Stránka 1 z 1

Otáčky R 200

Napsal: ned bře 14, 2010 20:59
od Spede
Zdravím

Chtěl bych se zeptat majitelů 200 jestli mají stejný problém nebo jestli si na to musím zvyknout. Byl jsem zvyklý, když řadím kvalty na vrch tak se zmáčknutí spojky otáčky hned padnou na volnoběh. Na Rover 200 když řadím na vrch tak se mi otáčky na čtvrt sekundy podrží na místě a potom klesají na volnoběh, dělá to stále studený nebo teplý motor . Je to jako kdyby člověk neuměl řadit a neměl nohy sehrané ve střihu, jako že drží plyn, ale nohama to není :D a plynový pedál se nezasekává. Když podřazuji není problém otáčky hned padnou
Vyčistil jsem celé sací potrubí, rozdělal jsem vstřiky, zkontroloval jsem plynové lanko, škrtící klapku, mazal jsem všchny mechanické části,ale dělá to pořád.

Děkuji

Re: Otáčky R 200

Napsal: ned bře 14, 2010 21:33
od Zakar
Pokud jseš si jistý,že ti nikde u sacího potrubí nepřisává vzduch,MAP senzor je v pořádku a krokový motůrek také tak nezbývá nic jiného než vyměnit škrtící klapku.Předpokládám,že máš plastovou.

Re: Otáčky R 200

Napsal: pon bře 15, 2010 6:19
od Hombre
Už jsme tu o tom několikrát psali, je to tak schválně, aby otáčky při řazení neklesaly na volnoběh a zase zpět - snižuje to emise a zvyšuje komfort řazení.

Re: Otáčky R 200

Napsal: pon bře 15, 2010 16:43
od Spede
Poskytnout více informací, kde se to rozebíralo jsem nenašel

Re: Otáčky R 200

Napsal: pon bře 15, 2010 19:00
od Tommi_82
Hehe budeš muset hledat, fakt se to tu někde několikrát řešilo, systém vyhledávání tady je špatnej a těžko bude někdo sedět půl hodiny a hledat za tebe něco co ho nezajímá. :wink:
Ale neboj, nedozvíš se tam o moc víc než už jsi se dozvěděl.
Je to normální, dělá to snad všem, mě osobně to dělalo taky a taky jsem se tu na to ptal( před x lety).

Re: Otáčky R 200

Napsal: pon bře 15, 2010 20:08
od Hombre
třeba tady:
viewtopic.php?f=6&t=1821&p=21196&hilit= ... Dek#p21196
oni totiž inženýři přišli na to, že není ekonomické (a samozřejmě ekologické) nechat klesnout otáčky motoru při řazení úplně na volnoběh a pak zase motor roztáčet do otáček pomocí benzínu, nebo kynetické energie auta. Úspornější je, pozdržet klesání otáček o několik desetin vteřiny, takže při normální rychlosti řazení otáčky klesnou akorát tak přibližně na otáčky vyhovující k jízdě na vyšší rychlostní stupeň. To samozřejmě snižuje spotřebu a emise v tzv. městském cyklu, kdy homologační zkušebna měří množství emisí a spotřebu při simulaci jízdy po městě - rozjede auto ve zkušební brzdové stolici na 1.2. a 3. rychlostní stupeň a zase zastaví a to několikrát dokola. No a samozřejmě to i snižuje emise a spotřebu ve skutečném provozu a zároveň to zvyšuje pohodlí při řazení, kdy nemusí řidič kompenzovat zbrždění a cuknutí při puštění spojky přidáním plynu jako u karburátoru.