Stránka 1 z 1

Startovanie 214 Si 76kW

Napsal: stř úno 08, 2012 19:35
od Andrej
Ahoj
V zime 10 minut pred jazdou nastartujem motor nech sa zohreje parkujem vonku.AJ dnes som nastartoval bez problemov ako stale bolo -15 no po par minutach motor zdochol bol som dnu.Poobede po praci som sa pozrel v com je problem.Toci dobre,benzin dava,iskru tiež ale zda sa mi slaba červena,demontoval som snimac otacok ocistil ale nepomaho,hlava rozdelovaca sucha uhlik dobrý.Viete pomoct???Motor mam v poriadku menene rozvody,tesnenie pod hlavou,olej Mobil 5w50 spotrea nizka mam ho uz 7 rokov a ziadne problemi len teraz.Dakujem Andrej

Re: Startovanie 214 Si 76kW

Napsal: stř úno 08, 2012 20:11
od Majkl
A to že benzín dává jsi zjistil jak?

Re: Startovanie 214 Si 76kW

Napsal: stř úno 08, 2012 20:18
od Hombre
iskra slabá červená = špatná indukční cívka. Ale napřed zkontroluj palec a kabely (ohmmetrem, ne jen očima :-))

Re: Startovanie 214 Si 76kW

Napsal: stř úno 08, 2012 20:22
od Andrej
palec je vporiadku aj uhlik,kable som skontroloval na kazdej sviecke

Re: Startovanie 214 Si 76kW

Napsal: stř úno 08, 2012 20:25
od Andrej
vsetky sviecky boli mokre
uvolnil som srubenie na vrchu palivoveho filtra zapol som klucik a striekal benzin

Re: Startovanie 214 Si 76kW

Napsal: stř úno 08, 2012 20:40
od Hombre
zkus provizorně připojit starou cívku ze Škodovky - pečlivě, nesmí se zkratovat ty dva vodiče. Je jedno který kam a obal se ukostřovat nemusí. No a uvidíš, jestli to pojede, byla to cívka.

Re: Startovanie 214 Si 76kW

Napsal: stř úno 08, 2012 20:48
od Trunda
Zkusil bych zkontrolovat cistotu sani.... tzn. klapku a servo volnobehu.... ted v zime tam velmi rad zamrza voda, ktera se tam v malem mnozstvi dostava s olejem z prefuku vacek....
... jinak nekolik postrehu... do K-Series patri olej 10W40 .... a pak, nevim jaky nazor na to maji motorari, ale muj tata strojni inzenyr mi vzdy pripominal, ze nechavat v mrazu nechavat prohrat motor tim, ze se necha pred jizdou bezet na volnobeh, nez dosahne pracovni teploty je blbost... motor je konstruovany na to byt v zatezi a samozrejme se pocita i s tim, ze provozni teploty dosahne v zatezi... tzn. zahrivat motor ve stavu, kdy toci "nepracovni" otacky paradoxne motoru a soustave okolo nej skodi...

Re: Startovanie 214 Si 76kW

Napsal: čtv úno 09, 2012 0:05
od AnderN
Já slyšel, že to je z toho důvodu, že na volnoběh olejové čerpadlo nedává takový tlak a motor, resp. jeho části se hůř mažou. Proto je lepší motor zahřívat klidnou jízdou. Jestli je to blbost, tak mě opravte. Ale s Trundovou pointou souhlasím, jen jsem to chtěl zdůvodnit :)

Re: Startovanie 214 Si 76kW

Napsal: čtv úno 09, 2012 6:17
od Hombre
já zase slyšel, že při volnoběhu za studena se bohatou směsí omývá ze stěn válců olejový film, takže ty kroužky tam pak jedou na sucho, taky není dobré vyrazit naplno se sice zahřátým motorem, ale studenou převodovkou.
Ale za silných mrazů bych nedoporučoval vyjet hned po startu, aspoň minutku nechat, než se všechno tím hustým olejem namaže a malinko prohřeje. Jízda znamená vyšší tlaky a otáčky a to není asi dobré pro žádnou část motoru zmrzlou na -20.

Re: Startovanie 214 Si 76kW

Napsal: čtv úno 09, 2012 7:09
od Trunda
.... jasny, nespecifikoval jsem vsechny pripady, kde se to projevuje, ale je to obecny fakt, ktery plati nejen u motoru... na druhou stranu nastartovat a hned se rozjet v tehle kose taky asi neni dobry, ale jak rika Hombre, chvilicku pockat, nez se rozleje olej.

Re: Startovanie 214 Si 76kW

Napsal: čtv úno 09, 2012 16:31
od Majkl
To, že jde benzín od hadice odpojené za filtrem nemusí znamenat, že jde do válců. Píšeš, že svíčky byly mokré. Zkusil jsi je osušit a poté znovu zkusil nastartovat ? Poté znovu zkontrolovat jestli jsou opět mokré ?
To, že jsi zkontroloval palec a uhlíky neznamená, že je dobrý. S palcem jsem měl dost velký problém, vypadal zdravě, a nebyl. :)
Kabely bych vyměnil hned. Ohm metr asi každý doma nemá aby je proměřil. Pokud nejsou pár měsíců starý. Tím se rozhodně nic nezkazí. Je jiskra stejná na všech svíčkách ? Pokud ano, kabely to nebudou.
Pak jedině vyzkoušet tu cívku.

Re: Startovanie 214 Si 76kW

Napsal: čtv úno 09, 2012 18:24
od Jenda
jen přihodím do mlejna se zahříváním motoru - teďka jsem se táty na to ptal, říkal, že se říkalo, že jak je studený motor, tak že se tam údajně sráží benzínové výpary a ty smývají ten film (atd), tak že je lepší aby se ten motor ohřál rychleji, tzn jízdou v zátěži,
tak jen pro doplnění Trundy informace :)

Re: Startovanie 214 Si 76kW

Napsal: čtv úno 09, 2012 18:31
od AnderN
Zase bez oleje na stěnách válců se to taky zahřeje rychleji :-)

Re: Startovanie 214 Si 76kW

Napsal: sob úno 11, 2012 11:13
od Andrej
Ahoj
Dakujem za reakcie na moj problem.
Mam dobru spravu podarilo sa mi odstranit problem.
BOLA TO INDUCNA CIEVKA - Hombre dal dobrý tip Dakujem.
Zopar postrehov na vase odpovede
1-Olej Mobil 5W50 Formula - je v aute od nova kupovane auto na Slovensku Tempus Bavaria
Aj ked je drahsi netreba mi dolievat od výmeni po výmenu ani deci nežerie olej,nemienim setrit na dobrom oleji!
2- Ranne startovanie - nezohrievam ho koli motoru ale koli teplote priestoru auta - nebudem predsa mrznut cestou do práce
3- Kable a apalec a snimac otacok som nerozpisoval to bolo prve co som premeral preto som napisal ze iskru davalo ale zdala sa mi slaba.
Este raz Dakujem za vase odpovede.
Ked auto tak Rover 214 Si
Andrej

Re: Startovanie 214 Si 76kW

Napsal: sob úno 11, 2012 11:26
od Hombre
Jsem rád, že zase startuješ. Ať ti to jezdí :wink: