Stránka 1 z 1

Plyn na 200

Napsal: úte zář 07, 2010 23:08
od Spede
Zdravím všechny uživatele

Chtěl bych se zeptat na můj problém s mojí 200. ,, Připadámi, že jezdím stále s plynem,,. Normální stav bylo, že jsem nastartoval a otáčky byly na cca 900. Ted když nastartuji tak jsou na 1500, 1200, 1000 až nakonec 900 po učitém čase nebo km se to zase ustálý na 900. A dále mi to dělá, že když jedu (je jedno jaký rychlostní stupen) třeba na 3 rychlostní stupen 50 km/h a rychle sundám nohu z plynu tak mi to funguje jako tempomat drží se mi otáčky, rychlost. Pomůže tomu jak sešlápnutí decentně plynu nebo prošlápnutí spojky a vyřazení rychlosti a otáčky zase spadnou dolů ( a připadá mi jako kdyby mi stále přidával plyn)

PS: škrtící klapka byla čištěná nedávno, benzín beru stále stejný, plynové lanko je bez problémů.

Nebo neznáte někoho kdo mi dokázal napíchnout řídící jednotku Brno-venkov nebo Brno-město, abych se konečně dozvěděl co se děje nebo nesetkali jste se s tím?

Re: Plyn na 200

Napsal: úte zář 07, 2010 23:49
od mbures89
Zdravím,u mě to není zase tak zásadní,ale jednou za dlouhý čas se mi stane,že když dojíždím na křižovatku,semafor......vyřadím,tak buď mi spadnou otáčky pod 900,pak zase nad 900 a ustálí se to na 900,nebo spadnou pod 900 a zhasne mi motor :-( a nebo když je auto v klidu,přidám plyn,vytočím to nad 2000 ot/min a pustím plyn,tak to spadne hned na 900,nebo při klesání dolů se to přibrzdí u 1500 ot/min a pomaleji klesají otáčky na 900.

Re: Plyn na 200

Napsal: stř zář 08, 2010 0:32
od roverix
Jedna z možností kde může být problém je plastová škrticí klapka. Tuhle závadu diagnostika neodhalí, protože je to mechanická závada. Vyčištění pomůže tak na 200km jízdy a problém se vrátí. Klapka se po zahřátí mírně deformuje a pak se někdy nevrací na doraz. Já to řešil vystružením otvorů a pootočil jsem pružiny, které vracejí klapku o půl otáčky. (víc to nejde.) Nejlepší řešení je koupit hliníkovou klapku. http://www.oblibene.biz/atsservis/?run= ... 11554&pg=2

Re: Plyn na 200

Napsal: stř zář 08, 2010 7:23
od mbures89
No,tak to raději přežiju takové drobné problémy,protože kdybych to koupil za tu super cenu a nebylo to ono,tak bych se mohl zblaznit :-D
Kdybych ty prachy tisknul,tak je mi to jedno :-)

Re: Plyn na 200

Napsal: stř zář 08, 2010 9:41
od Spede
roverix píše:Jedna z možností kde může být problém je plastová škrticí klapka. Tuhle závadu diagnostika neodhalí, protože je to mechanická závada. Vyčištění pomůže tak na 200km jízdy a problém se vrátí. Klapka se po zahřátí mírně deformuje a pak se někdy nevrací na doraz. Já to řešil vystružením otvorů a pootočil jsem pružiny, které vracejí klapku o půl otáčky. (víc to nejde.) Nejlepší řešení je koupit hliníkovou klapku. http://www.oblibene.biz/atsservis/?run= ... 11554&pg=2

Vyčištění mě opravdu pomohlo, ale navíce km. Ale toto mě dělá i když je studený motor tak,že nevím jestli se po pár set metrech nebo ,, km,, se motor tak zahřeje, že se deformuje škrtící klapka.

Re: Plyn na 200

Napsal: stř zář 08, 2010 9:56
od Hombre
Pak bude asi na klapce vadný potenciometr. Ten zjistíš na diagnostice, běžný servis s vybavením Bosch by to měl zvládnout. Stanice měření emisí taky, minimálně umí zobrazit skutečnou hodnotu napětí na klapce a jak budou šlapat na plyn (s vypnutým motorem a zapnutým zapalováním), napětí poroste. U mého auta to je na volnoběh asi 2,8V plný plyn asi 5,4,V. Přesně už nevím, ale jde hlavně o to, aby se napětí měnilo plynule a ne skokově a aby se po uvolnění pedálu vrátilo vždy na těch 2,8V.

Re: Plyn na 200

Napsal: stř zář 08, 2010 10:11
od Spede
A když by to bylo tady toto napětí tak jak tuto vadu odstranit... A zvládne to běžný servis s Boschem?

Re: Plyn na 200

Napsal: stř zář 08, 2010 10:36
od Hombre
Běžný servis s Boschem to zvládne, ale jediné možné odstranění této závady je výměna klapky. Kdyžtak aspoň za nějakou starší z vrakáče.

Re: Plyn na 200

Napsal: stř zář 08, 2010 12:07
od Spede
Tak, že jsem tedka byl na Boschovi... Načetlo mě to 2 závady.
1. Neznámá závada
2. Tlak v sacím potrubí (špátné čidlo?)

Všechny jednotky jsme vymazali a jel sem se projet a nic mě to ted nedělá. Samozřejmě, že ty závady zase mohou nastat.

Napětí na škrtící klapce
volnoběh 0,6V
2 000 1V

Tlak v sacím potrubí
volnoběh 45kPa
2 000 35kPa (tady se to mechanikovi zdálo málo)

Tak co Vy na to?

Re: Plyn na 200

Napsal: stř zář 08, 2010 12:20
od AnderN
Autoservis v Brně, kde mají diagnostiku na Rovery: http://www.autoservis-ds.cz

Re: Plyn na 200

Napsal: stř zář 08, 2010 12:30
od Trunda
Nechapu proc vsichni resi jen skrtici klapku a potenciometr, kdyz je tam jeste dalsi prvek, ve kterem byva problem mozna casteji jak v potenciometru... servo pro volnobeh a syceni... vsiml jsem si, ze byva hodne casto vydrbane, nebo minimalne zaprasene sazema... takze vycistit a pokud se ta kovova cepicka na kuzelu protaci okolo osy, tak je servo KO ;-)

Re: Plyn na 200

Napsal: stř zář 08, 2010 12:44
od Hombre
Předpokládal jsem, že když někdo čistil klapku a už si neví rady s kolísáním otáček, tak hledá pomoc na fóru tak vyčistil a zkontroloval i krokový motorek, zejména když jsme to tady nedávno řešili. I když je pravda, že někteří nevědí, že se kužel nemá otáčet :) (Já jsem zase nevěděl, že by to mohlo být tak domrvené, aby se kužel protáčel)

Jinak tem MAP senzor se projevuje občas i mně, jako sporadická závada. Jednou za rok to připíchnu na čtečku a někdy tam ta závada je a někdy ne.
Nechápu ale ty hodnoty napětí na klapce: volnoběh a 2000? To nezáleží na otáčkách ale na poloze klapky, ale hlavně, jak jsem psal, zkouší se při VYPNUTÉM motoru a hodnotí se hlavně plynulost změn napětí - prostě pomalu přidáváš plyn a napětí zobrazené na obrazovce musí plynule stoupat a ne skákat a kolísat nahoru a dolů

Re: Plyn na 200

Napsal: stř zář 08, 2010 13:24
od Hombre
Něco jsem ti sehnal, a z toho vyplývá, že napětí na zavřené klapce má být 0,5V a na plně otevřené 4,3V, hlavně si ale všimni toho oscilogramu, na kterém je krásně vidět jak ta křivka stoupá plynule a plynule klesá. Pokud je to servis, měli by osciloskop mít, protože jen na voltmetru se kolísání napětí velice špatně pozná. Taky se to dá měřit ohmmetrem, to bys zvládl i doma - odpojíš zásuvku a budeš měřit odpor mezi jednotlivými piny na klapce a sledovat tuto hodnotu při hýbání s klapkou.Obrázek
Obrázek

Re: Plyn na 200

Napsal: stř zář 08, 2010 21:45
od mbures89
Hombre :super schema,nakonec budu rad,ze jsem vystudoval elektroniku :-),zitra na to vletim a budu merit jak das :-)

Re: Plyn na 200

Napsal: čtv zář 09, 2010 6:18
od Hombre
Tak to ti vlastně nemám co radit :D