Těsnění pod hlavou
Těsnění pod hlavou
Aby se mi uz podruhe dostala voda do oleje? Pravdepodobne zase tesneni pod hlavou. Pritom jsem loni absolvoval to stejne. ;o/
Je to "bezny" problem u 200ky nebo mam jen smulu?
Je to "bezny" problem u 200ky nebo mam jen smulu?
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Těsnění pod hlavou
Bezne to je, ale jen jednou ... pokud se to opakuje, nebyla oprava kvalitni. Vymenil jsi s tesnenim taky srouby? Zkontrolovali jste, jestli je rovna hlava? atd. atd. Nevim, kdo ti to opravoval, ale rozhodne to neni prace pro vesnickeho kovare, ktery je zvykly na skodovky a nikdy nic podobneho nedelal.
-
- Příspěvky: 1103
- Registrován: pon zář 17, 2007 9:39
- Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz
Re: Těsnění pod hlavou
Kontrolovala se a rovnala hlava. Vymenovalo se jak tesneni, tak srouby a po cca roce (odhad 15tis KM). Je tu problem znovu...
Re: Těsnění pod hlavou
tak potom je otazka jestli nevytaciš motor do vysokých otáček když není ještě zahřáty....
Rover 25 2.0 iDt 74kW 2003
Re: Těsnění pod hlavou
Voda do oleje se dostávala díky nevhodně řešení těsnění olejového kanálu u těsnění z výroby, Teď by se mělo dát koupit už jen inované(ne Uprated), u kterého by se to nemělo stát....viz diskuse tady :viewtopic.php?f=7&t=1123&st=0&sk=t&sd=a ... D&start=30
Pokud ti tam dali "Uprated"(http://cgi.ebay.co.uk/ROVER-25-45-75-21 ... 1bfd0282e5) a těsnicí plochy hlavy a bloku nebyly v perfetním stavu , tak to by mohl být zdroj problémů.
Pokud ti tam dali "Uprated"(http://cgi.ebay.co.uk/ROVER-25-45-75-21 ... 1bfd0282e5) a těsnicí plochy hlavy a bloku nebyly v perfetním stavu , tak to by mohl být zdroj problémů.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Těsnění pod hlavou
Nějaký pán v sobotu v Praze na rozebíračce tvrdil,že se u těchto motorů zaklepávají vložky.
Re: Těsnění pod hlavou
Co to znamená UPRATED? A proč tam jsou dvě?Karel Douša píše:Voda do oleje se dostávala díky nevhodně řešení těsnění olejového kanálu u těsnění z výroby, Teď by se mělo dát koupit už jen inované(ne Uprated), u kterého by se to nemělo stát....viz diskuse tady :viewtopic.php?f=7&t=1123&st=0&sk=t&sd=a ... D&start=30
Pokud ti tam dali "Uprated"(http://cgi.ebay.co.uk/ROVER-25-45-75-21 ... 1bfd0282e5) a těsnicí plochy hlavy a bloku nebyly v perfetním stavu , tak to by mohl být zdroj problémů.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Re: Těsnění pod hlavou
Je to vícevrstvé, tzv. MLS těsnění (http://www.cesomot.cz/doc_cz/GOETZE-tesneni.pdf) .Má jedinou nevýhodu, řádově větší nároky na drsnost a rovinnost povrchu těsnících ploch. Těsnění ploch zajišťuje jen mikroskopická vrstva elastomerů.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Těsnění pod hlavou
Zatím jsem viděl rozhozených 6 motorů a vložky přesah měli dostatečný. Ale naopak vždycky byly otlaky v hlavě od těsnících kroužků válců.Blok i hlava je z kvalitní tepelně zpracovalné (kalitelné) slitiny, aby mohl být lehký (cca 100Kg) - když selže chlazení a vyvaří voda, materiál může vyžíhat a změknout. Proto úpravci varují před nákupem hlav, které byly svařované.
Vypadá to, že největší příčinou HGF u K series je nevhodně umístěný termostat - je na vstupu ochlazené vody do bloku. Při otevření se do bloku dostane voda chladnější o 50-70°C. To způsobuje mimo jiné i pohyb bloku a hlavy vůči sobě a po řadě těchto cyklů se ustřihnou navulkanizované těsnící profily. Rover to nejdříve částečně eliminoval kovovými středícími kolíky. Potom u MG TF a LR Freelanderu pozměnil umístění termostatu, tak aby do bloku přicházela jen mírně ochlazená a dobře promísená voda.
Ještě k tomu ohřívání studeného motoru, myslím, že nejde jen o tlak studeného oleje, který prostřelí těsnění do vody.Jde i tepelnou roztažnost, při ohřátí z O na 100°C se hlavové šrouby natáhnou o cca 0,4mm, ale blok o 0,9mm, tak že o 0,5mm se zmenší tah šroubů.S tím je počítáno, ale pokud se motoru naloží zastudena, blok se ohřeje rychleji než šrouby (AL-Fe) a to taky přispěje namáhání těsnění.
Sorry za délku, ale stručněj to neumím a chtěl jsem nastínit alespoň část příčin potíží s Kseries.
Jinak šrouby jdou použít znovu, stačí je oměřit, zda nejsou natažené. Překročení určité délky značí překročení meze pružné deformace, za kterou už šroub nevyvine potřebný tah pro stažení bloku a hlavy. Samozřejmě pro jistotu je dobré použít nové.
Vypadá to, že největší příčinou HGF u K series je nevhodně umístěný termostat - je na vstupu ochlazené vody do bloku. Při otevření se do bloku dostane voda chladnější o 50-70°C. To způsobuje mimo jiné i pohyb bloku a hlavy vůči sobě a po řadě těchto cyklů se ustřihnou navulkanizované těsnící profily. Rover to nejdříve částečně eliminoval kovovými středícími kolíky. Potom u MG TF a LR Freelanderu pozměnil umístění termostatu, tak aby do bloku přicházela jen mírně ochlazená a dobře promísená voda.
Ještě k tomu ohřívání studeného motoru, myslím, že nejde jen o tlak studeného oleje, který prostřelí těsnění do vody.Jde i tepelnou roztažnost, při ohřátí z O na 100°C se hlavové šrouby natáhnou o cca 0,4mm, ale blok o 0,9mm, tak že o 0,5mm se zmenší tah šroubů.S tím je počítáno, ale pokud se motoru naloží zastudena, blok se ohřeje rychleji než šrouby (AL-Fe) a to taky přispěje namáhání těsnění.
Sorry za délku, ale stručněj to neumím a chtěl jsem nastínit alespoň část příčin potíží s Kseries.
Jinak šrouby jdou použít znovu, stačí je oměřit, zda nejsou natažené. Překročení určité délky značí překročení meze pružné deformace, za kterou už šroub nevyvine potřebný tah pro stažení bloku a hlavy. Samozřejmě pro jistotu je dobré použít nové.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Těsnění pod hlavou
Pokud si pamatuji dobre, tak bylo pouzite tohle tesneni:
http://www.daparto.de/artikeldetails-Ro ... 8qq3433622
Motor za studena netocim... Pokud jsem pochopil dobre muze byt problem i s termostatem?
http://www.daparto.de/artikeldetails-Ro ... 8qq3433622
Motor za studena netocim... Pokud jsem pochopil dobre muze byt problem i s termostatem?
Re: Těsnění pod hlavou
To je už vylepšená klasika, navíc od Elringu - tam chyba asi nebude.
Kolik toho oleje tam máš ? Aby to nebyla jen mastnota od minula...
Ne v termostatu, ale jeho umístění...Ale pokud je všechno v cajku, je nepravděpodobné, že by to dělalo problémy už po 15000km.
Tady je něco i s názornejma obrázkama..... http://www.mgfmavhh.ukf.net/
Je to o MGF, ale princip je stejnej.
To kolísání teploty v bloku někdo řeší navrtáním otvorů do termostatu http://www.lame-delegation.de/mgf-net.de/thermostat/ - to považuju za méně pracné, ale taky méně účinné řešení.
Kolik toho oleje tam máš ? Aby to nebyla jen mastnota od minula...
Ne v termostatu, ale jeho umístění...Ale pokud je všechno v cajku, je nepravděpodobné, že by to dělalo problémy už po 15000km.
Tady je něco i s názornejma obrázkama..... http://www.mgfmavhh.ukf.net/
Je to o MGF, ale princip je stejnej.
To kolísání teploty v bloku někdo řeší navrtáním otvorů do termostatu http://www.lame-delegation.de/mgf-net.de/thermostat/ - to považuju za méně pracné, ale taky méně účinné řešení.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Těsnění pod hlavou
Olej prave nemam v nadrzce, ale mam kapucino uz v motoru. Motor za jizdy ztratil vykon a pak uplne zhasnul. Byl jsem rad, ze jsem bez posilovace dobrzdil a nenaboural. Jeste, ze jsem v ten den vymenoval kotouce a desky, jinak nevim...
Re: Těsnění pod hlavou
A netlakuje to do vody?...ta ztráta výkonu by a chcípnutí by tomu odpovídalo.Mimo jiné u
mého prvního Rovera jsem měl olej v chlazení a vodu v oleji zároveň...výměna jen těsnění, bez broušení čehokoliv a bylo po problému.
mého prvního Rovera jsem měl olej v chlazení a vodu v oleji zároveň...výměna jen těsnění, bez broušení čehokoliv a bylo po problému.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Těsnění pod hlavou
Netusim zda to netlakuje, ale po tom co motor zhasnul, tak pravdepodobne nasal vodu do valcu. Protoze jakmile jsem na to kouknul, tak voda v nadrzce jiz mizela... Uvidi se az se to rozhodi. Srouby asi nebude potreba vymenovat ze? Teda doufam, ze to bude jen tesneni a ze to nebude neco horsiho. ;o/