Stránka 1 z 1

Teplota motoru

Napsal: stř říj 31, 2012 10:09
od axi
Dobrý den

Mám problém se zahříváním motoru u mé 214i r.v. 1999. Po jízdě cca 30 km se nezahřívá motor ručička vystoupá jen na minimum, řídící jednotka byla zkoušena a vše je ok. poté výměna čidla, po výměně teplota vystoupá na normální teplotu na vrchu chladiče. Naspod odvod je úplně studený, teploměr v autě ukazuje zahřáté auto (měřeno i teploměrem) jen co se auto rozjede teplota klesne na minimum. A pokud by byl termostat stále otevřený tak se auto musí zahřát po cca 30 Km i tak. Nebo se mýlím? Prosím o nějakou radu co by to mohlo být. Mám i koupený nový termostat který budu teprv zkoušet. Tak prosím o radu jestli se již někdo s něčím takovým setkal.

Re: Teplota motoru

Napsal: stř říj 31, 2012 10:44
od Hombre
Mohl by to být ten termostat, pokud je stále otevřený a venku zima, za jízdy stihne voda v chladiči vychladnout, proto je dole studený a nahoře teplý. Můžeš vyzkoušet, jestli se po nastartování hned zahřívá ten vrch chladiče, je termostat špatný, protože tam by měla teplá voda dojít až po jeho otevření.

Re: Teplota motoru

Napsal: stř říj 31, 2012 11:21
od axi
Nad tím jsem taky přemýšlel. Jenže mi to dělá cca 1 měsíc a to před tím bylo ještě teplo. No uvidím po výměně toho termostatu. A nevíte zda je pravda že při výměně termostatu musím sundat rozvody? Nebo je na to nějaká finta :)

Re: Teplota motoru

Napsal: stř říj 31, 2012 12:31
od Hombre
Nemusí, to spíš vodní pumpa, termostat je v takovém plastovém domku na trubce u bloku motoru na straně sacího potrubí. Hrdlo toho domku ústí pod vodní pumpu :
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001173
domek s termostatem je č 6. Ale asi bude dobré vyměnit i o-kroužky (č9), protože už budou tvrdé a nebudou po montáži znovu těsnit. Rozměr o-kroužku by měl být 32x40 (bez záruky)

Re: Teplota motoru

Napsal: stř říj 31, 2012 12:39
od tobias
já sem to řešil papundeklem před chladič :)

Re: Teplota motoru

Napsal: stř říj 31, 2012 12:42
od axi
Kroužky mám nové termostat jsem měnil na jaře :-) Ale v servisu teď si to dám repete doma...

Re: Teplota motoru

Napsal: stř říj 31, 2012 14:02
od AnderN
Mě to taky připadá jako termostat. Aspoň mě se auto s rozpadlým termostatem, který stále propouštěl, neohřálo ani po 130 km jízdy, a to ani v létě. Jedině při šoupání v koloně v horku se ručička teploměru byla schopná odlepit od nuly.

Pokud nepomůže výměna termostatu, soustředil bych se na chladič, jestli není někde ucpaný.

Re: Teplota motoru

Napsal: stř říj 31, 2012 14:22
od Trunda
Není termostat, jako termostat.... už se tu několikrát řešil problém s tím, že se tu na trhu objevují termostaty, které nefungují.... osvědčený jako funkční tu byl myslím od výrobce Vernet.

Re: Teplota motoru

Napsal: pát lis 02, 2012 7:42
od axi
Tak termostat vyměněn. Po ovzdušnění teplota vystoupala pomalu do poloviny. A po jízdě zase klesla na minimum. Při ručním měření teploty byla na vrchu chladiče okolo 90 stupňů a vespod okolo 50 stupňů. A chladič asi taky nebude ucpaný protože při ovzdušňování i při jízdě se voda trochu zahřeje i vespod. Teď už fakt nevím. Nenapadá někoho ještě nějaká rada? byl bych moc vděčný...

Re: Teplota motoru

Napsal: pát lis 02, 2012 9:34
od Hombre
Většinou je problém s přehříváním. Ale tady mě napadá jedině, že ten termostat je zase špatný. Pokud je to dobře odvzdušněno. Zkus to odvzdušnit ještě po jízdě, když to vychladlo.

Re: Teplota motoru

Napsal: pát lis 02, 2012 11:06
od axi
No nevím zkusím ten termostat ještě v horké vodě jestli se otvírá. A není někde v okruhu ještě nějaký ventil nebo klapka co by se otvíralo?

Re: Teplota motoru

Napsal: pát lis 02, 2012 14:21
od Hombre
No zkus ho povařit a sleduj, jestli se neotevře dříve, než téměř při varu a pak jestli po odstavení z plotny úplně zavře. Jinak tam není nic, jen kohout topení, ale ten pouští vodu jen do radiátoru. Jinými slovy: pokud je zavřený termostat, pumpa nemůže nasávat vodu ze spodku chladiče, takže cirkuluje jen mezi blokem, hlavou a topením.

Re: Teplota motoru

Napsal: úte lis 20, 2012 17:59
od cumel77
Prosím Vás aký má byť priemer tesnenia termostatu na 214i r. v. 1996(RF). Našiel som dva a to 51,9 mm a 54 mm.