Stránka 1 z 1
Rover 200 a roztrhnuty rozvodovy remen
Napsal: stř pro 26, 2007 21:19
od Bic0
Zdravim vsetkych majitelov Roverov. Pred ani nie 2 mesiacmi sme sa rozhodli ze kupime priatelke nejake auticko na dochadzanie do prace. V bazare nam (jej) padol do oka Rover 200 1.1i, vyrobeny tusim v 1999, najazdenych nejakych 93 000km. Chcel som ho dat prezriet v spominanom servise DSV v Dunajskej Strede ale kedze som musel pracovne odist do zahranicia uz som to nestihol. Co cert nechcel, vcera mi pocas jazdy roztrhlo rozvodovy remen, pred krizovatkou asi v rychlosti 40km/h to v motore zahrkotalo a hotovo. Este som ho odtlacil mimo cesty a neskor odtiahol prec. Moje podozrenie sa potvrdilo ked mi jeden znamy mechanik povedal ze naozaj roztrhlo rozvodovy remen. Vzhladom k tomu ze to v motore dost zahrkotalo, mam podozrenie ze nezostalo len pri remeni, ale odniesol si to aj vnutrajsok motora. Mate niekto predstavu co asi moze stat oprava, ak je vobec mozna?
Napsal: stř pro 26, 2007 21:48
od Mirek 1234.cz
1,1 se v Roveru 200 používala minimálně. Pochází s Roveru 111.
Odvezl bych to do DSV, nědělal bych si starosti. Oni budou vědět co stím. Škody nemusí být velké, a jestli ano, celý motor se dá starší pořídit do 15.000kč. Hlavně to nevozit někam...
Napsal: pát pro 28, 2007 18:09
od Bic0
Bohuzial do DSV to mam momentalne cez 200km kedze sa to stalo na navsteve u rodicov. Dnes na to pozeral jeden mechanik a udajne si to odnieslo aj vnutro motora (piesty, ventily), detaily budem vediet zajtra ked tam zajdem osobne (dnes som to mal len od priatelky po telefone a baby do toho prd vidia

). Otazka je ci tam bude pasovat aj iny motor ako 1,1 kedze ten je "vzacnost"?
Napsal: pát pro 28, 2007 18:30
od AnderN
Pokud bude ten motor na odpis, pouvazoval bych o "instalaci" agregatu 1,4i 16V (76kW). Kdyby se dal sehnat za dobrou cenu, asi by to bylo lepsi, nez shanet slabou 1,1. Je ale potreba promyslet i legislativni stranku (prepis v TP).
Napsal: pát pro 28, 2007 20:28
od Mirek 1234.cz
AnderN píše:Pokud bude ten motor na odpis, pouvazoval bych o "instalaci" agregatu 1,4i 16V (76kW). Kdyby se dal sehnat za dobrou cenu, asi by to bylo lepsi, nez shanet slabou 1,1. Je ale potreba promyslet i legislativni stranku (prepis v TP).
Měl by při nesprávném motoru zbytečné problémy při prodeji a na STK. Neseděl by typ motoru, pokud se nepletu. Navíc bude jiná převodovka/jinak odstupňované rychlosti? Jednotka bude také malinko jiná? Jevím, ale dal bych tam co tam patří a 200km nic není, než to nechat bastlit samo doma servisem.
Napsal: pát pro 28, 2007 20:49
od Bic0
Ja som to chcel zaviest do jedneho servisu tu v okoli ktory ma vraj sikovny chlapik co dava do kopy vsetky auta co sem dotrepu zo zahranicia. Bohuzial auto stoji u priatelky a jej otec s kamaratom mechanikom sa do neho uz pustili - len tak pri ceste pred domom

Napsal: pát pro 28, 2007 20:51
od Mirek 1234.cz
Napsal: sob pro 29, 2007 11:23
od Bic0
Dnes som tam bol pozriet, musim uznat ze ti dvaja mechanici co sa do neho pustili su sikovni a vidia do toho. Uz je znama aj pricina: rozvodovy remen bol sice ako novy (zrejme nedavno meneny), ale ozubene kolo na vodnej pumpe bolo uplne zodrate z tej strany pri motore. Na vonkajsej strane bolo v poriadku, takze ozubenie bolo zosikmene k motoru co tahalo remen ku bloku a kedze sa suchal o blok zrejme ho o nieco zachytilo a roztrhlo. Nikto z nas nechape ako to mohlo to ozubene koleso takto zodrat, kazdopadne ten co menil na aute remen si to musel vsimnut ale vykaslal sa na to. Dnes sa chystaju rozobrat celu hlavu aby zistili co vsetko je poohybane respektive polamane.