Stránka 1 z 2

olej v převodovce

Napsal: čtv říj 04, 2007 18:33
od Harry
ahoj, chci vyměnit olej v převodovce, přetěsnit ten spodni šroub (vypustní), ale nejsem si jist kama se to tam lije :-) Je to otvor zakrytovany plasotvym víčkem zhruba dole vzadu za vzduchovym filtrem? moc diky za odpoved

Re: olej v převodovce

Napsal: pát říj 05, 2007 14:20
od Harry
no tak jo, bylo to to víčko...jinak hučeni převodovky se tim teda moc neodstranilo, zlepšeni je asi tak o chlup, čekal sem víc:-(

Napsal: pát říj 05, 2007 15:58
od roman.slezar
A kolik toho oleje se ti tam vlezlo?A jaký jsi tam dával?Měl bych taky zkontrolovat jestli mám vůbec nějaký olej v převodovce,ale ještě jsem nestudoval který šroub je kontrolní a který vypouštěcí.Doufám že tam oba najdu :)

Napsal: ned říj 07, 2007 9:59
od Harry
no vlezlo se ho tam zhruba dva litry, stejně tak je to popsane v manualu. Ma se tam lit olej MTF94, ktery nikde neseženete, jen v servisech rover, takže jsem vzal dvě prazdne PETky a pán mi načepoval jak v hospodě (cca 220kč/litr)

Napsal: ned říj 07, 2007 17:19
od roman.slezar
Tak jsem po dlouhém bádání zjistil, že moje 214Si má převodovku R65 (od Peugeotu), a tam patří uplně jiný olej než do převodovky G1. Jedná so o oleje se specifikací 75w/80w, konkrétně dle výrobce:

- ESSO Gear oil BV 75w/80w
- MOBIL Mobilube 1 SHC
- SHELL SF5288 75w/80w
- UNIPART Gear oil BV 75w/80w

Vše jsem vyčetl z RAVE manuálů. Je tam zmínka i o tom, že se má měnit těsnění šroubu. Tak se chci zeptat jestli jste ho měnili a jaký to těsnění má být. A jinak se to lije otvorem kontrolního šroubu?Já nejdřív myslel že se to lije do otvoru pod tím plastovým krytem na převodovce,ale to je dle manuálu odvětvrávací otvor a jak jsem to pochopil,tak se to doplňuje právě tím otvorem pro kontrolní šroub.

Napsal: ned říj 07, 2007 20:48
od Roman620ti
No ono to MTF94 do Roveráckejch převodovek by mělo bejt také 75w-80. Jenže neni sranda sehnat ani obyčejnou 75w-80. Taky nabízeli, že mi za dvě stovky stočej litr Texaca, ale kdo ví, co by to bylo.Nakonec jsem sehnal italskou Tutelu 75w-85 a litr stál 250kč

Napsal: ned říj 07, 2007 21:39
od Harry
no těsněni se neměnilo (bylo mi to řečeno v servisu že stačí tam dat silikon a je to) a co se týče toho víčka, tak když sem měl odšroubovany ten vypustni šroub a nalil to do toho otvoru s tim plastovym víčkem, tak to proteklo skrz na skrz, tak si myslim že sem to lil spravně.

olej

Napsal: čtv říj 25, 2007 2:04
od best rover
leje sa podla manualu kontrolnym srobom ale stratite pri tom nervy najjednoduksie ne to cez vrchny odvetravaci krit pod vzduchovym filtrom nic sa tym nepokazi co sa tyka oleja 75/80 a tesnenie pod vypustny srob je mozne zohnat v akejkolvek autotechne je to v podstate medena podlozka a co sa tyka toho silikonu tak take ponizenie pre tak pekne auto by som nezniesol silikon sa moze pouzit tak akurat na nejaku zhnitu skodovicu a nie na ROVER

Re: olej

Napsal: čtv říj 25, 2007 7:24
od Roman620ti
best rover píše:leje sa podla manualu kontrolnym srobom ale stratite pri tom nervy najjednoduksie ne to cez vrchny odvetravaci krit pod vzduchovym filtrom nic sa tym nepokazi co sa tyka oleja 75/80 a tesnenie pod vypustny srob je mozne zohnat v akejkolvek autotechne je to v podstate medena podlozka a co sa tyka toho silikonu tak take ponizenie pre tak pekne auto by som nezniesol silikon sa moze pouzit tak akurat na nejaku zhnitu skodovicu a nie na ROVER
Myslím, že tím silikonem spíš mysleli těsnící pryž na motory. Je to sice prasárna, ale svůj účel to splní, ale to bych tam dával, až když by byl strhlej závit. Ty těsnící kroužky snad nejsou problém sehnat. To ten olej byl horší oříšek...

Napsal: čtv říj 25, 2007 15:55
od Jarda
Mozna blba otazka,ale jak zjistim jakej typ prevodovky mam na sve 214Si 97?Jen vim ze nema sinchron na zpatecce.

Napsal: čtv říj 25, 2007 17:26
od Tommi_82
a ona má nějaká převodovka synchron na zpátečku?

Napsal: čtv říj 25, 2007 17:39
od Eny45
Podle Vin kodu. jsou tu jedinci kteří to uměj rozluštit :) Já to třeba nejsem.

Napsal: čtv říj 25, 2007 18:01
od Tommi_82
No je to každopádně schovaný někde mezi 6. a 11. písmenkem VIN, ale ví bůh kde.

Napsal: čtv říj 25, 2007 21:16
od roman.slezar
Jarda píše:Mozna blba otazka,ale jak zjistim jakej typ prevodovky mam na sve 214Si 97?Jen vim ze nema sinchron na zpatecce.
Já to poznal tak, že jsem si vytiskl ze servisních manuálu oba návody (obou typů) na výměnu oleje v převodovce, a podle obrázku jsem poznal že ta Peugeotácká vypadá trochu jinak než ta druhá.A ty druhý(ted nevím jestli origoš rover)se dávaly co vím do dieselů a 1,8ček(ale u toho si nejsem jistý)

Napsal: stř říj 31, 2007 17:00
od Jarda
Pokusim se to vystourat v Haynesu,kdyz na neco pridu dam vedet.