diesel vs. benzín
diesel vs. benzín
Zdravíčko,
mám dilema; už nějaký pátek sháním R25, ale asi jsem moc náročná...nicméně jeden se přece našel, ale je to 2.0 D. Potíž je v tom, že vůbec nemám představu, jaký je rozdíl co se spolehlivosti týká mezi dieslem a benzínovým motorem u R25. Tuším, že nafťák bude náročnější na údržbu, ale jinak.... Má prosím někdo zkušenosti? Uvítám jak negativní tak pozitivní komentáře, prostě cokoliv. Děkuju moc!
Kdyztak mi ho pomluvte;-) http://tipcar.cz/rover/rover-25-2.0-d-cz-15090789.html
mám dilema; už nějaký pátek sháním R25, ale asi jsem moc náročná...nicméně jeden se přece našel, ale je to 2.0 D. Potíž je v tom, že vůbec nemám představu, jaký je rozdíl co se spolehlivosti týká mezi dieslem a benzínovým motorem u R25. Tuším, že nafťák bude náročnější na údržbu, ale jinak.... Má prosím někdo zkušenosti? Uvítám jak negativní tak pozitivní komentáře, prostě cokoliv. Děkuju moc!
Kdyztak mi ho pomluvte;-) http://tipcar.cz/rover/rover-25-2.0-d-cz-15090789.html
MG ZS 180 *Cipísek*
Dříve: Rover 25 2.0 TD *Ferda*
Dříve: Rover 25 2.0 TD *Ferda*
Re: diesel vs. benzín
no, rozdíl v údržbě a spolehlivosti obecně nebude nijak výrazný...
spíš bych se rozhodoval podle toho, jakým způsobem bude auto provozováno...pokud se teda bavíme o autě na denní použití...
benzín se hodí spíš do města- krátký trasy, ráno do práce třeba 5km, odpoledne z práce, večer na nákup, o víkendu třeba do kina atp...
nafta spíš na delší štreky- do práce třeba 15km, častý pojížďky na vzdálenější místa atd...
je jasné, že člověk to vždy nějak kombinuje, ale vybíral bych podle toho, co převládá...
jde o to, že nafťákům vyloženě škodí častý krátký cesty, hodně startování a všechno okolo...takže určitě na naftu na ježdění po městě, benzín je vhodný na obojí...
pokud řešíš třeba i spotřebu, jízdní vlastnosti a dejme tomu požitek z jízdy, tak už by se dalo říct, co je pro Tebe lepší...
spíš bych se rozhodoval podle toho, jakým způsobem bude auto provozováno...pokud se teda bavíme o autě na denní použití...
benzín se hodí spíš do města- krátký trasy, ráno do práce třeba 5km, odpoledne z práce, večer na nákup, o víkendu třeba do kina atp...
nafta spíš na delší štreky- do práce třeba 15km, častý pojížďky na vzdálenější místa atd...
je jasné, že člověk to vždy nějak kombinuje, ale vybíral bych podle toho, co převládá...
jde o to, že nafťákům vyloženě škodí častý krátký cesty, hodně startování a všechno okolo...takže určitě na naftu na ježdění po městě, benzín je vhodný na obojí...
pokud řešíš třeba i spotřebu, jízdní vlastnosti a dejme tomu požitek z jízdy, tak už by se dalo říct, co je pro Tebe lepší...
Rover 825TD
-
- Příspěvky: 298
- Registrován: úte pro 02, 2008 11:35
- Bydliště: bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: diesel vs. benzín
Diesel je predsa len pohodlnejší, nemusis pozerat na otacky ako ti zaakceleruje takze znalosti o spravani vozidla nemusia byt tak zdatne a lahsie je aj radenie, nemusi byt take presne a auto pojde ako ma. Ja mam size benzin, ale je to z inych pohnutkov. vrrrrrrrrrrrrrrrm.
Rover 214Si 16V 1996, hrdzoblato
Re: diesel vs. benzín
A konkretne s Roverem - naftakem nikdo zkusenosti nema?
MG ZS 180 *Cipísek*
Dříve: Rover 25 2.0 TD *Ferda*
Dříve: Rover 25 2.0 TD *Ferda*
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: diesel vs. benzín
Jasně že má, má ho admin těchdle stránek Jeytee ale i jiní.
Není tam žádnej často se vyskytující problém, rozhodni se podle toho na co raději jezdíš, jak moc jezdíš atd.
Je to fakt jen o tom co už psal Morte. Pokud bude auto v dobrým stavu tak je fakt jedno jestli je to nafta nebo benzín, jde jen o to že každýmu tomu motoru sedí uplně jinej typ ježdění.
Pokud budeš jezdit s naftou jen krátký trasy, spotřeba a náklady budou od dost horší než u benzínu pokud hlavně delší spotřeba bude menší než u benzínu, náklady budou stejný, je to spíš o smůle když se něco pokazí. To nikdo předem neví. Pokud jezdíš hodně po dálnici tak v mých očích jednoznačně naftu čím rychleji budeš jezdit tím víc se ti nafta vyplatí. Naftovej motor s dvoustovkou mává líp než 1.4 benzín.
Není tam žádnej často se vyskytující problém, rozhodni se podle toho na co raději jezdíš, jak moc jezdíš atd.
Je to fakt jen o tom co už psal Morte. Pokud bude auto v dobrým stavu tak je fakt jedno jestli je to nafta nebo benzín, jde jen o to že každýmu tomu motoru sedí uplně jinej typ ježdění.
Pokud budeš jezdit s naftou jen krátký trasy, spotřeba a náklady budou od dost horší než u benzínu pokud hlavně delší spotřeba bude menší než u benzínu, náklady budou stejný, je to spíš o smůle když se něco pokazí. To nikdo předem neví. Pokud jezdíš hodně po dálnici tak v mých očích jednoznačně naftu čím rychleji budeš jezdit tím víc se ti nafta vyplatí. Naftovej motor s dvoustovkou mává líp než 1.4 benzín.
Re: diesel vs. benzín
tak s tím nesouhlasím...mackoco píše:Diesel je predsa len pohodlnejší, nemusis pozerat na otacky ako ti zaakceleruje takze znalosti o spravani vozidla nemusia byt tak zdatne a lahsie je aj radenie, nemusi byt take presne a auto pojde ako ma. Ja mam size benzin, ale je to z inych pohnutkov. vrrrrrrrrrrrrrrrm.
ambrozka: proč konkrétně v Roveru? jinak ano, mám Rovera v naftě, ale obávám se, že se to nedá srovnávat...stručně řečeno to nemá s Tebou zvoleným nafťákem moc společnýho...ale abych se vyjádřil, tak mě překvapilo, jak pěkně jede...
a když už jsme u toho, tak jak zmínil Tommi_82, ta nafta má větší potenciál pro rychlejší cestování (neplést se závoděním )...
Rover 825TD
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: diesel vs. benzín
jojo s tím co psal mackoco nesouhlasím ani já. Jestli někde nemusíš tolik sledovat otáčky tak je to jednoznačně benzín. Nafta se třeba je schopná rozjet i na dvojku narozdíl třeba od benzínu, ale i tak to stojí za houby než jí dostaneš do pracovních otáček, navíc jízdou pod otáčkama riskuješ taky hodně a jízdou ve vysokejch otáčkách(narozdíl od benzínu) riskuješ opět hodně(takže jsi vlastně zavřená jen v úzkém spektru otáček). Rozhodně u nafty jsou otáčky podstatně důležitější než u benzínu. Navíc třeba v zimě je jednoznačně lepší mít benzínový auto.
Ale asi rozumím tomu co měl mackoco na mysli, dvoustovka v benzínu je taková specifická a nedá se říct že by se s benzínovou dvoustovkou uměl každej rozjet hned na poprvé(je tam podle mýho tvrdší spojka než je zvykem). S naftovou dvoustovkou to bude asi lepší(ale nejel jsem v ní). Má větší točivej moment, a kdybys třeba dala z jedničky čtverku tak to možná překousne a nezdechne(narozdíl od benzínu) ale pro motor to je rozhodně velice špatný.
Ale asi rozumím tomu co měl mackoco na mysli, dvoustovka v benzínu je taková specifická a nedá se říct že by se s benzínovou dvoustovkou uměl každej rozjet hned na poprvé(je tam podle mýho tvrdší spojka než je zvykem). S naftovou dvoustovkou to bude asi lepší(ale nejel jsem v ní). Má větší točivej moment, a kdybys třeba dala z jedničky čtverku tak to možná překousne a nezdechne(narozdíl od benzínu) ale pro motor to je rozhodně velice špatný.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: diesel vs. benzín
Jinak k tomu autu cos na něj dávala odkaz...
Vzhledově dobrý, výbava dobrý, maximálně bych dal nový autorádio, možná litý kola(plechy bych nechal na zimu), cena slušná, počet najetých kilometrů podezdřelej (nafta a jen 10 000 km ročně, no ale těžko říct). Jestli není kradený nebo zastavený a bylo o něj pečováno tak je to snad i dobrej kup.
Vzhledově dobrý, výbava dobrý, maximálně bych dal nový autorádio, možná litý kola(plechy bych nechal na zimu), cena slušná, počet najetých kilometrů podezdřelej (nafta a jen 10 000 km ročně, no ale těžko říct). Jestli není kradený nebo zastavený a bylo o něj pečováno tak je to snad i dobrej kup.
Re: diesel vs. benzín
Ja mam 220sdi (77KW) a som maximalne spokojny, taha ako blazon. Ale ako sa pisalo, na kratke trasi by som volil radsej benzin. A taktiez v zime je benzin o hodne lepsi.
Co sa tyka otacok tak diesel prezije rozjazd aj pri velmi nizkych otackach(vysoky prevodovy stupen) a preziva aj vo vysokych otacok(4000 a viac) ale viditelne a citelne mu ani jedno nerobi dobre, take ako nejaku vyhodu by som to nebral.
Na udrzbu neni podla mna nijak zvlast narocne, spotreba vyborna, spolahlivost tiez. Zakladom je si uvedomit, ze inak sa jazdi s benzinom a inak s dieslom. Pokial sa to naucis tak neni problem...
A k tomu co mas vyhliadnute- vyzera krasne, akurat ten pocet kilometrov je fakt podozrivy... ja mam r.v. 98 a mam najazdenych cez 160tisic...
Co sa tyka otacok tak diesel prezije rozjazd aj pri velmi nizkych otackach(vysoky prevodovy stupen) a preziva aj vo vysokych otacok(4000 a viac) ale viditelne a citelne mu ani jedno nerobi dobre, take ako nejaku vyhodu by som to nebral.
Na udrzbu neni podla mna nijak zvlast narocne, spotreba vyborna, spolahlivost tiez. Zakladom je si uvedomit, ze inak sa jazdi s benzinom a inak s dieslom. Pokial sa to naucis tak neni problem...
A k tomu co mas vyhliadnute- vyzera krasne, akurat ten pocet kilometrov je fakt podozrivy... ja mam r.v. 98 a mam najazdenych cez 160tisic...
Re: diesel vs. benzín
Tak tak Manželka má 214Si r.v. 98 a najeto 176000. Takže ty km budou asi upravené v rámci předprodejního servisu . Konec konců je to tak ale u 99% bazarových aut. 214 i přes ty km pořád šlape výborně. Já jsem ale spíš na tu naftu. 214 máme pro děti do školky - ze školky, na nákupy ... Na delší pohodlné cestování 75 CDT. Před tím jsem měl 620SDi a 45iDT. To znamená diesely stejné, jako je v té 25. Kromě spotřebních věcí - žhavící svíčky, olej, rozvody, filtry ... to byly bezúdržbové motory. 620 měla při prodeji 210000, 45 měla 180000km. Šlapaly obě jako hodinky. 214 v benzínu jede perfektně, ale aby jela, musí mít otáčky. V nízkých otáčkách se jí nechce Taky ta práce se spojkou se musí naučit - je tvrdší a zabírá najednou. U nafty, co se týče zimy - pokud je baterka OK a jsou OK žhavící svíčky, tak chytá i v -20 na první brnknutí. Nevýhoda je, že naftě trvá mnohem déle, než se ohřeje na provozní teplotu (nevím jak u 25, ale u 620 i 45 to tak bylo), takže topit začne až tak po 2 - 3km vlažný vzduch a až tak po 10km naplno. Do té doby než se ohřeje se nesmí vytáčet, jinak se motor brzo zničí. Jinak, ale pro cesty po našich dálnicích bych asi 200 nebo 25 nevolil. Mají dost tvrdě naladěný podvozek, takže třeba D1 je při stálých 130 pro posádku utrpení (pro auto asi taky) Na dálnice bych sáhl po řadě 600, možná i 400/45, nebo něco připlatil a šel bych do 75, kde se dá i na D1 v klidu hovořit, bez řvaní a nemusí se křečovitě svírat volant Do města je 200/25 naopak ideální - dobrá manévrovatelnost a všude se vejde.
Stanik ROVER 75 CDT (do 02 2010), JAGUAR S-TYPE 4.0 V8 (od 02 2010 do 06 2013), BMW E91 (od 05 2013)
Re: diesel vs. benzín
oki, děkuju moc za příspěvky, a hlavně za zkušenosti!
No snad už brzo budu taky mít rovříka:-)
No snad už brzo budu taky mít rovříka:-)
MG ZS 180 *Cipísek*
Dříve: Rover 25 2.0 TD *Ferda*
Dříve: Rover 25 2.0 TD *Ferda*
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: diesel vs. benzín
Pětasedmu na D1? A není to škoda? Není lepší si KU*VIT nějaký skromnější auto...
Dělám si srandu, na dálkový cestování je 75 super, ALE TY NAŠE CESTY!
Dělám si srandu, na dálkový cestování je 75 super, ALE TY NAŠE CESTY!
Re: diesel vs. benzín
Já se připojím k naftě. jezdím si 45. je to krásně úžasný líný auto, pokud nechci použít otáčky a turbo . zařadím 5 stupeň a pak už se o nic se řazením nestarám. nafta by měla po startování jed min 20 minut aby se dobyla baterka. jak rád říkám "jedu si po okreskách, motor si tiše pobublává, krásná romantika, vítr mi češe kadeře, na tacháči 120." Když jsem to kupoval šel jsem po naftě, teď si hledám nějaké další prdítko v benzínu na pojezdy do vedlejší vesnice a zpátky, tahat na to naftu je škoda. za 5 let má nalítano 150 000km. ale jestli se o motor staral tak je to fuk, jestli je to opravdu po prvním majiteli
Re: diesel vs. benzín
Hlavně, aby auto mělo všechny klíče a číselný kód (pokud se k tomu dával).
-
- Příspěvky: 298
- Registrován: úte pro 02, 2008 11:35
- Bydliště: bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: diesel vs. benzín
Ten druhy odstavec si vystihol presne, chcel som tym povedat ze ked som si zaobstaral rovera tak som chcel menit spojku, ze je v nej nieco spatne ale uz nechcem.Tommi_82 píše:jojo s tím co psal mackoco nesouhlasím ani já. Jestli někde nemusíš tolik sledovat otáčky tak je to jednoznačně benzín. Nafta se třeba je schopná rozjet i na dvojku narozdíl třeba od benzínu, ale i tak to stojí za houby než jí dostaneš do pracovních otáček, navíc jízdou pod otáčkama riskuješ taky hodně a jízdou ve vysokejch otáčkách(narozdíl od benzínu) riskuješ opět hodně(takže jsi vlastně zavřená jen v úzkém spektru otáček). Rozhodně u nafty jsou otáčky podstatně důležitější než u benzínu. Navíc třeba v zimě je jednoznačně lepší mít benzínový auto.
Ale asi rozumím tomu co měl mackoco na mysli, dvoustovka v benzínu je taková specifická a nedá se říct že by se s benzínovou dvoustovkou uměl každej rozjet hned na poprvé(je tam podle mýho tvrdší spojka než je zvykem). S naftovou dvoustovkou to bude asi lepší(ale nejel jsem v ní). Má větší točivej moment, a kdybys třeba dala z jedničky čtverku tak to možná překousne a nezdechne(narozdíl od benzínu) ale pro motor to je rozhodně velice špatný.
Predsa len diesel je vacsia pohoda ako benzin a poskytuje viac konfortu pri radení, samozrejme s tým vedomím ze nie pod 500 a nie nad 4000
Rover 214Si 16V 1996, hrdzoblato