2000-3000 RPM na volnobeh

mackoco
Příspěvky: 298
Registrován: úte pro 02, 2008 11:35
Bydliště: bratislava
Kontaktovat uživatele:

2000-3000 RPM na volnobeh

Příspěvek od mackoco » čtv čer 11, 2009 9:10

Hojte, moj rover ked je v zacpe v meste a posuvam sa na jednotke v rade, tak mi stúpnu otacky ako vcera na 2000. Zazil som aj 3000 ze dal.
Po Chvilke plynulej jazdy sa otáčky umiernia na 800 ako má byt.
Vsimol som si ze mi nespína ventilátor chladiča, ale ručička na budíkoch neukazuje ze by sa auto prehrievalo. Pokial je mi známe, tak sú v roveri dve čidlá na zjistovanie teploty, jedno je s dvoma vodičmi - ked z neho odpojím konektor tak ventilatory sa zapnu. A ten druhý je na budík s jednym kablom.
Zeby odišli obidve?
Mohly by mat 2000 - 3000 otáčky súvislost aj s niecim iným, ako len s prehrievaním auta ?
Rover 214Si 16V 1996, hrdzoblato

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6963
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: 2000-3000 RPM na volnobeh

Příspěvek od AnderN » pát čer 12, 2009 13:13

Urcite mohly ... podobne se projevuje vadna lambda sonda a urcite to muze byt i nejaky jiny senzor. Nejsem mechanik, snad se vyjadri nekdo fundovanejsi.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

mackoco
Příspěvky: 298
Registrován: úte pro 02, 2008 11:35
Bydliště: bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: 2000-3000 RPM na volnobeh

Příspěvek od mackoco » ned čer 14, 2009 11:29

Tak som opravil ten ventilator chladenia, vcera som aj vydel ako sa točí a zopol ako mal. Takze moj problem so stupajucimi otackami pri dopravnej zacpe bude suvisiet s niecim iným, teda pravdepodobne bude vadné niektore z čidiel ako lambda, vaha vzduchu, alebo tlak motora.
Niesu to lacne veci, preto ak máte niekto skusenosti, alebo myslieky co by to mohlo byt, alebo ako to zistit budem velmi rád
Dakujem
Rover 214Si 16V 1996, hrdzoblato

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: 2000-3000 RPM na volnobeh

Příspěvek od Hombre » pon čer 15, 2009 5:18

zkontroluj jestli se vrací klapka v sání až na doraz, jestli třeba není moc napnuté lanko, nebosvinstvo uvnitř klapky.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

mackoco
Příspěvky: 298
Registrován: úte pro 02, 2008 11:35
Bydliště: bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: 2000-3000 RPM na volnobeh

Příspěvek od mackoco » pon čer 15, 2009 7:32

Hombre píše:zkontroluj jestli se vrací klapka v sání až na doraz, jestli třeba není moc napnuté lanko, nebosvinstvo uvnitř klapky.
Dakujem za typ. Klapka bola cistená a lanko je ok, pretoze sa mi to neprejavuje vzdy a má to rovnaky priebeh - najprv na 1200, potom 1800 a 2000 RPM.Takto sa to stupnuje po cca 15 min v zápche.
Rover 214Si 16V 1996, hrdzoblato

Floatman
Příspěvky: 16
Registrován: pon dub 07, 2008 20:44

Re: 2000-3000 RPM na volnobeh

Příspěvek od Floatman » pon čer 15, 2009 8:03

Mam podobny problem a stale se mi nedari prijit na pricinu. Obvykle se mi tento jev stava take v zacpe, ale s tim, ze obcas pomuze proslapnuti plynu, ale neni to pravidlem. Obcas po proslapnuti plynu otacky zustanou stale vysoke.

Uživatelský avatar
Morte
Příspěvky: 58
Registrován: ned bře 01, 2009 14:11
Bydliště: BRNO

Re: 2000-3000 RPM na volnobeh

Příspěvek od Morte » pon čer 15, 2009 9:22

zkus motorek volnoběhu, nebo pak snímač polohy škrtící klapky...

ta lambda by se podle mě projevovala i za jízdy, ne jen na volnoběh...
Obrázek
Rover 825TD

mackoco
Příspěvky: 298
Registrován: úte pro 02, 2008 11:35
Bydliště: bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: 2000-3000 RPM na volnobeh

Příspěvek od mackoco » pon čer 15, 2009 13:47

Tak som čital a čital. na octavke ked toto robilo tak bolo vadné čidlo teploty, na Audi odporucali prekontrolovat tesnenie medzi vstrekmi a skrtiacou klapkou koli falosnemu vzduchu...
Je pravda ze pri zapche sa neumerne zvysuje teplota a auto sa nestihne hned vychladit. A je tiez pravda ze ked som zisiel z dialnice rovno do zacpy v lete cca 28 Celzia, tak sa vysvihli otacky az na 4000
Rover 214Si 16V 1996, hrdzoblato

mackoco
Příspěvky: 298
Registrován: úte pro 02, 2008 11:35
Bydliště: bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: 2000-3000 RPM na volnobeh

Příspěvek od mackoco » stř čer 17, 2009 11:26

Tak moja diagnoza pokracuje. Objednal som cidlo telpoty chadiacej kvapaliny za 500SK - 19,5 ečok, pretoze sa mi to zda najlogickejsie, vzrastom teploty sa moze javit trimer co je vlastne princip vyhodnotenia teploty podla odporu ako nelinearny ak je vadny. To má za nasledok zle informacie pre dalsie dva senzory, ktore maju za ulohu pomer vstrekovaneho paliva.
Citujem z rave-MEMS ´´ ECM nepretrzite konroluje informacie signálu /teda z cidla teploty/ a pouzíva ju pre správnu dynamiku jazdy a emisie regulovaním času vstrekov.Po uvolnení plynove pedalu EMC použije rýchlu odpoved pre nastavenie casovania vstrekov v neutrálnej polohe.´´
Tiež sa týmto reguluje aj pootvorenie skrtiacej klapky.

Logické nie ?
Rover 214Si 16V 1996, hrdzoblato

mackoco
Příspěvky: 298
Registrován: úte pro 02, 2008 11:35
Bydliště: bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: 2000-3000 RPM na volnobeh

Příspěvek od mackoco » pon čer 22, 2009 9:25

čidlo teploty som teda vymenil a naozaj bolo vadne.
Pri izbovej teplote malo to stare 1800 ohm a nove 1300 ohm, co je sakra rozdiel a auto sa sprava kludnejsie ako po starte tak aj pocas jazdy. Mozno je to placebo ale zasa ho mam o cosi radsej :)
Ten moj konkretny problem som nemal moznost otestovat v prevadzke za tepla a zacpy, ale myslim ze to bude ok
Rover 214Si 16V 1996, hrdzoblato

mackoco
Příspěvky: 298
Registrován: úte pro 02, 2008 11:35
Bydliště: bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: 2000-3000 RPM na volnobeh

Příspěvek od mackoco » pon črc 06, 2009 8:48

Vraciam sa k tejto teme, nakolko tento problem bol umna pravdepodobne vyvolaný prerazením usmernovača spolu s reglerom.
Toto sa mi stalo asi tak pred tristvrte rokom kde mi explodovala autobateria a mne nezostalo nic ine ako sa modlit ci to nemalo za naasledok odpalenie niektorych inych suciastok.
Po výmene čidla teploty chladiacej kvapaliny sa mi problem s prehnanymi otackami na vojnobehu uz neobjavil, ale mam este jeden problem a tym je cukanie motora za urcitych podmienok a pri nastartovanom motore este ked je na sitiči tak sa mi zvykne niekedy dusiť. Treba presliapnut na plyn a trocha ho pohnat do otacok.
Tu prichadzam k dalsiemu čidlu, ktore ma na starosti pomer vstrekovania a tym je IAT - intake air temperature sensor. Pozeral som schemu zapojenia MEMS a je zapojene na jednej vetve ako senzor chladiacej kvapaliny a funguje na tom istom principe teda je to trimer - v zavislosti na teplote sa meni odpor.
Chcem sa popitat Floatmana či nemal problem s alternatorom a dobijanim, odkial mozu vychadzat tieto problemy....
Rover 214Si 16V 1996, hrdzoblato

CharleeSkywalker
Příspěvky: 73
Registrován: stř lis 21, 2007 10:21
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

Re: 2000-3000 RPM na volnobeh

Příspěvek od CharleeSkywalker » pon črc 06, 2009 11:22

mackoco píše:čidlo teploty som teda vymenil a naozaj bolo vadne.
Pri izbovej teplote malo to stare 1800 ohm a nove 1300 ohm, co je sakra rozdiel a auto sa sprava kludnejsie ako po starte tak aj pocas jazdy. Mozno je to placebo ale zasa ho mam o cosi radsej :)
Ten moj konkretny problem som nemal moznost otestovat v prevadzke za tepla a zacpy, ale myslim ze to bude ok
zda se ze mam podobny problem, na druhou stranu si nejsem jisty...ted jsem zrvona ve vedru hnil v kolone a otacky zustavaly nad 2000...kdyz jsem ale vzal nohou plyn zespoda a zatlacil na nej jakoby k sobe, tak se otacky srovnaly...na druhou stranu ten pedal se vraci do spravne polohy a tim pritazenim k sobe s tim pohnu tak o milimetr...kazdopadne pokud to neudelam a otacky necham na volnobeh vysoko, tak kdyz pak pridavam tak otacky leti nahoru i po uplnem polechtani plyn....tak nevim...su z toho jelen
Rover 200, r.1999, 76kw

mackoco
Příspěvky: 298
Registrován: úte pro 02, 2008 11:35
Bydliště: bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: 2000-3000 RPM na volnobeh

Příspěvek od mackoco » pon črc 06, 2009 11:52

Ahoj.
Ja ked som mal tieto otacky, tak auto sa mi spravalo tak ze ked som mal aj 2000 a rozbiehal som sa iba na spojke tak mi islo zdochnut. Proste bolo vela vzduchu a malo benzinu, preto som vedel ze to bude nieco so vstrekovanim.
To vytlacenie pedalu som neskusal, ale kazdopadne by si tam mal mat volu---medzeru---teda nemal by hned od zaciatku zaberat.
Moze to byt aj skrtiaca klapka ako tu bolo uz pisane, pretoze ked tam mas sajgon tak sa ti neuzavre celkom a zostane ti pootvorena a ked pritlacis pedal tak sa ti cez ten bordel pretlačí. moze to byt aj unavena strunka na klapke.
Rover 214Si 16V 1996, hrdzoblato

CharleeSkywalker
Příspěvky: 73
Registrován: stř lis 21, 2007 10:21
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

Re: 2000-3000 RPM na volnobeh

Příspěvek od CharleeSkywalker » pon črc 06, 2009 13:06

mackoco píše:Ahoj.
Ja ked som mal tieto otacky, tak auto sa mi spravalo tak ze ked som mal aj 2000 a rozbiehal som sa iba na spojke tak mi islo zdochnut. Proste bolo vela vzduchu a malo benzinu, preto som vedel ze to bude nieco so vstrekovanim.
To vytlacenie pedalu som neskusal, ale kazdopadne by si tam mal mat volu---medzeru---teda nemal by hned od zaciatku zaberat.
Moze to byt aj skrtiaca klapka ako tu bolo uz pisane, pretoze ked tam mas sajgon tak sa ti neuzavre celkom a zostane ti pootvorena a ked pritlacis pedal tak sa ti cez ten bordel pretlačí. moze to byt aj unavena strunka na klapke.
kazdopadne v 99% pripadu se to objevi jen pri jizde v kolone...
Rover 200, r.1999, 76kw

mackoco
Příspěvky: 298
Registrován: úte pro 02, 2008 11:35
Bydliště: bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: 2000-3000 RPM na volnobeh

Příspěvek od mackoco » pon črc 06, 2009 13:34

však to, je to krutá závada.
Naschval nás nuti vyhladavat kolony :)
Rover 214Si 16V 1996, hrdzoblato

Odpovědět