v servise, kde na to mají přípravky. A nebo ti to někde netěsní a kapalina uniká.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Netopjer
Příspěvky: 15
Registrován: úte dub 07, 2009 19:10
Bydliště: Martin
Kontaktovat uživatele:

Re: 214 - slabe brzdy

Příspěvek od Netopjer » čtv kvě 07, 2009 6:58

..pedal je po max zoslapnuti kusok nad podlahou, cize by to malo byt OK. Cez vikend skocim k jednemu znamemu ktory ma tiez 214ku a porovname aky je rozdiel v ucinnosti brzd.

Zatial dik za cenne skusenosti
Rover 214 Si r. 1999

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: 214 - slabe brzdy

Příspěvek od KDB » čtv kvě 07, 2009 7:13

Přesně jak říká Fujitsu, za nastavení posilovače inženýry Roveru chválím. Jedny z mála brzd, co se dají dobře dávkovat - funkce roste úměrně se silou na pedál.
Na rozdíl od těch "ostrých", které mají "ůžasný" nástup (pro slečinky), ale pak se už často neděje nic.
Rover je díky konzervativnost Angličanů jedno z posledních normálních aut, určené pro šoféry, nikoliv pro přemisťovače, pro které je zásadní počet odkládacích poliček, kvalita aparatury a měkčené plasty....
Krásně napsaná recenze o Automobilu , stojí za to přečíst :wink: ....


http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2009050406
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

mackoco
Příspěvky: 298
Registrován: úte pro 02, 2008 11:35
Bydliště: bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: 214 - slabe brzdy

Příspěvek od mackoco » čtv kvě 07, 2009 7:58

Na STK mi povedal ze mam slabe predne a este slabsie zadne, takze to moze cakat aj Netopjer.
Vobec mi to ale neprekaza , pretoze v tej brzde je cit a ide pekne pozvolna.

Spozoroval som ale jednu vec, ze cim idem rychlejsie, tým mi brzdy brzdia silnejsie. Mozno sa mi to len zda, ale je to fajny :)

Inak daju sa brzdne sily rozdelit nejakym sposobom viac na zadne kotuce ? Lebo tie mi vela nezaberaju, robil som aj repas piestu aj s novymi gumickami.
Rover 214Si 16V 1996, hrdzoblato

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: 214 - slabe brzdy

Příspěvek od Tommi_82 » čtv kvě 07, 2009 11:27

Spíš je to tím že při vyšších otáčkách má posilovač lepší účinek, ne?
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

marvvin
Příspěvky: 218
Registrován: pát říj 19, 2007 13:21
Bydliště: praha vychod

Re: 214 - slabe brzdy

Příspěvek od marvvin » čtv kvě 07, 2009 11:30

tak sem se zacetl do toho clanku a je napsanej uplne uzasne, doprucuju precist, hlavne tem kdo radi sportovni jizdu, neni to sice o roverech ale integrala je a bude klasika ...
MGF a vzpominka na 214Si ;), ted uz jen ty vzpominky ...

mackoco
Příspěvky: 298
Registrován: úte pro 02, 2008 11:35
Bydliště: bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: 214 - slabe brzdy

Příspěvek od mackoco » čtv kvě 07, 2009 11:38

Tommi_82 píše:Spíš je to tím že při vyšších otáčkách má posilovač lepší účinek, ne?
No moze byt, neviem ako funguje ten posilnovac v zavislosti k otackam
Rover 214Si 16V 1996, hrdzoblato

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6964
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: 214 - slabe brzdy

Příspěvek od AnderN » čtv kvě 07, 2009 15:14

Spis to bude tak, ze ve chvili, kdy jedes ostre, tak na to vic slapes, resp. rychleji, protoze jinak bys to neubrzdil ;-) Pak ti pripada, ze to lip brzdi ... no bodejt!
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
tobias
Příspěvky: 1163
Registrován: úte říj 16, 2007 18:38
Bydliště: PRAHA

Re: 214 - slabe brzdy

Příspěvek od tobias » čtv kvě 07, 2009 15:45

Tommi: posilovač brzd nemá vliv na otáčky, teda naopak :) otáčky na posilovač. podle toho jak šlapeš na pedál, tak posilovač posiluje :)

Karle: nevim nevim :) mekčené plasty ty tam máme, aparature je super, ale odkládací místa vážně chybí. Spíš mi příjde, že to prostě odflákli, protože by to mělo být dobré auto na ježdění a stejně tak by měl být do konce dotažený interiér. Přijde mi, že auto z roku 1997, které stálo skoro 1 milión, tak by mělo mít palubní počítač, senzor aspoň brzdových světel, víc než dva airbagy a porádný posilovač řízení.
Ale abych jenom nenadával, tak sem spokojený, jenom mi to občas chybí...zvlášť v Praze, když každý den minimálně 5 krát parkuju do řady.
Když sednu do Omegy, tak co se týče interiéru a funkcí, tak Rover silně zaostává :( Ale z venku nemá konkurenci :)
prodany Rover 620ti :(
Mercedes 124-300 Coupe
Ochcafka na kazdy den

Uživatelský avatar
Jarda
Příspěvky: 421
Registrován: pon zář 17, 2007 15:39
Bydliště: Libřice

Re: 214 - slabe brzdy

Příspěvek od Jarda » čtv kvě 07, 2009 16:41

Ahoj,uz sem to tu ucite nekde psal,muzes mit zavzdusneny ABSko a i kdyz ti tam v servisu natlacej brzdovku pres nadrzku tak to stejne neodvzdusnej.Zkus parkrat zabrzdit na sterku tak,aby ti seplo ABS a pak to zkus odvzdusnit,udelej to tak nejmin 3x a uvidis jestli v tom bude nejakej rozdil.
Rover 214Si 12/97, Rover 75 Tourer Contemporary SE 12/04

Uživatelský avatar
Ptech
Příspěvky: 95
Registrován: pát pro 26, 2008 22:32
Bydliště: United Kingdom
Kontaktovat uživatele:

Re: 214 - slabe brzdy

Příspěvek od Ptech » čtv kvě 07, 2009 18:56

Tommi_82 píše:Spíš je to tím že při vyšších otáčkách má posilovač lepší účinek, ne?

presne naopak, pri nizkych otackach je v sacim potrubi nejvetsi podtlak a posilovac posiluje, pod plnym plynem je podtlak nejnizsi (jedte do kopce pod plnym plynem, soucasne nekolikrat slapnete na brzdu a posilovac neposiluje :D bavim se o benzinu, diesel ma vyvevu(vetsinou)

Odpovědět