Stránka 1 z 2

214 - slabe brzdy

Napsal: stř kvě 06, 2009 21:17
od Netopjer
...nedavno som kupil 214ku 76kW, v podstate vsetko slape ako ma az na brzdy ktore su dost slabe. Brzdovy pedal treba zosliapnut naozaj az nadoraz aby sa dostavila aka-taka "razantnejsia" reakcia. (Porovnal som napr. s Peugeotom 206, kde ked som chcel pribrzdit rovnakou silou ako na 214, tak som skoro narazil hlavou do predneho skla...).
Skusali sme teda nasledovne:

-odvzdusnenie - nepomohlo
-kontrola funkcnosti mechanizmu zadnych brzd - OK, vsetko v dobrom stave
-platnicky v predu boli menene v 10/2008 predchadzajucim majitelom
-posilnovac brzd funguje (citelny rozdiel pri brzdeni ked motor bezi / nebezi)
-ABS funguje

Tu na fore som o brzdach toho moc nenasiel - ma / mal niekto podobny problem? Co sa s tym da urobit?
Dik za kazdu radu...

Re: 214 - slabe brzdy

Napsal: stř kvě 06, 2009 21:44
od tobias
To je rozdíl auto od auta. Třeba nový Renaulty zase brzdí děsně brzo a děsně ostře. Hlavní je, že když na to šlápneš hodně, tak auto brzdí. Rovery mají obecně třeba horší posilovače řízení. Při srovnání s omegou z roku 93 bych dal konstruktérům v anglii pár facek.
Takže tohle je řekl bych věc toho, že člověk prostě musí více šlápnout na pedál.

Re: 214 - slabe brzdy

Napsal: čtv kvě 07, 2009 5:04
od Fujitsu
Tobi, co se ti přesně nelíbí na Roveráckých posilovačích?

Re: 214 - slabe brzdy

Napsal: čtv kvě 07, 2009 5:29
od Tommi_82
každý auto brzdí jinak, obecně pažouty v brždění jsou skoro stejně splašený jak rencky, pro normálního nezvyklýho řidiče je to poděs. Nevím jestli máš vzadu kotouče nebo bubny a je to vcelku jedno, jestli máš obavu že ti to nebrzdí jak má tak si zajeď na STK(nebo spíš někam jinam, kde mají tu možnost) a domluv se jestli by ti to za úplatu nezměřili nanečisto. Budeš aspoň vědět jak jsi na tom. Každopádně nebrzdí to tak zle jak to popisuješ některý auta jsou na tom mnohem hůř!

Re: 214 - slabe brzdy

Napsal: čtv kvě 07, 2009 5:46
od Fujitsu
Je to tak, že Rovery mají pozvolnější nástup brzd, a jestli jsi zvyklý třeba z Fabie, která brzdí, sotva se dotkneš pedálu, tak chápu tvé obavy. Byl jsem na tom stejně. Každopádně když na to dupneš, musí gumy pískat a zároveň nesmíš pedál prošlápnout na podlahu. To si klidně vyzkoušej při stojícím autě, opři se vší silou, pedál nesmí jít nadoraz. Pokud je tohle všechno v pořádku, nemáš se čeho bát. Výhodou těchto brzd je pěkné pozvolné dávkování.

Pokud jsi prošlápl na zem, máš to pravděpodobně zavzdušněné, nějaké téma tu o tom už bylo....lepší je nechat to odvzdušnit v servise, kde na to mají přípravky. A nebo ti to někde netěsní a kapalina uniká.

Re: 214 - slabe brzdy

Napsal: čtv kvě 07, 2009 6:58
od Netopjer
..pedal je po max zoslapnuti kusok nad podlahou, cize by to malo byt OK. Cez vikend skocim k jednemu znamemu ktory ma tiez 214ku a porovname aky je rozdiel v ucinnosti brzd.

Zatial dik za cenne skusenosti

Re: 214 - slabe brzdy

Napsal: čtv kvě 07, 2009 7:13
od KDB
Přesně jak říká Fujitsu, za nastavení posilovače inženýry Roveru chválím. Jedny z mála brzd, co se dají dobře dávkovat - funkce roste úměrně se silou na pedál.
Na rozdíl od těch "ostrých", které mají "ůžasný" nástup (pro slečinky), ale pak se už často neděje nic.
Rover je díky konzervativnost Angličanů jedno z posledních normálních aut, určené pro šoféry, nikoliv pro přemisťovače, pro které je zásadní počet odkládacích poliček, kvalita aparatury a měkčené plasty....
Krásně napsaná recenze o Automobilu , stojí za to přečíst :wink: ....


http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2009050406

Re: 214 - slabe brzdy

Napsal: čtv kvě 07, 2009 7:58
od mackoco
Na STK mi povedal ze mam slabe predne a este slabsie zadne, takze to moze cakat aj Netopjer.
Vobec mi to ale neprekaza , pretoze v tej brzde je cit a ide pekne pozvolna.

Spozoroval som ale jednu vec, ze cim idem rychlejsie, tým mi brzdy brzdia silnejsie. Mozno sa mi to len zda, ale je to fajny :)

Inak daju sa brzdne sily rozdelit nejakym sposobom viac na zadne kotuce ? Lebo tie mi vela nezaberaju, robil som aj repas piestu aj s novymi gumickami.

Re: 214 - slabe brzdy

Napsal: čtv kvě 07, 2009 11:27
od Tommi_82
Spíš je to tím že při vyšších otáčkách má posilovač lepší účinek, ne?

Re: 214 - slabe brzdy

Napsal: čtv kvě 07, 2009 11:30
od marvvin
tak sem se zacetl do toho clanku a je napsanej uplne uzasne, doprucuju precist, hlavne tem kdo radi sportovni jizdu, neni to sice o roverech ale integrala je a bude klasika ...

Re: 214 - slabe brzdy

Napsal: čtv kvě 07, 2009 11:38
od mackoco
Tommi_82 píše:Spíš je to tím že při vyšších otáčkách má posilovač lepší účinek, ne?
No moze byt, neviem ako funguje ten posilnovac v zavislosti k otackam

Re: 214 - slabe brzdy

Napsal: čtv kvě 07, 2009 15:14
od AnderN
Spis to bude tak, ze ve chvili, kdy jedes ostre, tak na to vic slapes, resp. rychleji, protoze jinak bys to neubrzdil ;-) Pak ti pripada, ze to lip brzdi ... no bodejt!

Re: 214 - slabe brzdy

Napsal: čtv kvě 07, 2009 15:45
od tobias
Tommi: posilovač brzd nemá vliv na otáčky, teda naopak :) otáčky na posilovač. podle toho jak šlapeš na pedál, tak posilovač posiluje :)

Karle: nevim nevim :) mekčené plasty ty tam máme, aparature je super, ale odkládací místa vážně chybí. Spíš mi příjde, že to prostě odflákli, protože by to mělo být dobré auto na ježdění a stejně tak by měl být do konce dotažený interiér. Přijde mi, že auto z roku 1997, které stálo skoro 1 milión, tak by mělo mít palubní počítač, senzor aspoň brzdových světel, víc než dva airbagy a porádný posilovač řízení.
Ale abych jenom nenadával, tak sem spokojený, jenom mi to občas chybí...zvlášť v Praze, když každý den minimálně 5 krát parkuju do řady.
Když sednu do Omegy, tak co se týče interiéru a funkcí, tak Rover silně zaostává :( Ale z venku nemá konkurenci :)

Re: 214 - slabe brzdy

Napsal: čtv kvě 07, 2009 16:41
od Jarda
Ahoj,uz sem to tu ucite nekde psal,muzes mit zavzdusneny ABSko a i kdyz ti tam v servisu natlacej brzdovku pres nadrzku tak to stejne neodvzdusnej.Zkus parkrat zabrzdit na sterku tak,aby ti seplo ABS a pak to zkus odvzdusnit,udelej to tak nejmin 3x a uvidis jestli v tom bude nejakej rozdil.

Re: 214 - slabe brzdy

Napsal: čtv kvě 07, 2009 18:56
od Ptech
Tommi_82 píše:Spíš je to tím že při vyšších otáčkách má posilovač lepší účinek, ne?

presne naopak, pri nizkych otackach je v sacim potrubi nejvetsi podtlak a posilovac posiluje, pod plnym plynem je podtlak nejnizsi (jedte do kopce pod plnym plynem, soucasne nekolikrat slapnete na brzdu a posilovac neposiluje :D bavim se o benzinu, diesel ma vyvevu(vetsinou)