Stránka 1 z 1

1500 RPM na volnoběh (studený i zahřátý)

Napsal: úte bře 22, 2011 7:07
od Ondra_cz
Ahojte,

tak dneska ráno přijdu k autu (R25 1.4 76kW r.2000), nastartuju (stejně jako jindy bez problémů), a otáčky vyletí na 1500 za minutu a držely 1500 ot. i když se motor zahřál. Na jízdě to nepoznám, ohřál se standartní rychlostí, nepřehřívá se, jde hezky do otáček, standartní jízda, jen ten volnoběh... Přitom včera to bylo v pohodě (podmínky stejné - teplota kolem nuly, ze začátku cca 1000-1100 ot. a postupně klesají)..

..možná to má souvislost s krokovým motorkem, protože občas se stávalo, že "bzučel" a rezonoval (pravděpodobně rychle pořád dokola zavíral a otvíral) jenže na jízdu ani na automatický sytič to vliv nikdy nemělo.. možná to tak má být, ale to "bzučení" (slyšitelné při otevřené kapotě) bylo divný :-)

mám tento:

Obrázek


Má najeto 170tkm, tak jsem si už dřív říkal že by stálo za to vyčistit škrtící klapku, ale spíš myslím že to bude nějaké čidlo... Máte nějaké nápady? Díky za tipy :-)

Re: 1500 RPM na volnoběh (studený i zahřátý)

Napsal: úte bře 22, 2011 8:04
od Hombre
Někde to na volnoběh saje moc vzduchu, takže: Možná ti jen vypadla nejaká hadička ze sacího potrubí, pak bych zkontroloval tu klapku, jestli úplně zavírá. Krokový motorek je taky možnost.

Re: 1500 RPM na volnoběh (studený i zahřátý)

Napsal: úte bře 22, 2011 10:56
od Trunda
... tak tak... proste vseobecne - vycistit saci soustavu. Servo prostriknout WDckem a hlavne vycistit ten tunylek, do ktere zajizdi kuzel, pac ten byva dost casto pekne zasvineny ;-)

Re: 1500 RPM na volnoběh (studený i zahřátý)

Napsal: stř bře 23, 2011 23:07
od Miras
Jo, jo, jo... presne tenhle regulator, co je na obrazku, mi taky blbnul na MG ZR 160. Nekdy na podzim, prijel jsem rano k praci a otacky asi 1.200 a nesly dolu. Ten regulator byl zaspineny karbidem a moc nebehal.Procistil jsem to WD a bylo. Je to divne, ale zrejme se obcas vraci zazech do sani, protoze to je za filtrem a tak by tam nemel byt zadny hnus... Anebo se tam dostanou sragory z horejsku hlavy...
Vydrzelo mi to tedy pul roku a pred tydnem znova. Ted uz jsem sundal i cele sani a zjistil, ze je tam louzicka oleje. Takze je to vylito a vycisteno. Uvidime jestli to vyrzi dele. Jinak regulator koupim novy...

Re: 1500 RPM na volnoběh (studený i zahřátý)

Napsal: pát bře 25, 2011 18:24
od Ondra_cz
tak jsem to dneska rozdělal a tunýlek byl čistý, překvapilo mě že s kuželem šlo pohnout jen hodně ztuha. Zasunul jsem ho dovnitř a už se nevrátil do původní zavřené polohy. No, tak jsem to zase sešrouboval a zkusil natočit (studený) motor. Otáčky vyletěly na 3000 a pak pomalu spadly na 1500. Zkusil jsem to odpojit, zapojit, a žádná změna.. zkusil jsem přidat plyn a začaly se dít věci :-) otáčky samy od sebe začaly lítat od 3000 do 1500, furt dokola, tak jsem vypnul motor, znova jsem to natočil a už to bylo v pohodě (motor už byl částečně zahřátý a otáčky cca 950). Zítra zkusím namontovat motorek z kabria (Rover 214 kabrio, mimochodem na prodej kdo by měl zájem ;) ) tak uvidíme co to nakonec bude :-P

Re: 1500 RPM na volnoběh (studený i zahřátý)

Napsal: pát bře 25, 2011 18:56
od Trunda
S tim kuzelem se NESMI dat odocit... jestli jsi s nim otocil, tak jsi ho s nejvetsi pravdepodobnosti poskodil :roll:

Re: 1500 RPM na volnoběh (studený i zahřátý)

Napsal: pát bře 25, 2011 19:57
od Ondra_cz
já s ním neotáčel, ale zkoušel zatlačit (otevřít/zavřít). když jsem ho měl venku asi před půl rokem, normálně šel otevřít prstem a sám se vracel (zavíral). Dneska to tak zlehka nešlo.

Re: 1500 RPM na volnoběh (studený i zahřátý)

Napsal: sob bře 26, 2011 18:09
od Ondra_cz
Tak po dnešku můžu téměř s jistotou říct, že problém je v potenciometru, který snímá polohu škrtící klapky. Při dnešním startu po vyčištění klapky (nebylo moc co čistit) bylo všechno ok, tak jsem zkoušel odpojovat konektory. Při odpojení potenciometru otáčky vyletěly na 1500, po zapojení klesly, takže to vypadá že občas funguje, občas nefunguje (dneska měl teda dobrý den :-) ). Budu to chvíli sledovat a uvidím.. Díky všem za tipy.

Re: 1500 RPM na volnoběh (studený i zahřátý)

Napsal: ned bře 27, 2011 17:28
od Hombre
Tak zkus ještě očistit a prostříknout a trochu přiohnout kontakty v té zásuvce, aby měly lepší kontakt. Třeba to je jen tím.