Stránka 1 z 2

2000-3000 RPM na volnobeh

Napsal: čtv čer 11, 2009 10:10
od mackoco
Hojte, moj rover ked je v zacpe v meste a posuvam sa na jednotke v rade, tak mi stúpnu otacky ako vcera na 2000. Zazil som aj 3000 ze dal.
Po Chvilke plynulej jazdy sa otáčky umiernia na 800 ako má byt.
Vsimol som si ze mi nespína ventilátor chladiča, ale ručička na budíkoch neukazuje ze by sa auto prehrievalo. Pokial je mi známe, tak sú v roveri dve čidlá na zjistovanie teploty, jedno je s dvoma vodičmi - ked z neho odpojím konektor tak ventilatory sa zapnu. A ten druhý je na budík s jednym kablom.
Zeby odišli obidve?
Mohly by mat 2000 - 3000 otáčky súvislost aj s niecim iným, ako len s prehrievaním auta ?

Re: 2000-3000 RPM na volnobeh

Napsal: pát čer 12, 2009 14:13
od AnderN
Urcite mohly ... podobne se projevuje vadna lambda sonda a urcite to muze byt i nejaky jiny senzor. Nejsem mechanik, snad se vyjadri nekdo fundovanejsi.

Re: 2000-3000 RPM na volnobeh

Napsal: ned čer 14, 2009 12:29
od mackoco
Tak som opravil ten ventilator chladenia, vcera som aj vydel ako sa točí a zopol ako mal. Takze moj problem so stupajucimi otackami pri dopravnej zacpe bude suvisiet s niecim iným, teda pravdepodobne bude vadné niektore z čidiel ako lambda, vaha vzduchu, alebo tlak motora.
Niesu to lacne veci, preto ak máte niekto skusenosti, alebo myslieky co by to mohlo byt, alebo ako to zistit budem velmi rád
Dakujem

Re: 2000-3000 RPM na volnobeh

Napsal: pon čer 15, 2009 6:18
od Hombre
zkontroluj jestli se vrací klapka v sání až na doraz, jestli třeba není moc napnuté lanko, nebosvinstvo uvnitř klapky.

Re: 2000-3000 RPM na volnobeh

Napsal: pon čer 15, 2009 8:32
od mackoco
Hombre píše:zkontroluj jestli se vrací klapka v sání až na doraz, jestli třeba není moc napnuté lanko, nebosvinstvo uvnitř klapky.
Dakujem za typ. Klapka bola cistená a lanko je ok, pretoze sa mi to neprejavuje vzdy a má to rovnaky priebeh - najprv na 1200, potom 1800 a 2000 RPM.Takto sa to stupnuje po cca 15 min v zápche.

Re: 2000-3000 RPM na volnobeh

Napsal: pon čer 15, 2009 9:03
od Floatman
Mam podobny problem a stale se mi nedari prijit na pricinu. Obvykle se mi tento jev stava take v zacpe, ale s tim, ze obcas pomuze proslapnuti plynu, ale neni to pravidlem. Obcas po proslapnuti plynu otacky zustanou stale vysoke.

Re: 2000-3000 RPM na volnobeh

Napsal: pon čer 15, 2009 10:22
od Morte
zkus motorek volnoběhu, nebo pak snímač polohy škrtící klapky...

ta lambda by se podle mě projevovala i za jízdy, ne jen na volnoběh...

Re: 2000-3000 RPM na volnobeh

Napsal: pon čer 15, 2009 14:47
od mackoco
Tak som čital a čital. na octavke ked toto robilo tak bolo vadné čidlo teploty, na Audi odporucali prekontrolovat tesnenie medzi vstrekmi a skrtiacou klapkou koli falosnemu vzduchu...
Je pravda ze pri zapche sa neumerne zvysuje teplota a auto sa nestihne hned vychladit. A je tiez pravda ze ked som zisiel z dialnice rovno do zacpy v lete cca 28 Celzia, tak sa vysvihli otacky az na 4000

Re: 2000-3000 RPM na volnobeh

Napsal: stř čer 17, 2009 12:26
od mackoco
Tak moja diagnoza pokracuje. Objednal som cidlo telpoty chadiacej kvapaliny za 500SK - 19,5 ečok, pretoze sa mi to zda najlogickejsie, vzrastom teploty sa moze javit trimer co je vlastne princip vyhodnotenia teploty podla odporu ako nelinearny ak je vadny. To má za nasledok zle informacie pre dalsie dva senzory, ktore maju za ulohu pomer vstrekovaneho paliva.
Citujem z rave-MEMS ´´ ECM nepretrzite konroluje informacie signálu /teda z cidla teploty/ a pouzíva ju pre správnu dynamiku jazdy a emisie regulovaním času vstrekov.Po uvolnení plynove pedalu EMC použije rýchlu odpoved pre nastavenie casovania vstrekov v neutrálnej polohe.´´
Tiež sa týmto reguluje aj pootvorenie skrtiacej klapky.

Logické nie ?

Re: 2000-3000 RPM na volnobeh

Napsal: pon čer 22, 2009 10:25
od mackoco
čidlo teploty som teda vymenil a naozaj bolo vadne.
Pri izbovej teplote malo to stare 1800 ohm a nove 1300 ohm, co je sakra rozdiel a auto sa sprava kludnejsie ako po starte tak aj pocas jazdy. Mozno je to placebo ale zasa ho mam o cosi radsej :)
Ten moj konkretny problem som nemal moznost otestovat v prevadzke za tepla a zacpy, ale myslim ze to bude ok

Re: 2000-3000 RPM na volnobeh

Napsal: pon črc 06, 2009 9:48
od mackoco
Vraciam sa k tejto teme, nakolko tento problem bol umna pravdepodobne vyvolaný prerazením usmernovača spolu s reglerom.
Toto sa mi stalo asi tak pred tristvrte rokom kde mi explodovala autobateria a mne nezostalo nic ine ako sa modlit ci to nemalo za naasledok odpalenie niektorych inych suciastok.
Po výmene čidla teploty chladiacej kvapaliny sa mi problem s prehnanymi otackami na vojnobehu uz neobjavil, ale mam este jeden problem a tym je cukanie motora za urcitych podmienok a pri nastartovanom motore este ked je na sitiči tak sa mi zvykne niekedy dusiť. Treba presliapnut na plyn a trocha ho pohnat do otacok.
Tu prichadzam k dalsiemu čidlu, ktore ma na starosti pomer vstrekovania a tym je IAT - intake air temperature sensor. Pozeral som schemu zapojenia MEMS a je zapojene na jednej vetve ako senzor chladiacej kvapaliny a funguje na tom istom principe teda je to trimer - v zavislosti na teplote sa meni odpor.
Chcem sa popitat Floatmana či nemal problem s alternatorom a dobijanim, odkial mozu vychadzat tieto problemy....

Re: 2000-3000 RPM na volnobeh

Napsal: pon črc 06, 2009 12:22
od CharleeSkywalker
mackoco píše:čidlo teploty som teda vymenil a naozaj bolo vadne.
Pri izbovej teplote malo to stare 1800 ohm a nove 1300 ohm, co je sakra rozdiel a auto sa sprava kludnejsie ako po starte tak aj pocas jazdy. Mozno je to placebo ale zasa ho mam o cosi radsej :)
Ten moj konkretny problem som nemal moznost otestovat v prevadzke za tepla a zacpy, ale myslim ze to bude ok
zda se ze mam podobny problem, na druhou stranu si nejsem jisty...ted jsem zrvona ve vedru hnil v kolone a otacky zustavaly nad 2000...kdyz jsem ale vzal nohou plyn zespoda a zatlacil na nej jakoby k sobe, tak se otacky srovnaly...na druhou stranu ten pedal se vraci do spravne polohy a tim pritazenim k sobe s tim pohnu tak o milimetr...kazdopadne pokud to neudelam a otacky necham na volnobeh vysoko, tak kdyz pak pridavam tak otacky leti nahoru i po uplnem polechtani plyn....tak nevim...su z toho jelen

Re: 2000-3000 RPM na volnobeh

Napsal: pon črc 06, 2009 12:52
od mackoco
Ahoj.
Ja ked som mal tieto otacky, tak auto sa mi spravalo tak ze ked som mal aj 2000 a rozbiehal som sa iba na spojke tak mi islo zdochnut. Proste bolo vela vzduchu a malo benzinu, preto som vedel ze to bude nieco so vstrekovanim.
To vytlacenie pedalu som neskusal, ale kazdopadne by si tam mal mat volu---medzeru---teda nemal by hned od zaciatku zaberat.
Moze to byt aj skrtiaca klapka ako tu bolo uz pisane, pretoze ked tam mas sajgon tak sa ti neuzavre celkom a zostane ti pootvorena a ked pritlacis pedal tak sa ti cez ten bordel pretlačí. moze to byt aj unavena strunka na klapke.

Re: 2000-3000 RPM na volnobeh

Napsal: pon črc 06, 2009 14:06
od CharleeSkywalker
mackoco píše:Ahoj.
Ja ked som mal tieto otacky, tak auto sa mi spravalo tak ze ked som mal aj 2000 a rozbiehal som sa iba na spojke tak mi islo zdochnut. Proste bolo vela vzduchu a malo benzinu, preto som vedel ze to bude nieco so vstrekovanim.
To vytlacenie pedalu som neskusal, ale kazdopadne by si tam mal mat volu---medzeru---teda nemal by hned od zaciatku zaberat.
Moze to byt aj skrtiaca klapka ako tu bolo uz pisane, pretoze ked tam mas sajgon tak sa ti neuzavre celkom a zostane ti pootvorena a ked pritlacis pedal tak sa ti cez ten bordel pretlačí. moze to byt aj unavena strunka na klapke.
kazdopadne v 99% pripadu se to objevi jen pri jizde v kolone...

Re: 2000-3000 RPM na volnobeh

Napsal: pon črc 06, 2009 14:34
od mackoco
však to, je to krutá závada.
Naschval nás nuti vyhladavat kolony :)