Stránka 1 z 1

odsávání par z nádrže

Napsal: stř dub 25, 2012 17:11
od MarekNiessner
Prosim o pomoc, pokaždé když otevřu víčko od nádrže, tak mi to nasaje vzduch, vyměnil jsem proto ten válec s uhlikama jestli to nebude tím a dělá to vesele dál... tak se bojím abych nezničil lambdy nebo katalyzátory nebo nějak nepoškodil řídící jednotku...

Re: odsávání par z nádrže

Napsal: stř dub 25, 2012 17:29
od Trunda
.... nechapu souvislost vyfukoveho potrubi s podtlakem/pretlakem v nadrzi.... me to psouka uz nekolik let a nekdy jsem to opravdu neresil....

Re: odsávání par z nádrže

Napsal: stř dub 25, 2012 17:33
od MarekNiessner
prý je to napojeno na řídící jednotku a ta tam kvuli tomu prý hrne více benzinu než má, tak aby tam toho nebylo moc... Já nvm, nejsem automechanik... ale rád bych to nějak odstranil...

Re: odsávání par z nádrže

Napsal: stř dub 25, 2012 17:49
od Trunda
.... tak toho bych se opravdu nebal...

Re: odsávání par z nádrže

Napsal: stř dub 25, 2012 17:56
od MarekNiessner
ok, jsem chtěl jen vědět, jestli se muže něco stát... A jestli to dělaj všechny rovery nebo jen ten můj mazel :-) Jestli má někdo taky 25 1,4 16V a dělá mu to taky, tak snad budu klidnější, že to je asi normál :-) Dik

Re: odsávání par z nádrže

Napsal: stř dub 25, 2012 18:06
od mara00
ja se taky ptal pred lety kdyz jsem mel to 200 s 1.4 16v coz je jako 25 ...
jen si nemohu vzpomenout na vysvetleni mechanika ...ale vim,ze to je naprosto normalni ....

Re: odsávání par z nádrže

Napsal: stř dub 25, 2012 18:09
od MarekNiessner
aha, ok dikec, jsem ten uhlikovej filtr asi měnil zbytečně :D

Re: odsávání par z nádrže

Napsal: stř dub 25, 2012 18:10
od MarekNiessner
jen doufám, že mi teda pak zase nevyskočí chyby na diagnostice kvuli tomu... uvidime :-)

Re: odsávání par z nádrže

Napsal: stř dub 25, 2012 19:12
od Keksin
Zkus jezdit s pootevřeným víčkem.

Re: odsávání par z nádrže

Napsal: stř dub 25, 2012 22:23
od roverix
A kdyby ti náhodou odpadlo, pošlu ti druhé. msm:

Re: odsávání par z nádrže

Napsal: čtv dub 26, 2012 7:26
od Jenda
u mé 216 pšouká a dost, u rodiču R25 také pšouká a žádné problémy nepozorujeme

Re: odsávání par z nádrže

Napsal: čtv dub 26, 2012 8:54
od Hombre
Myslím, že se nejedná o žádnou závadu. Řídící jednotka jednou za čas otevírá ventil odvětrávání za provozu a výpary přitom odcházejí z nádrže přes nádobku s aktivním uhlím většinou směrem ven, protože se benzín trochu ohřál přitékáním teplého benzinu s přepadu vstřikování. No a když takto sluncem a provozem zahřáté auto odstavíš a ráno s vychladlým autem jedeš tankovat, je tam trochu podtlak, z toho jak benzín vychladl a zmenšil objem. Což třeba u strých aut bez tohoto systému nedělalo, protože bylo odvětrávání otevřeno permanentně.
Kdyby odvětrávání nefungovalo vůbec, auto by nejelo, protože by čerpadlo nemělo sílu nasát benzin a natlakovat vstřikování.

Re: odsávání par z nádrže

Napsal: úte kvě 01, 2012 13:29
od Feri
Zdravím, mám ROVER 200 1.4 16V r.v. 1998 tiež som tento jav spozoroval , voľakedy boli na víčkach odvetrávacie otvory tu som také nič
nenašieľ tak som si myslel že je to nejak inak odvetrané no nedalo mi to tak som urobil zátez na víčku na odvetranie nádrže tým tento
jav zmizol, no nebolo to dobré lebo potom mi strašne smrdel benzín v garáži takže som ten zárez vyspravil silikonom benzín už nesmrdí,ale
znova sa mi pri otvárani nádrže prejavuje tento efekt podtlak alebo pretlak neviem. Takže som sa nejak s tým zmieril a nerieším to zatial
všetko ok, trvá to čo mám toto auto nejaké 4 roky.

Re: odsávání par z nádrže

Napsal: úte kvě 01, 2012 16:31
od Miskjo
tiez mi to pri otvarani nadrze zasyci,hlavne teraz ako sa oteplilo... nejako som to neriesil... preco aj ? :)

Re: odsávání par z nádrže

Napsal: čtv kvě 03, 2012 14:57
od Miras
MarekNiessner píše:Prosim o pomoc, pokaždé když otevřu víčko od nádrže, tak mi to nasaje vzduch, vyměnil jsem proto ten válec s uhlikama jestli to nebude tím a dělá to vesele dál... tak se bojím abych nezničil lambdy nebo katalyzátory nebo nějak nepoškodil řídící jednotku...
No a není to spíš náhodou tak, že to vypustí výpary ven? Běžně je to natlakované a při otevírání to vždy zasyčí. Mně to také dělá a nejenom na MG.
Vtip je v tom, že benzínové výpary se berou také jako 'exhalace' a proto už nejsou nádrže mnoho let odvětrávány do vzduchu. Namísto toho vede hadička odvětrávání přes filtr s aktivním uhlím do sání (nebo zpět do nádrže).
Díky tomu, že se benzín vypařuje při nízkých teplotách, se vypařuje téměř neustále a tím pádem je tam téměř neustále po chvíli přetlak.
Díky přetlaku v nádrži je zároveň možné, že je i benzín v tlakovém potrubí natlakován trošku víc, než by to tlakovalo samotné čerpadlo, ale ke srovnání zase slouží regulátor tlaku paliva u motoru. :wink: