Stránka 1 z 3

Termostat chlazení

Napsal: čtv led 28, 2010 10:49
od Jožinzrudné
Zdravím všechny.Mám Rovra 200-216 Si 1,6 špatně topí.Mám dojem,že je vadný termostat.Mohl by mi někdo poradit kde ho v mém autíčku najdu? Moc by mi to pomohlo neboď jak se říka pro oči nevidím.Přeji hezký den.

Re: Termostat chlazení

Napsal: čtv led 28, 2010 12:08
od seba
Bacha at to neuvaris....Jinak hledej je to tu v jinych sekcich resene

Re: Termostat chlazení

Napsal: čtv led 28, 2010 12:18
od Tommi_82
Co si matně pamatuju tak by to mělo být někde zezadu bloku motoru před spolujezdcem, ale už se možná pletu..

Vypadá nějak tak... http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001198 Položka číslo 6

Re: Termostat chlazení

Napsal: čtv led 28, 2010 12:53
od dzairo
ja mam podobny problem, mam MG ZR TD a uz som vymenil termostat aj celu chladiacu a stale to slabo topi a velmi dlho trva nez sa nehreje motor...

Re: Termostat chlazení

Napsal: čtv led 28, 2010 14:20
od Jožinzrudné
Děkuji moc velmi pomohl obrázek z katalogu.

Re: Termostat chlazení

Napsal: čtv led 28, 2010 23:01
od mackoco
dzairo píše:ja mam podobny problem, mam MG ZR TD a uz som vymenil termostat aj celu chladiacu a stale to slabo topi a velmi dlho trva nez sa nehreje motor...
tak ho rychlo vymen, lebo sa ti prehrieva motor co je dost nebezpecne

Re: Termostat chlazení

Napsal: pát led 29, 2010 13:58
od dzairo
mackoco píše: tak ho rychlo vymen, lebo sa ti prehrieva motor co je dost nebezpecne
akoze mam vymenit termostat? pretoze ten mi menili len nedavno a pri tom aj celu chladiacu kvapalinu a aj tak trva dlho nez sa v tomto chladnom pocasi motor zahreje (neprehrieva sa) a ked niekde dlhsie postojim, tak zacne klesat teplota a postupne aj prestava fukat teply vzduch... pomaha len to, ked motor vytacam do vyssich otacok... mozno to dak ma byt, ale niesom si isty... ak ma niekto TD, tak napiste ako sa sprava to vase auticko v tomto chladnom pocasi, aby som vedel zhodnotit a porovnat... zatial vam dakujem ;-)

Re: Termostat chlazení

Napsal: pát led 29, 2010 17:43
od mackoco
Ak ti klesne ukazovatel pod polovicu pri vyssej rychlosti a na neutrali sa ti zvysia otacky tak to je otvoreny termostat, treba reklamovat.

Re: Termostat chlazení

Napsal: sob led 30, 2010 6:24
od Tommi_82
dzairo píše: akoze mam vymenit termostat? pretoze ten mi menili len nedavno a pri tom aj celu chladiacu kvapalinu a aj tak trva dlho nez sa v tomto chladnom pocasi motor zahreje (neprehrieva sa) a ked niekde dlhsie postojim, tak zacne klesat teplota a postupne aj prestava fukat teply vzduch... pomaha len to, ked motor vytacam do vyssich otacok... mozno to dak ma byt, ale niesom si isty... ak ma niekto TD, tak napiste ako sa sprava to vase auticko v tomto chladnom pocasi, aby som vedel zhodnotit a porovnat... zatial vam dakujem ;-)
Normální to není a vypadá to na otevřený termostat. Pokud máš motor ohřátý na provozní teplotu, zastavíš a teplota při volnoběhu spadne. Tak ten termostat nefunguje jak má. Pokud nebyl ohřátý na provozní teplotu tak se to dá v těchdle mrazech tolerovat.
Jinak ještě abych dodal, motor se pravděpodobně nepřehřívá. Přehříval by se jedině v situaci kdy bys to měl zavzdušněný, nebo měl vadnou vodní pumpu.

Re: Termostat chlazení

Napsal: sob led 30, 2010 10:16
od mackoco
jj, tomi mas pravdu.
Vcera som tu napisal o tom celu esei, ale bol som na hoteli a zblbla wifi tak mi to neslo odoslat.
No ked som mal uzavrety termostat tak som ho vymontoval aby sa s autom dalo jazdit a vtedy to malo tieto iste prejavy.
Kazdopadne je to subjeklivne pozorovanie, zalezi od teploty vonku a teplota kurenia bez teplomeru sa tiez moze javit pri takej nizkej teplote vonku slabá.
Ak klesne rucicka pri zahriatom motore pod polovicu co je normal, tak je problem.

Co sa tyka mojho autiska tak mam tam asi tristvrtku chladiacej , lebo chodievam kratke trasy po meste tak sa mi zohreje uz za minutu.
Je to aj tym ze mam modifikovany typ termostatu. Jeho otvaracia teplota je 82 stupnov a ma na boku vyvrtany otvor s nejakou zavlackou pre plynule zmiesanie maleho a velkeho okruhu, takze mi to kuri aj ked neni motor zohriaty.

Re: Termostat chlazení

Napsal: sob led 30, 2010 10:58
od Tommi_82
Chci připomenout že řešíme dieselový motor, a ty más mackoco benzín. Takže je zbytečný vysvětlovat že se ti ohřeje rychle...

Nevím naco bys tam dával termostat co otvírá při 82 když tam má být 88+-3°C. Ty úpravy který bys dělal by byly proti tobě. Dívám se na schéma cirkulace vody pro K-series benzín (214Si, ....) a jednoznačně ho chápu jako že radiátor ventialce je napojen na malým okruhu, tudíž musí topit už před otevřením termostatu (ostatně asi jako skoro u všech aut). A to kdy to začne topit do radiátoru ventilace rozhodně není řízeno termostatem ale maximálně tak tím řídícím (propouštěcím) ventilem před radiátorem ventilace.
Když budeš mít vrtanej termostat kterej ti bude propouštět do (lépe řečeno z) velkýho okruhu tak ti akorát bude dýl trvat než se ti motor ohřeje na provozní teplotu a tím pádem se ti bude akorát víc opotřebovávat. Benefit v tom nevidím vůbec žádnej.

Hladina chladící kapaliny na dolní rysce je ještě v pořádku ale cokoli pod dolní ryskou je opět zbytečnej nesmysl protože expanzní nádržka je napojená na velkej okruh.

Jestli se pletu tak mě někdo opravte. Je možný že jsem toto schéma pochopil špatně...
Obrázek

Re: Termostat chlazení

Napsal: sob led 30, 2010 11:37
od Hombre
Správně, termostat je vždy ve velkém okruhu a radiátor v malém, takže radiátor topí i když je termostat ještě zavřený. Ta dírka v termostatu je tam kvůli vyrovnání tlaků před a za termostatem a závlačka (někdy tam je volný nýtek) je tam aby se neucpávala usazeninama.

Re: Termostat chlazení

Napsal: sob led 30, 2010 11:51
od Tommi_82
Dik to jsem netušil (považoval jsem to za nějaký tuning). :oops:

Re: Termostat chlazení

Napsal: sob led 30, 2010 12:09
od dzairo
Tommi to pochopil... motor sa mi neprehrieva, len mam pocit ze v mrazoch slabo hreje... ked bolo nedavno -17, tak sa motor dostal na prevadzkovu teplotu asi po prejdeni 15km a viac, co sa mi zda trochu vela... ked bol uz motor v prevadzkovej teplote, tak topil, nebol to ziaden zazrak ale bolo teplo, no ked som niekde zastavil a z nastartovanym motorom postal zhruba 15min, tak teplota spadla o viac nez polovicu (pod 1/4) a zacal fukat uz len letny, alebo skor studeny vzduch... vcera bolo teplejsie, zhruba okolo -3, motor sa nahrial trochu rychlejsie nez naposledy a ked som zastavil, tak sa rucicka drzala tesne pod 2/4 a fukal teply vzduch... takze moja otazka je, ci je to pri TD normalne ze takto v mrazoch reaguje?

Re: Termostat chlazení

Napsal: sob led 30, 2010 12:36
od Tommi_82
Můžu říct že to skoro určitě normální není.

Když popíšu svoje zkušenosti(mám jiný auto a trošku jinej dieselovej motor, ale s ohříváním to je taky horší):

Když jedu v zimě ve městě nebo do kopce motor se ohřeje tak do 7 km někdy i o polovinu rychleji. Ale když jedu z hor od rodičů manželky, tak jedu meziměsto a mírně z kopce a po deseti kilometrech to ještě ohřátý nemám.(bublám na pětku kolem 1500 rpm, je to klikatá cesta z opravdu opravdu mírnýho kopečka bez prudkých zatáček...)