Stránka 1 z 2

OLEJ- taka mala otazocka

Napsal: pát úno 29, 2008 10:31
od daemone
Do mojho Rovera 214 is predchadzajuci majitel dal castrol softec 5w/40 chcel by som sa spytat ci je mozne, teraz ked ho chcem vymenit dat tam 10w/40.
Dikki :wink:

Napsal: pát úno 29, 2008 10:40
od max80
.

Napsal: pát úno 29, 2008 11:38
od Tommi_82
jojo přesně jak říká Max.

Napsal: pát úno 29, 2008 14:37
od Kamart
proc tam chces nalit polosyntetiku?plna syntetika je kvalitnejsi..

Napsal: ned bře 02, 2008 19:56
od Tommi_82
třeba proto, že tam polosyntetika PATŘÍ?!?! :-))

Výrobce si rozhodnutí o tom co se tam bude lít necucá z prstu. Myslím že je celkem rozumný tam lít to co je doporučený.

Každopádně rozhodnutí je na každým a záleží taky jak s tím jezdí(krátký/delší trasy atd.). Každopádně když tam naleje kvalitní doporučenou 10W40 tak nic nepokazí.

Napsal: ned bře 02, 2008 21:58
od roman.slezar
Přesně tak. Slyšel jsem něco o tom, že syntetika je řidší než polosyntetika, a tudíž se hlavně u starších motorů které už tolik netěsní nedoporučuje přecházet z polosyntetiky na plnou.


Edit: R4ms3S - necituj poslední příspěvek ;)

Napsal: ned bře 02, 2008 22:01
od Kamart
no já to myslel tak že když tam byla plna syntetika tak ji tam mohl nechat....ale pokud výrobce něco doporučuje tak to samozřejmně RESPEKT :D

Napsal: pon bře 03, 2008 8:46
od Tommi_82
jako já osobně bych tam klidně plnou syntetiku dal, ale musela by být splněná jedna ze tří podmínek:

- Buď bych musel žít někde na horách, kde je v zimě opravdu zima a nedejbože třeba i neměl garáž (Pak to má smysl kvůli rychlejšímu promazání motoru za studena).
- Nebo bych s ním často jezdil na krátké tratě třeba každej den 5 km do práce (tudíž bych často jezdil se studeným motorem)
- Nebo bych s ním jezdil jak hovado, stál furt na plynu a točíval až do červenejch (pak to má smysl kvůli lepšímu promazávání ve vysokých otáčkách).

Nesplňuji ani jednu a prot nemá smysl se neřídit radami výrobce.

Jinak kdysi jsem problematiku trošku studoval (protože jsem chtěl tulákovi dopřát to nejlepší) a tuším že na serveru oleje.cz byly rozumný články, bohužel přesnej odkaz už nevím a hledat se mi nechce.

Napsal: pon bře 03, 2008 9:00
od marvvin
jestli se nepletu, tak pokud tam byl 5W/40 tak by tam mel zustat, nemelo by se prechazet od "lepsiho" k "horsimu", nejsem si ted jisty co doporucuje vyrobce auta, ale kdyz jsem kdysi hledal na strankach vyrobcu oleju tak byli mozne obe alternativy, sam mam ve 214Si 5W/40

Napsal: pon bře 03, 2008 9:29
od max80
.

Napsal: pon bře 03, 2008 9:40
od daemone
Diki za rady.....do roboty to mam takych 12-13 km.. a jazdim aj pocas dna po robote....mne osobne by to nerobilo problem naliat tam znova 5w40 ale cital som si manual a bolo tam ze 10w40......ale este by ma zaujimalo ze ci vtedy 10w40 nebola viacej dostupnejsia ako 5w40?? a ci koli tomu tam dali tu 10w40 do toho manualu......... :idea: a este by som sa chcel spytat aka znacka oleja je najlepsia, najkvalitnejsia??

Napsal: pon bře 03, 2008 12:12
od Tommi_82
marvvin píše:jestli se nepletu, tak pokud tam byl 5W/40 tak by tam mel zustat, nemelo by se prechazet od "lepsiho" k "horsimu", nejsem si ted jisty co doporucuje vyrobce auta, ale kdyz jsem kdysi hledal na strankach vyrobcu oleju tak byli mozne obe alternativy, sam mam ve 214Si 5W/40
Ač se to zdá logické, myslím(tedy jedná se pouze o můj názor) že opak je pravdou. Větší paseku bys nadělal kdybys do auta co tam mělo klasickej minerál nalil plnou syntetiku(ta by mohla uvolnit minerály ulpěné na stěnách a pokud by se tak stalo ve větší míře, byl by podle mě problém). Přechod z lepšího na horší olej sice jakoby nedává logiku, nicméně riziko je podle mě minimální.

Stejně se časem může stát že motor kterej běhal za mlada klidně i na plnou syntetiku už je tak vychozenej že do něj musí člověk lít minerál kterej má jinou viskozitu a tím pádem bude ten motor jinak (v tomhle případě si myslím že o něco lépe) mazat.

Napsal: pon bře 03, 2008 12:22
od Tommi_82
daemone píše: a este by som sa chcel spytat aka znacka oleja je najlepsia, najkvalitnejsia??
Hehe to jsi asi spustil diskuzní lavinu, tohle je věc názoru, já tam mám Divinol 10W40 (prostě z toho důvodu že ho v servise preferujou).
daemone píše:Diki za rady.....do roboty to mam takych 12-13 km.. a jazdim aj pocas dna po robote....mne osobne by to nerobilo problem naliat tam znova 5w40 ale cital som si manual a bolo tam ze 10w40......ale este by ma zaujimalo ze ci vtedy 10w40 nebola viacej dostupnejsia ako 5w40?? a ci koli tomu tam dali tu 10w40 do toho manualu
Pokud je to takhle a nejde ti o peníze, klidně zůstaň u 5W40.
Jinak si myslím že 200 byla spíš takový lidový vozítko, s v otázce oleje nenáročnými vlastnostmi (narozdíl třeba od fiatu co maj naši, kde rozhodně není jedno jakým olejem se ten motor maže) a cenovej rozdíl mezi 5W a 10W rozhodně byl a občas i je a bude, v doporučení byl spíš levnější 10W. Myslím si že záleží na každým, drtivá většina olejů dnes jsou vysoce kvalitní, a málokdy se dá podle mě šáhnout vedle.

Napsal: pon bře 03, 2008 15:13
od Roman620ti
Myslím, že dnes jsou už oleje úplně jinde než před 10lety. Do motoru dáváme 5w-40 Aral. Mám tady takové srovnání Aral 5w-40 a 10w-40.

5w-40 úspora paliva 5%,
životnost motoru vysoká,
snížení opotřebení min o 5%
doba promazání při -10°C 5 sec..
při -20°C 8 sec.,
hlavní výhoda nejvhodnější pro auta do 10 let

10w40 2%,
zvýšená,
min o 2%,
13 sec.,
25 sec.,

Napsal: pon bře 03, 2008 15:32
od max80
.