Stránka 1 z 2

Nestartuje - rozdělovač? .. a správné zapojení kabelů

Napsal: stř bře 17, 2010 10:45
od bmlx
Přestal mi startovat Rover 214, 1,4i 1997.
Teď v zimě jsem stál týden na mrazu a přestal startovat. Motor točí, nenaskočí. Šťáva z cívky do rozdělovače jde, z káblu skáče jiskra na blok motoru. Svíčka opřená o motor už ale jiskru neháže. Víčko rozdělovače jsem poctivě vyčistil a vysušil. Lze prosvítit zkoušečkou, zdá se v pořádku. Palec prosvítit nejde, údajně je v něm nějaký odporový drát, takže nevím, jestli není problém v palci. Jak to zjistit?

Svíčky jsou nové, baterka taky, víčko rozdělovače čisté.

Ještě se chci zeptat, jak správně zapojit kabely od svíček do rozdělovače. Nepamatuju si jejich správné pořadí. Z diagramu v manuálu to vypadá jako že jsou zapojené ve směru hodinových ručiček na rozdělovači - 1 2 3 4. To se mi nezdá. Očekával bych pořadí válců spíše 1 2 4 3.
Díky předem za pomoc! :)

Re: Nestartuje - rozdělovač? .. a správné zapojení kabelů

Napsal: stř bře 17, 2010 10:51
od René
Pořadí zapalování je určitě 1342 :!:

Re: Nestartuje - rozdělovač? .. a správné zapojení kabelů

Napsal: stř bře 17, 2010 11:07
od bmlx
Opravdu? Je to na 100%?
Z toho manuálu to nejde vyčíst, nemáte nějaký odkaz, kde by se to dalo najít?
Díky!

Re: Nestartuje - rozdělovač? .. a správné zapojení kabelů

Napsal: stř bře 17, 2010 11:13
od René
Je to běžné pořadí zapalování 1 3 4 2 benz.čtyřválce.(bavíme se o pořadí zap.)

Re: Nestartuje - rozdělovač? .. a správné zapojení kabelů

Napsal: stř bře 17, 2010 11:44
od bmlx
Takže když stojím vlevo od auta (na straně baterie) - z tohoto pohledu se hřídel točí proti směru hodinových ručiček?
Pak bych zapojil kabely takto - 1. kabel na sedmé hodině, 3. kabel na páté hodině, 4. kabel na druhé a 2. kabel na 11té hodině?

Re: Nestartuje - rozdělovač? .. a správné zapojení kabelů

Napsal: stř bře 17, 2010 11:58
od Hombre
Na víčku rozdělovače je na vývodu pro první válec nějaká značka, takový vroubek, který jde i nahmatat. Myslím, že je to ten na 2. hodině, ale určitě to nevím, pak bys ho teda zapojil do 1. válce (úplně na druhé straně motoru), 11.hodinu do 3. válce, 7.hodinu do 4. válce (nejblíž k rozdělovači) a 5. hodinu do 2. válce.
Palec musíš změřit ohmmetrem, má mít do 5 kiloohmů, jestli háže jiskru kabel od civky, ale kabel z rozdělovače k cívce už ne, je to špatný palec nebo víčko rozdělovače. Zkontroluj ještě ve víčku rozdělovače ten uhlík, co se dotýká středu palce, jestli tam je a jestli péruje.

Re: Nestartuje - rozdělovač? .. a správné zapojení kabelů

Napsal: stř bře 17, 2010 12:22
od J0hny
Zdravim, ted nedavno sem pomahal rozjezdit jednu 200 ku 1.4 8v, benzin tam sel, jiskru to hazelo krasnou, kompresi melo, ale nejelo ani naznak, no na konci vsech sil jsem dojel domu pro civku ze 114 (protoze jsem jinou nemel) nejak jsme to napojili pres kabliky a motor na otoceni vrcel jako novej este jednou jsem zkusil jiskru na ty original civce co je zezadu na bloku a hazelo to, takze asi spatne :D majitel byl radosti bez sebe ze mu to zaclo jezdit jenom asi za 1500 8)

jo a jeste neco na vicku rozdelovace bejva oznaceny kterej tam mas zapojit valec

Re: Nestartuje - rozdělovač? .. a správné zapojení kabelů

Napsal: stř bře 17, 2010 15:28
od AnderN
U čtyřválce bývá typicky pořadí zážehu 1-3-4-2. Občas lze vidět i 1-2-4-3, ale v případě tohoto motoru bych se tomu dost divil. Držím palce, ať to brzy rozjedete ;)

Re: Nestartuje - rozdělovač? .. a správné zapojení kabelů

Napsal: stř bře 17, 2010 16:25
od Hombre
Ano, jen doplním že 1-3-4-2 je to vždycky, 1-2-4-3 je to samé pozpátku, takže když někdo počítá válce ze špatného konce motoru.

Re: Nestartuje - rozdělovač? .. a správné zapojení kabelů

Napsal: stř bře 17, 2010 18:00
od AnderN
S tím si troufnu nesouhlasit ... kdybych 1-3-4-2 počítal z druhé strany, bylo by to 4-2-1-3 (1<=>4, 2<=>3). Tuto posloupnost můžu klást za sebe jak chci, ale 1-2-4-3 z toho nedostanu. Mluvil jsem o úplně jiném pořadí zážehů, protože u 1-3-4-2 se "přeskakuje" směrem dovnitř, zatímco u 1-2-4-3 směrem ven. Snad to lépe osvětlí následující obrázek:

Obrázek

Jiné systémy se u řadových čtyřválců nepoužívají z důvodu rovnoměrnějšího namáhání ložisek klikové hřídele při expanzi ("přeskok" vždy max. o dva, nikdy o tři válce).

Re: Nestartuje - rozdělovač? .. a správné zapojení kabelů

Napsal: stř bře 17, 2010 19:27
od roverix
12431243124312431243 Je to naopak. 1243 -např. england ford cortina

Re: Nestartuje - rozdělovač? .. a správné zapojení kabelů

Napsal: čtv bře 18, 2010 6:34
od Hombre
No jo, máte pravdu kluci, je to sice pozpátku, ale s počítáním válců zleva nebo zprava to nesouvisí. :oops: Je to vlastně obrácené pořadí zapalování pozpátku, jakoby se motor točil naopak.
To jsou mi po ránu matematické záhady.

Každopádně tento motor má 1-3-4-2

Re: Nestartuje - rozdělovač? .. a správné zapojení kabelů

Napsal: čtv bře 18, 2010 10:02
od bmlx
Tak zapojil jsem to správně, je to na víčku dokonce krásně značené, stejně jako značení kabelů, nevšiml jsem si toho prve. Nejsem zrovna odborník.

Nicméně palec a víčko vyměněné a stále nestartuje. Tentokrát jsem zkoušel jisrku z káblu od cívky do rozdělovače... a je oranžovožlutá - to je asi špatně.
Myslíte tedy, že chyba bude ve špatné cívce, která nevyrábí potřebně kvalitní jiskru?

Nevíte případně, co to stojí a jestli jsem schopen si to sám vyměnit?

Díky!

Re: Nestartuje - rozdělovač? .. a správné zapojení kabelů

Napsal: čtv bře 18, 2010 10:36
od undy
Výmena nie je problém, skús si požičať z iného auta, nemusí to snáď byť ani Rover.Ak sa mýlim, niekto ma opravte.

Re: Nestartuje - rozdělovač? .. a správné zapojení kabelů

Napsal: čtv bře 18, 2010 11:20
od bmlx
Ta cívka je u 214ky tak dost nepříjemně umístěná za motorem... nevím, jak se k ní dostat, abych ji mohl vyměnit.. jaký je běžný šikovný postup? Shora vymontovat vstřikování nebo zespoda se tam štrachat?
V manuálu je cívka zobrazená v rohu u autobaterie, ale u mě vede kábl z rozdělovače za motor...