Stránka 1 z 8

Tesneni pod hlavou

Napsal: stř pro 05, 2007 17:07
od Hans_PR
cus vcera mi zacalo cukat pri jizde auto zkontroloval sem olej a vodu a skoro na 0 no a v oleji je fridex bordel... nevi nekdo jak se pohybuje ceny tesneni popr doufan ze ne hlavy

Re: tesneni pod hlavou hlava ma stim nekdo zkusenosti

Napsal: stř pro 05, 2007 17:32
od max80
.

Re: tesneni pod hlavou hlava ma stim nekdo zkusenosti

Napsal: stř pro 05, 2007 22:48
od Zakar
Hans_PR píše:cus vcera mi zacalo cukat pri jizde auto zkontroloval sem olej a vodu a skoro na 0 no a v oleji je fridex bordel... nevi nekdo jak se pohybuje ceny tesneni popr doufan ze ne hlavy
Doporučuji ti aby jsi auto svěřil do opravy někomu kdo zná Rovery a opravuje Rovery.Jinak si tady za pár dní přečteme (jako už několikrát)jaký má Rover špatný motor,že už dvakrát měnili těsnění a není to nic platné.Proto je třeba to udělat jednou a pořádně podle předpisu výrobce motoru a je pokoj !!! :shock:

Napsal: čtv pro 06, 2007 8:39
od Tommi_82
Jojo dá se s tím jezdit ale člověk to musí šetřit a hlavně pravidelně kontrolovat a vyměnovat. Stalo se mi samozřejmě to samý (teda nedošlo to tak daleko protože jsem si všiml toho kapučína). Existují v podstatě dvě teorie jak to zkusit dát do cajku a názor na ně se liší člověk od člověka. Jeden je že kromě těsnění se musí vyměnit i šrouby (což opravu prodraží o 4000 +- ) a hlava se pokud možno nemá brousit. Po špatných zkušenostech už tomu věřím. Druhá varianta, kterou mi pan Švihálek v DS autoservisu (Servis pro Mini, Rover atd. v Brně) provedl byla že šrouby neměnil, hlavu obrousil a tvrdil mi že to bude v pořádku, ale bohužel situace je taková že je to ještě o dost horší než to bylo. Takže momentálně jsem na vážkách, zda byla chyba jen v tom že nevyměnili šrouby, nebo to došlo až tak daleko že mi praskla hlava. Každopádně dřív nebo později půjdou šrouby na výměnu, protože najezdím zhruba 2000 km měsíčně a vypadá to tak, že každej třetí víkend musím čistit expanzní nádržku chladícího okruhu.

Napsal: čtv pro 06, 2007 11:48
od Dawe
Mám taky broušenou hlavu a nic se neděje, jelikož jsem v minulosti zavařil Rovíka, svojí vlastní blbostí(špatně jsem zavřel víčko od expanzní nadržky,po cestě mi vystřelilo a ručička na budíku neukazovala, protože tam šel vzduch).Mechanik mi řekl že se hlava brousit má a s těsněním vyměnit samozřejmě i šrouby.Vyšlo mi to asi na 10500Kč

Napsal: čtv pro 06, 2007 12:02
od Tommi_82
Mě osobně taky štve že mi ty šrouby nevyměnili, myslel jsem že to v "rover" servisu budou dělat automaticky a zeptal jsem se na to bohužel až po opravě a pan Švihálek mi řekl že to není potřeba a že to nikdy nedělají a nejsou s tím žádný problémy. Jinak se právě bojím jestli mi nepraskla hlava, protože mi Rover téměř vařil, jelikož mechanik při te vyměně těsnění hlavy špatně nasadil hadici od chladiče a skoro všechna voda vytekla při 150 kilometrove cestě. Zhruba od te doby mi taky nefunguje ukazatel teploty na palubní desce. No nic až tam pujdu příště tak se budu muset pořádně domluvit.

Napsal: čtv pro 06, 2007 18:30
od assa
Dawe píše:Mám taky broušenou hlavu a nic se neděje, jelikož jsem v minulosti zavařil Rovíka, svojí vlastní blbostí(špatně jsem zavřel víčko od expanzní nadržky,po cestě mi vystřelilo a ručička na budíku neukazovala, protože tam šel vzduch).Mechanik mi řekl že se hlava brousit má a s těsněním vyměnit samozřejmě i šrouby.Vyšlo mi to asi na 10500Kč
Kolik si na tu broušenou hlavu najel.Údajná životnost broušené hlavy 20000Km.

Napsal: čtv pro 06, 2007 21:00
od Dawe
assa píše: Kolik si na tu broušenou hlavu najel.Údajná životnost broušené hlavy 20000Km.
+-5000 km.To jsem jestě neslyšel, že broušená hlava má nějaký limit.

Napsal: čtv pro 06, 2007 21:52
od assa
Dawe píše: +-5000 km.To jsem jestě neslyšel, že broušená hlava má nějaký limit.

Brousit se nemá,protože má speciální cementovou vrstvu kvůli tepelnému namáhání a broušením se vrstva odstraní.No a bez ochrany vydrží jenom nějaký čas,než se zkroutí nebo někde praskne.Je to jako se šroubama,starý vyhřátý nejdou tak dobře utáhnout a časem povolí,no a je vyděláno,proto se maj dávat nový.Mam s tím svojí zkušenost,bývalý majitel to odflák a ruplo mi to ve 190km/h na německý dálnici asi 300km od hranic a 500 od domova.Odtah+výměna motoru 60000kč

Napsal: pát pro 07, 2007 1:05
od Dawe
Jestli říkaš pravdu, tak jsem v !&@#! :evil: a tu cementovou vrstvu mají jenom Rovery nebo i ostaní auta?Ja vím, že když se zavaří auto, tak ten výbrus by se dělat měl.

Napsal: pát pro 07, 2007 7:53
od Tommi_82
Jen Rovery to asi nemaj ale minimálně K-čkový motory od Roveru to fakt asi tak maj. Taky mě málem braly mrákoty, když mi v tom prý specializovaným servisu s klidem řekli že hlavu mi zabrousili a šrouby neměnili a že to tak dělají pořád(v té době už jsem byl argumenty pana Beneše přesvědčenej že se fakt asi brousit nemá). Tři měsíce po opravě už vím že neměli pravdu. Po vánocích až manželka pozapomene kolik stála poslední oprava to tam dám znovu na výměnu šroubů.

Napsal: pát pro 07, 2007 8:29
od Hombre
Co jsem četl v Rave manuálech, teda pokud sahají mé znalosti angličtiny, tak se u hlavy kontroluje rovina pravítkem, jako u jakékoliv jiné značky auta, a pokud je hlava křivá nad určitou mez, je přebroušení nutné. Chyba je v tom, že mechanici v servise, aby se nemuseli namáhat měřením přebrousí hlavu vždycky, aniž by věděli něco o cementovaném povrchu.
Šrouby u Rovera jsou taková specialita, jejich závity totiž drží i víka ojničních ložisek a tím pádem jsou ty šrouby dlouhé přes 40 cm, takže se počítá s jejich pružností, která je zaručena jen při prvním použití. Ostatní vozy mají šrouby krátké, jen skrz hlavu do bloku a konec - asi 15 cm, takže tam je hlava dorvaná natvrdo a nepružně.
Jinak na Roveru žádné zvláštní úskalí při výměně těnění hlavy nebylo, pořadí dotahování šroubů je klasické, snad jen těsnění pod sacím potrubím mě trochu vyškolilo - sání jsem vůbec nesundal ale vytáhl sjem ho i s hlavou, ono se však při té manipulaci nějak pohnlo a pak tam začala téct voda, takže doporučuju vyměnit i tohle těsnění.

Napsal: pát pro 07, 2007 10:30
od Eny45
Jojo :? Těsnění pod hlavou mám nové, ale šrouby zůstali staré. A čím více o tom vím, tím víc se bojím. Najel jsem už asi 10 tisíc. Není tam ubytek ani vody, ani oleje. Jenže na motoru je lehká olejová skvrna, a nevím jak dlouho. Je nad svody vejfuků. A třeba včera když sem mu pustil 6000 votáček do táhlého kopce, sem nahoře cejtil spálenej volej. A to pak člověk neví jestli je to z jeho auta, nebo té 120ky co sem předjel. Tak nevím jestli dodatečně dát nové šrouby... Asi otřu tu skvrnu, vyčistím celej motor zvenčí,a budu to sledovat. když se někde ěnco obejví, enbo ubyde, je to jasný... A přitom stačili ty šrouby :wink:

Napsal: pát pro 07, 2007 17:50
od Hans_PR
no tak to sundali a tesneni OK tak se uvidi co hlava jinak cca brouseni vymena + pracr a srtouby 12000 no

Napsal: sob pro 08, 2007 8:34
od Jirka2
Hans_PR píše:no tak to sundali a tesneni OK tak se uvidi co hlava jinak cca brouseni vymena + pracr a srtouby 12000 no

Je nějaká prevence jak tomu předejít aby to těsnění nepraskalo,nebo to prostě po určité době praskne vždycky?
Jakým stylem jezdit,do kolika ot. to vytáčet když je to studený?