Stránka 1 z 1

63 kW a 75 kW

Napsal: ned lis 22, 2009 0:12
od cerrbion
Ahoj,
mám dotaz ohledně změny výkonu. Oba motory 1.4i 16v by podle mých informací měli být v podstatě stejné a výkon tedy nastavován pouze v řídící jednotce.
Před časem jsem měnil zadřený motor právě o výkonu 75kW z Rovera 200, za novější, ale slabší, tedy 63kW z Rovera 25. Měnil se skutečně jen agregát, dokonce i hlava ventilů byla použitá z původní silnější verze. Řídící jednotka a vše ostatní se použilo původní. Výkon však teď odpovídá nachlup slabší variantě. Poradí někdo jak docílit oněch zmiňovaných původních 75kW?

Re: 63 kW a 75 kW

Napsal: ned lis 22, 2009 0:26
od F.i.s.h.men
v podstate sis odpovedel. Kdyz se menil jen spodek motoru a odpovida to te slabsi verzi, tak to ma asi jine vrtani nebo neco.

Re: 63 kW a 75 kW

Napsal: ned lis 22, 2009 0:34
od Austin
zdvih, né vrtání

Re: 63 kW a 75 kW

Napsal: ned lis 22, 2009 1:19
od cerrbion
Koukám na to v tech. datech, oba motory mají stejně vrtání x zvdih tj 75 x 79, i kompresní poměr, tedy 10,5. Takže v tom to není, stále si tedy myslím, že by to relativně jednoduše mělo jít předělat.


Další návrhy?

Re: 63 kW a 75 kW

Napsal: ned lis 22, 2009 9:00
od Tommi_82
Vrtání a zdvih jsou podle mě opravdu stejný, ty motory se normálně prohazujou(jednou jsem na to koukal v jeseníku), to co se ti přihodilo je divný. To by se podle mě stávat nemělo, když se vezme jen blok z pětadvacítky a všechny ty blbosti včetně rozdělovače atd se nechaj z dvoustovky, měl by podle mě být výkon stejnej jak na dvoustovce. Aspoň do dneška jsem žil v tom domění, protože na co by komu byl motor splňující emise EURO3 o nižším výkonu, když do papírů mu tu emisní třídu stejně nezapíšou. To by kromě omlazení motoru nemělo žádnej pozitivní vliv.

Jak jsi poznal že auto má opravdu nižší výkon?

Budem muset počkat až třeba Havran, nebo někdo kdo má opravdu zkušenosti napíše jak to je, protože jinak se můžem jen tak dohadovat. Pokud bys to opravdu potřeboval vědět, napsal bych asi osobku Havranovi.

Re: 63 kW a 75 kW

Napsal: pon lis 23, 2009 9:36
od AnderN
Moc tomu nerozumim ... je rec o zazehovych motorech 1.4 16V, ktere se montovaly do Roveru 25 ve dvou vykonovych verzich 62 kW a 76 kW? Pokud ano, tak tam si myslim, ze jsou opravdu mechanicky stejne a lisi se pouze ridici jednotkou a mozna nejakymi detaily okolo. To proto, ze tusim v Nemecku (a zrejme nejen tam) ten silnejsi uz spada do vyssi sazby dane. Puvodni 1.4 8V (55 kW) z Roveru 200 byla proto v R25 nahrazena 1.4 16V priskrcenou na 62 kW.

Re: 63 kW a 75 kW

Napsal: pon lis 23, 2009 12:02
od Hombre
Ještě může být jiný tvar vaček, tzn. i jiné časování ventilů, nebo tvar spalovacího prostoru.

Re: 63 kW a 75 kW

Napsal: pon lis 23, 2009 15:19
od KDB
Píše. že použil hlavu (předpokládám i s vačkama) z původního 75kw motoru- tak tam chyba nebude. Nerozumím tomu, osobně jsem použil komplet hlavu, včetně vaček z 1.6 82kw na motor 1.8 88kw a bez jakéhokoliv jiného zásahu se charakter 1.8 (tahnoucí v dolním spektru otáček) změnil na pilku, která zatahuje nad 4500ot.
Pokud tedy použil defakto jen blok a zbytek je 75Kw verze, musí to jet jako 75kw. Jestli jsi měl nějaký úsek silnice, kde víš , jak táhl původní motor, vyzkoušej tam i nový.
Když jsem udělal výše uvedenou změnu, auto subjetivně "jelo" méně (protože ztratilo Mk mezi 3000 až 4000ot), ale objektivně při měření jelo jak dráha :mrgreen:

Re: 63 kW a 75 kW

Napsal: pon lis 23, 2009 22:06
od cerrbion
no proste je ted slabsi "jede"min, zrychleni je horsi, maximalka je tak nejak v normalu, tj, podle navigace pres 180, meril sem zryhleni a 0-100 dela za 11.8 jako podle vyrobce, proste to neni ono jako pred tim, jeto divny, proto se tu ptam, v cem by jeste mohl byt zadrhel, musi to byt nejaka malickost podle me. kazdopadne jako auto co ma delat 0-100 za 10.3 to opravdu nejede ani vzdalene. a ano hlava ventilu se pouzila puvodni i s vackama, jen se museli dat asi 3 ventily novy.

Re: 63 kW a 75 kW

Napsal: pon lis 23, 2009 22:44
od KDB
A časování rozvodů máš dobře nastavený ?

Re: 63 kW a 75 kW

Napsal: pon lis 23, 2009 23:02
od cerrbion
Karel Douša píše:A časování rozvodů máš dobře nastavený ?

no kdyby ne tak uz se to potkalo ne?

Re: 63 kW a 75 kW

Napsal: čtv lis 26, 2009 14:44
od AnderN
Nutne by nemuselo ... uz tady byly i pripady spatne nasazenych rozvodovych remenu, treba o jediny zub ... a jelo to, akorat spatne.

Re: 63 kW a 75 kW

Napsal: čtv lis 26, 2009 15:19
od KDB
U Tourera jsem měl o 2 zuby výfukovou vačku a ještě o zub na klice...akorát to nejelo a blbý starty.

Re: 63 kW a 75 kW

Napsal: pát lis 27, 2009 15:06
od seba
Změř kompresi ne????????????????????????????????????? Třeba v tom bloku byly pisty s blbymi krouzky a tet to nema kompresi a ucinost de smerem dolu. HMMMM!!??

Re: 63 kW a 75 kW

Napsal: sob lis 28, 2009 21:04
od lerak
Z vlastní padesátileté zkušenosti,pokud se nezměnily parametry mechanických částí může být chyba pouze v montáži a nastavení.Doporučuji změřit kompresi a zkontrolovat nastavení.