Stránka 1 z 3

chiptuning

Napsal: čtv říj 04, 2007 16:42
od Spooky
poslední dobou čímdál víc uvažuji nad načipováním moji 76kw 200vky.pokud už to někdo máte udělaný prosím napište mi sem svůj názor.není to drahý a přitom nárust o 11 koní.http://maxpower.cz/index.php?chiptuning ... bilka-o/49 8)

Napsal: sob říj 06, 2007 18:34
od Tommi_82
Hm, to by mohlo být zajímavý, jestli do toho půjdeš tak se s námi pak poděl o zkušenosti.

Napsal: stř úno 06, 2008 8:10
od Bifik
zdarec, já mám chiplou 75ku 2.0 CDT a musím říct že je to rozdíl jako hrom :lol: dával jsem za to 5700,- a je to v okolí Prostějova, není problém vám to tam taky domluvit....

Napsal: ned úno 17, 2008 18:30
od dipp
no hele ale 76kw je 214si a tam je chiptunning jen na 216ctku :cry:

Napsal: pon úno 18, 2008 8:34
od Bifik
chip jde provézt u každého auta co má řídící jednotku :wink:

Re: chiptuning

Napsal: pon úno 18, 2008 9:24
od max80
.

Napsal: pon úno 18, 2008 10:19
od Tommi_82
dipp píše:no hele ale 76kw je 214si a tam je chiptunning jen na 216ctku :cry:
Nemyslel benzín, ale diesel, 220Sdi má kolem 76 kW. Já osobně bych svoji 214Si nečipoval protože ty výhody bych plně pocítil až v otáčkách a v těch moc často nejezdím. Jezdím dost a na předjíždění mi to stačí, dám tam trojec a plnej a auto je celkem živý a když nemám moc místa tak prostě nepředjíždím. O čipu bych uvažoval jedině kdybych měl diesel, tam to poznat je.

Napsal: pon úno 18, 2008 12:32
od max80
.

Napsal: pon úno 18, 2008 14:03
od Tommi_82
Nevím, podle mě přečipování tomu dieselovýmu agregátu nějak vážně neuškodí, pokud ti teda nějakej amatér při to tunění neodpálí kompjůtr nebo ti tam místo SW nahraje nějakej Tetris a neshrábne prachy za nic. To že to jsou vyhozený penízky je už jiná věc. Na druhou stranu pokud by to znamenalo úsporu nafty tak se to teoreticky může vrátit.

Napsal: úte úno 19, 2008 11:03
od Eny45
To je právě věčná debata, ublíží nebo neublíži.

Jalo logicky je nějakej důvos proč má ten motor 77Kw. Kdyby ho automobilka prodávala jako 90 Kw měla by zaručeně větší prodejnost. Takže proč ho tak neprodávala ? Je to určitě o životnosti, čipnutí zvíší u nafty hlavně plnící tlak vzduchu. Takže bude trpět turbo. Spotřeba zůstane uplně stejná. Ale v případě plynu na podlaze to bude žrát víc než před tím, a samozřejmě to bude mít větší výkon.

U benzínu bez turba je pak čipování uplně nanic. protože tam není nic, čím by šel výkon jednoduše zvednout. Takže ani nevím čím to dělaj. Asi předstih, a více paliva. jen ve vysokejch otáčkách...

Napsal: úte úno 19, 2008 14:48
od Tommi_82
Jojo s tím se dá souhlasit.

Napsal: úte úno 19, 2008 16:28
od Bifik
já teda nesouhlasím!
Výkon dieselového motoru je už ve výrobní továrně přiškrcen na nižsí výkon! Proto se chipováním motoru nijak neublíží, např u roveru 75, kde CDT má 85kw a CDTI 110Kw je to ten sám motor akorát CDTI je prostě o něco výkonější, proč? prostě chtěli mít dva různé výkony v zastoupení dieselových motorů.... Že se nesníží spotřeba? kdo to řek, ať si jednu pleskne!!! Spotřeba se sníží a to třeba z důvodu - větší výkon v nižších otáčkách! tzn. že motor jezdí v nižších otačkách stejně jako před tím ve vyšších! Tohle má na starosti turbodmychadlo... Že se více turbo kazí? proč by mělo? stačí po každé jízdě nechat turbodmychadlo pár vteřin zchládnout tím že necháte nastartovný motor! což se má dělat i bez chipu, ale moc lidí to nedělá a tím turbu hodně škodí!

Myslím že si to stejně převrátíte podle toho jak se to hodí vám, takže tahle snaha o vysvětlení že chiptuning nikomu a ničemu neuškodí byla marná!

to nevadí :lol:

Napsal: úte úno 19, 2008 17:37
od Eny45
No budeš se divit, ale souhlasím s tebou. :)
Jenže jen v přápade Roveru 75. Ten má opravdu přiškrcenej motor od Baworáku, at už byli důvody jakékoli.

Ale v případě Roveru 200 - 400 bych se čipu bál. To je motor Rover, a pokud vím nikdy neměl přes těch 77Kw.


Spotřeba: Zase částečně souhlasím. Například 1,6ka může mít menší spotřebu než 1,4ka. Pokud s nima jezdí stejnej člověk. Protože na tu 1,4ku musí víc šlapat. Například ševrolet matiz 0,8 kterej má kamarád mu žere dobrejch 8 /100 protože jinak než plyn na podlaze nejezdí.

Ale abych to uplně nepřechválil. Jestli zvýším tlak v turbu a dostanu do válce víc vzduchu, nejsem si jistej jak moc to stačí na zvednutí výkonu. Asi částečně jo, do nějaké meze. Jenže pak už to výkon nepřidá, ba naopak. A logicky mi vyjde že pokud chci výkon ještě zvednout, musím přidat ke vzduchu i palivo. To můžu zase dělat až do té doby než toho tam bude tolik, že se to bude zapalovat předčasně a samo. U benzínu tu předčasnost mohu oddálit kvalitnějším palivem například 100 oktan. U nafty netuším. No a další zvyšování už je mimo mé znalosti.

Takže dle mého ta spotřeba závisí na způsobu čipování. Jestli se zvedne jen tlak vzduchu ve válci, teoreticky tam pude pořád stejně paliva, a nějakej výkon navíc dostanu.

Druhá možnost, zvedne se tlak vzduchu, jednotka to sama pozná a zvedne množství nafty.

Třetí možnost, čipováním se zvedne množství vzduchu, i množství paliva. Což by byl asi největčí nárůst výkonu.

Čtvrtá možnost :) kecám tu blbiny

Jinak platí to co říkáš. Jestliže mám při stejnejch otáčkách větčí výkon, nemusím na to tolik šlapat, a spotřeba se sníží. Ale otázka je jestli ten zvýšenej výkon nenastal v důsledku více paliva. :lol:

Napsal: stř úno 20, 2008 8:44
od Bifik
samozřejmě že při noze na podlaze si to vezme víc, protože tam máš nárůst výkonu třeba o 15-20kw - to se v nádrži projeví, ale při normální jízdě to pojede za méně nafty...

Napsal: stř úno 20, 2008 10:27
od donutil
No a kolik ti to dlouhodobě bere.Já se pod 6,2 nedostanu a nemám to čipnuté.Po městě a po okreskách jezdím jako člověk,po hlavní až do 140.