Stránka 1 z 1
Cievka a jej ovladanie napajania
Napsal: pon bře 12, 2012 14:32
od mackoco
AAAhoj vsetci. Uz som tu pisal ze mi skapina motor aj za jazdy, aj pri otackach, ze niekedy nabehne ked mam zaradenu rychlost a niekedy nie, ze tento problem bol v rozdelovači ale v tom to nieje lebo som ho menil aj s palcom, ze ked mi to auto spape tak este taha trocha pumpa takze benzin ide, ze mi to skape bez cuknutia a niekedy si to ani nevsimnem az ked stupnem na plyn, ze mi vsetka elektronika po vypniti ide dalej....
Viete niekto ako je napajana cievka ? viem ze ide do imobilizeru a chcem ho obist, ale v obvode niekde bude nejaky tranzistor, lebo camotny primar cievky má maly odpor a ked ho dam na priamo tak akurat tak skratujem baterku cez jeho vinutie. Nameram som na tej cievke pri dobijani tak 13V, takze asi je ten tranzistor uz vytrieskany. Viete kde sa nachadza ? lebo v RAVE neviem najst, alebo co tam teda je co to ovlada. Ak bude v riadiacej tak rozoberem aj tu, je mi to jedno, lebo som zufaly a toto je posledna moznost a idem kupovat ine auto, ale bude mi ho luto lebo je super auticko ten roverik.
Re: Cievka a jej ovladanie napajania
Napsal: pon bře 12, 2012 14:47
od mackoco
A este ze pri volnobehu po zohriati ma nepravidelny chod a servomotorcekom to neni, lebo som menil a ze ked jazdim pokojne a nevytacam tak je relativne pokoj a nerobi to tak casto.
Re: Cievka a jej ovladanie napajania
Napsal: pon bře 12, 2012 14:55
od Hombre
Cívku ovládá tyristor v řídící jednotce. A cívka nefunguje, když do ní přivedeš proud z baterky, tak ji akorát zničíš. Cívka potřebuje impulzy do primárního vinutí a pak se na sekundárním vinutí indukuje vysoké napětí.
Kdyby byl špatný ten tyristor v jednotce, podle mě by to nejelo vůbec. Ještě bych zkusil jinou cívku (nouzově starou ze škodovky), někdy cívka ztratí výkon po zahřátí. Taky zkontroluj vodiče od jednotky k cívce a zásuvku u cívky.
Pozor - pokud zkratuješ kontakty na cívce, pravděpodobně odpálíš ten tyristor v ŘJ.
Re: Cievka a jej ovladanie napajania
Napsal: pon bře 12, 2012 15:18
od mackoco
Dakujem za odpoved. No lable som natiahol nove ale iba do konektora v poistkovej vnutornej skrini, potom to ide do imobilizeru a odtial uz aky kabej ide do riadiacej jednotky uz neviem. Skusim teda tu cievku, ale musel by som ju tam mat vcelku dlho aby som to otestoval poriadne, lebo ako som pisal tak to fiči ´´niekedy´´ ok. Tak keby som nanej najazdil tak 1000 km to je asi vela ze ?.
No a to napatie ze je nizsie ako pri baterke je ok ? Ako viem ze polovodicove suciastky zrazaju trocha napatie, ale zeby zrovna az 0,5-1,5V ?
Re: Cievka a jej ovladanie napajania
Napsal: pon bře 12, 2012 15:41
od mackoco
aaaaha, tak z RJ je to taky isty čiernobiely kabel ako ide do toho imobilizeru a v scheme je nakresleny ze ide priamo do civky
ccc. Tak to šlahnem priamo na cievku a ako povedal slepý ... uvidime.
No a este ma tak napadlo ci to nemoze blbnut nejakym vstupnym senzorom ako je napr. crankshaft position sensor , ale tak to napatie tam je uz ked vrazim klucik do prvej polohy tak asi to nebude mat nato vpliv.
Re: Cievka a jej ovladanie napajania
Napsal: pon bře 12, 2012 15:48
od Hombre
Pokud to bude dobře připojené, může tam ta cívka ze Škody být jak dlouho chceš, já tak najezdil asi 5000 km, než jsem koupil novou.
To nižší napětí bude asi v pořádku, nezkoušel jsem měřit.
Re: Cievka a jej ovladanie napajania
Napsal: pon bře 12, 2012 15:51
od mackoco
Hombre píše:Pokud to bude dobře připojené, může tam ta cívka ze Škody být jak dlouho chceš, já tak najezdil asi 5000 km, než jsem koupil novou.
To nižší napětí bude asi v pořádku, nezkoušel jsem měřit.
Krasa