Termostat chlazení

Jožinzrudné
Příspěvky: 12
Registrován: pon říj 27, 2008 9:39

Termostat chlazení

Příspěvek od Jožinzrudné » čtv led 28, 2010 10:49

Zdravím všechny.Mám Rovra 200-216 Si 1,6 špatně topí.Mám dojem,že je vadný termostat.Mohl by mi někdo poradit kde ho v mém autíčku najdu? Moc by mi to pomohlo neboď jak se říka pro oči nevidím.Přeji hezký den.

Uživatelský avatar
seba
Příspěvky: 1309
Registrován: sob říj 04, 2008 9:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostat chlazení

Příspěvek od seba » čtv led 28, 2010 12:08

Bacha at to neuvaris....Jinak hledej je to tu v jinych sekcich resene
Miluji Rover Club. T16 turbo power.

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostat chlazení

Příspěvek od Tommi_82 » čtv led 28, 2010 12:18

Co si matně pamatuju tak by to mělo být někde zezadu bloku motoru před spolujezdcem, ale už se možná pletu..

Vypadá nějak tak... http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001198 Položka číslo 6
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

dzairo
Příspěvky: 5
Registrován: úte zář 15, 2009 16:49

Re: Termostat chlazení

Příspěvek od dzairo » čtv led 28, 2010 12:53

ja mam podobny problem, mam MG ZR TD a uz som vymenil termostat aj celu chladiacu a stale to slabo topi a velmi dlho trva nez sa nehreje motor...
MG ZR 2.0 TD 2003
Obrázek

Jožinzrudné
Příspěvky: 12
Registrován: pon říj 27, 2008 9:39

Re: Termostat chlazení

Příspěvek od Jožinzrudné » čtv led 28, 2010 14:20

Děkuji moc velmi pomohl obrázek z katalogu.

mackoco
Příspěvky: 298
Registrován: úte pro 02, 2008 11:35
Bydliště: bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostat chlazení

Příspěvek od mackoco » čtv led 28, 2010 23:01

dzairo píše:ja mam podobny problem, mam MG ZR TD a uz som vymenil termostat aj celu chladiacu a stale to slabo topi a velmi dlho trva nez sa nehreje motor...
tak ho rychlo vymen, lebo sa ti prehrieva motor co je dost nebezpecne
Rover 214Si 16V 1996, hrdzoblato

dzairo
Příspěvky: 5
Registrován: úte zář 15, 2009 16:49

Re: Termostat chlazení

Příspěvek od dzairo » pát led 29, 2010 13:58

mackoco píše: tak ho rychlo vymen, lebo sa ti prehrieva motor co je dost nebezpecne
akoze mam vymenit termostat? pretoze ten mi menili len nedavno a pri tom aj celu chladiacu kvapalinu a aj tak trva dlho nez sa v tomto chladnom pocasi motor zahreje (neprehrieva sa) a ked niekde dlhsie postojim, tak zacne klesat teplota a postupne aj prestava fukat teply vzduch... pomaha len to, ked motor vytacam do vyssich otacok... mozno to dak ma byt, ale niesom si isty... ak ma niekto TD, tak napiste ako sa sprava to vase auticko v tomto chladnom pocasi, aby som vedel zhodnotit a porovnat... zatial vam dakujem ;-)
MG ZR 2.0 TD 2003
Obrázek

mackoco
Příspěvky: 298
Registrován: úte pro 02, 2008 11:35
Bydliště: bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostat chlazení

Příspěvek od mackoco » pát led 29, 2010 17:43

Ak ti klesne ukazovatel pod polovicu pri vyssej rychlosti a na neutrali sa ti zvysia otacky tak to je otvoreny termostat, treba reklamovat.
Rover 214Si 16V 1996, hrdzoblato

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostat chlazení

Příspěvek od Tommi_82 » sob led 30, 2010 6:24

dzairo píše: akoze mam vymenit termostat? pretoze ten mi menili len nedavno a pri tom aj celu chladiacu kvapalinu a aj tak trva dlho nez sa v tomto chladnom pocasi motor zahreje (neprehrieva sa) a ked niekde dlhsie postojim, tak zacne klesat teplota a postupne aj prestava fukat teply vzduch... pomaha len to, ked motor vytacam do vyssich otacok... mozno to dak ma byt, ale niesom si isty... ak ma niekto TD, tak napiste ako sa sprava to vase auticko v tomto chladnom pocasi, aby som vedel zhodnotit a porovnat... zatial vam dakujem ;-)
Normální to není a vypadá to na otevřený termostat. Pokud máš motor ohřátý na provozní teplotu, zastavíš a teplota při volnoběhu spadne. Tak ten termostat nefunguje jak má. Pokud nebyl ohřátý na provozní teplotu tak se to dá v těchdle mrazech tolerovat.
Jinak ještě abych dodal, motor se pravděpodobně nepřehřívá. Přehříval by se jedině v situaci kdy bys to měl zavzdušněný, nebo měl vadnou vodní pumpu.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

mackoco
Příspěvky: 298
Registrován: úte pro 02, 2008 11:35
Bydliště: bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostat chlazení

Příspěvek od mackoco » sob led 30, 2010 10:16

jj, tomi mas pravdu.
Vcera som tu napisal o tom celu esei, ale bol som na hoteli a zblbla wifi tak mi to neslo odoslat.
No ked som mal uzavrety termostat tak som ho vymontoval aby sa s autom dalo jazdit a vtedy to malo tieto iste prejavy.
Kazdopadne je to subjeklivne pozorovanie, zalezi od teploty vonku a teplota kurenia bez teplomeru sa tiez moze javit pri takej nizkej teplote vonku slabá.
Ak klesne rucicka pri zahriatom motore pod polovicu co je normal, tak je problem.

Co sa tyka mojho autiska tak mam tam asi tristvrtku chladiacej , lebo chodievam kratke trasy po meste tak sa mi zohreje uz za minutu.
Je to aj tym ze mam modifikovany typ termostatu. Jeho otvaracia teplota je 82 stupnov a ma na boku vyvrtany otvor s nejakou zavlackou pre plynule zmiesanie maleho a velkeho okruhu, takze mi to kuri aj ked neni motor zohriaty.
Rover 214Si 16V 1996, hrdzoblato

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostat chlazení

Příspěvek od Tommi_82 » sob led 30, 2010 10:58

Chci připomenout že řešíme dieselový motor, a ty más mackoco benzín. Takže je zbytečný vysvětlovat že se ti ohřeje rychle...

Nevím naco bys tam dával termostat co otvírá při 82 když tam má být 88+-3°C. Ty úpravy který bys dělal by byly proti tobě. Dívám se na schéma cirkulace vody pro K-series benzín (214Si, ....) a jednoznačně ho chápu jako že radiátor ventialce je napojen na malým okruhu, tudíž musí topit už před otevřením termostatu (ostatně asi jako skoro u všech aut). A to kdy to začne topit do radiátoru ventilace rozhodně není řízeno termostatem ale maximálně tak tím řídícím (propouštěcím) ventilem před radiátorem ventilace.
Když budeš mít vrtanej termostat kterej ti bude propouštět do (lépe řečeno z) velkýho okruhu tak ti akorát bude dýl trvat než se ti motor ohřeje na provozní teplotu a tím pádem se ti bude akorát víc opotřebovávat. Benefit v tom nevidím vůbec žádnej.

Hladina chladící kapaliny na dolní rysce je ještě v pořádku ale cokoli pod dolní ryskou je opět zbytečnej nesmysl protože expanzní nádržka je napojená na velkej okruh.

Jestli se pletu tak mě někdo opravte. Je možný že jsem toto schéma pochopil špatně...
Obrázek
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Termostat chlazení

Příspěvek od Hombre » sob led 30, 2010 11:37

Správně, termostat je vždy ve velkém okruhu a radiátor v malém, takže radiátor topí i když je termostat ještě zavřený. Ta dírka v termostatu je tam kvůli vyrovnání tlaků před a za termostatem a závlačka (někdy tam je volný nýtek) je tam aby se neucpávala usazeninama.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostat chlazení

Příspěvek od Tommi_82 » sob led 30, 2010 11:51

Dik to jsem netušil (považoval jsem to za nějaký tuning). :oops:
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

dzairo
Příspěvky: 5
Registrován: úte zář 15, 2009 16:49

Re: Termostat chlazení

Příspěvek od dzairo » sob led 30, 2010 12:09

Tommi to pochopil... motor sa mi neprehrieva, len mam pocit ze v mrazoch slabo hreje... ked bolo nedavno -17, tak sa motor dostal na prevadzkovu teplotu asi po prejdeni 15km a viac, co sa mi zda trochu vela... ked bol uz motor v prevadzkovej teplote, tak topil, nebol to ziaden zazrak ale bolo teplo, no ked som niekde zastavil a z nastartovanym motorom postal zhruba 15min, tak teplota spadla o viac nez polovicu (pod 1/4) a zacal fukat uz len letny, alebo skor studeny vzduch... vcera bolo teplejsie, zhruba okolo -3, motor sa nahrial trochu rychlejsie nez naposledy a ked som zastavil, tak sa rucicka drzala tesne pod 2/4 a fukal teply vzduch... takze moja otazka je, ci je to pri TD normalne ze takto v mrazoch reaguje?
MG ZR 2.0 TD 2003
Obrázek

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostat chlazení

Příspěvek od Tommi_82 » sob led 30, 2010 12:36

Můžu říct že to skoro určitě normální není.

Když popíšu svoje zkušenosti(mám jiný auto a trošku jinej dieselovej motor, ale s ohříváním to je taky horší):

Když jedu v zimě ve městě nebo do kopce motor se ohřeje tak do 7 km někdy i o polovinu rychleji. Ale když jedu z hor od rodičů manželky, tak jedu meziměsto a mírně z kopce a po deseti kilometrech to ještě ohřátý nemám.(bublám na pětku kolem 1500 rpm, je to klikatá cesta z opravdu opravdu mírnýho kopečka bez prudkých zatáček...)
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Odpovědět