Stránka 1 z 1

Z automatické na manuální převodovku ...?

Napsal: pát kvě 11, 2012 7:39
od jendavolfik
Pozn. moderátora - Jenda volfík to tu promazal takže není úplně jasné na co se ptal ale pro jakostakous informační hodnotu to zde nechám. A.

Re: Z automatické na manuální převodovku ...?

Napsal: pát kvě 11, 2012 8:16
od Zakar
Je to nesmysl a také by to bylo finančně náročné.To si raději kup auto s manuálem.A jaký k tomu máš důvod to předělávat ??? Auto s převodovkou CVT funguje bezvadně !!!

Re: Z automatické na manuální převodovku ...?

Napsal: pát kvě 11, 2012 11:28
od Trunda
... no ono to asi nebude ani tak o specifikovani problemu jako spis o tom, ze by potrebovala generalku.... to samozrejme neco stoji. Ale!... nebude to o moc vic, jako sehnani manualni prevodovky a montaz a hlavne, budes vedet co mas v aute... kdyz sezenes jetou manualni prevodovku, tak se taky muze stat, ze po par tisicich budes muset menit loziska.... takze jak rika Zakar, je nesmysl to vymenovat za manualni....

Re: Z automatické na manuální převodovku ...?

Napsal: ned kvě 13, 2012 12:39
od AnderN
Osobně bych v tomto případě dal přednost prověřenému servisu, kde už takovou převodovku viděli (a v KAPS už ji viděli) před větší vzdáleností. Samozřejmě pokud seženeš někoho v bližší vzdálenosti, kdo to spolehlivě opraví, tak je to plus, ale nebyl by to pro mě argument číslo jedna. A se servisem bych zbytečně neotálel. Pokud je něco v té skříni špatně, tak další provoz taky může znamenat mnohem větší škody.

Re: Z automatické na manuální převodovku ...?

Napsal: ned kvě 13, 2012 16:25
od Austin
jendavolfik píše:Funguje bezvadně... ALE! .....po zastavení na semaforech se chová, jakoby chtěla pořád jet...
:D to není problém, takto se ta převodovka chová, je připravena na záběr. Musíte stát na brzdě, a pokud to bude více jak 10 s je lepší vyřadit.
To co popisujete je pravděpodobně způsobeno značným opotřebením všech pěti lamel, asi s tím před Vámi jezdil závodník.
Doporučuji přesně dbát na pokyny se zacházení s převodovkou (kdy mačkáte a nemačkáte knoflík na páce při pohybu pákou,
dále kdy se co řadí a zda někdo nevyřazoval za jízdy z kopce.

Být na Vašem místě asi bych naplánoval nějaký výlet na sobotní moravský sraz, domluvil si na pátek před polednem diagnostiku v KAPS
a nesnažil bych se na fóru pomocí písmenek diagnostikovat problém. Asi se tam dozvíte co přesně je potíž.
Otázka : víte, co máte v převodovce za olej ? a kdy byl měněn naposled ? jste si 100% jist že je tam ten správný olej (který se neprodává na každém rohu) ?

Re: Z automatické na manuální převodovku ...?

Napsal: pon kvě 14, 2012 21:03
od Austin
No to je zvláštní, mi nic takového neříkali, a dobře opravili /výměna ložiska/. Otázka je s kým jste mluvil.....

Díly jsou dostupné
1. přes Automaticchoice.com a je zde velký sklad ND s okamžitou expedicí. Mám tam přístup ale nemám distribuční smlouvu.
2. v ČR má možnost opravit CVT několik firem, např. http://www.morava-info.cz/zacek/index.php?akce=home
jejich webshop je zde http://www.prag-info.cz/_shop/CVT-MTE4N ... op_rubrika
mají díly na převodovky VAN DOORNE CVT, ovšem obchod jim blbne a cpe tam slova jako Ford CVT lexus cvt apod.
Název převodovky je VAN DOORNE CVT a tyto převodovky mají Austiny, Rovery, Volva, BMW Mini a další.
Van Doorne později skončil v koncernu ZF.
Co třeba nemají nebo je drahé, je možné koupit u Rimmerbros (čidla-vyzkoušeno)
Kaps mají mormální ceny
celková repasní sada OHK /těsnění ap./ stojí 1326,- Kč,
sada pěti lamel 923,- Kč
vodící ložisko 623,-
hlavní ložiska sada 1290,-
olejový filtr 350,-
olej CVT 20L 300,- za litr
samozřejmě při opravě je cena práce krát x hodin /práce asi 450-600,-/ a ta převodovka ven, oprava, dovnitř věru není za hodinu.
Běžně jim oprava trvá dva i tři dny dle průseru co je vevnitř. Že je to tam složité se nemusíme bavit.
Kaps je specialista na závodní převodovky apod. a domnívám se, že tomu rozumí.

Zkuste si najít okolo Prahy někoho, kdo to zvládne a má běžný přístup (placený) na data (stojí 370€ ročně)

POkud máte převodovku v R25 je to eCVT převodovka, a má na sobě o 5 čidel navíc než do roku 2000.
Tato mohou mít poruchu /jedno dvě/ a ne všechna jsou na okruhu diagnostiky.
Vyčerpal jsem své povšechné znalosti, takže končím. Mailem vám mohu poslat ještě pár pdf a článků, nákresů ap.
Olej doporučuji koupit v Liberci u Vejvody MILLERS OILS ale nevím kdo Vám ho bude měnit bo je to náročné, dělá se to
při zahřátém motoru,
na zvedáku,
nejméně dva mechanici
a za chodu motoru,

pokud jste to nedělal , nepouštěl bych se do toho. Musí se úměrně lít a vypouštět.
Taky si nehrajete třeba na zubaře a shodneme se že vytrhnout zub není vlastně nic složitého.

Re: Z automatické na manuální převodovku ...?

Napsal: úte kvě 15, 2012 20:15
od Austin
Hydraulicky operované CVT od VanDoorne se bojí i školení odborníci.
Když nic jiného tak potřebujete speciální ořechy/hvězdy a sem tam speciální "přípravek" servisní.
A asi tam není vše samostavitelné, některé vůle se musí vymezovat a nemám tušení jak zjistit hodnoty a pořadí.
Nikdy byste to dohromady nedal, pokud denně neděláte převodovky.

Pokud už máte za sebou třeba zástavbu hayabusy do nějaké zadokolky tak si možná poradíte. Nevím.

A teď tedy rada: zkus se obrátit na člena klubu http://www.roverclub.cz/bb3/memberlist. ... ofile&u=95
a zkus s ním se domluvit na "jiném" postupu. Mrkni třeba kde bydlí.