Stránka 1 z 1

Problém s teplotou

Napsal: sob dub 20, 2013 9:16
od Plavel
Zdravím chtěl by jsem poprosit o radu. Z čistého nebe mi vystoupala ručička teploty ma maximum. Zastavím, počkám, doliju tekutinu a vše je v pořádku. Po ujetí cca 10km znova. I když jsem čekal 30 minut ručička neklesla ale hadice byly vlažné. Jednou ručička ukazuje normálně podruhé je v maximu. Vystoupá na maximum, i když auto celou noc stojí a po nastartování ujedu méně jak 2km. Návic mi příjde, že po zahřátí nesepne větrák chladiče. Může to mít souvislost? Mohlo by to býti špatné teplotní čidlo? Pokud ano neměla by ručička spíše ležet na "dně"? Jinak mám trochu vody v oleji a naopak. Těsnění bylo meněno ale to je asi jiná kapitola. msm:

Re: Problém s teplotou

Napsal: sob dub 20, 2013 10:52
od Hombre
Takhle jak to popisuješ mi to připadá, že je chladicí kapalina ve skutečnosti studená a zbláznil se ten teploměr. Pokud to po otevření expanzky nevařilo, tak to určitě nebylo tak horké, aby byl správně ukazující teploměr v červeném. Mohl by ten vodič od čidla k teploměru být někde porušený a probíjet na kostru, nebo prostě odešlo čidlo. Větráky nesepnou protože jsou ovládány řídící jednotkou a ta má svoje čidlo teploty - to se dvěma dráty. Když ho za volnoběhu odpojíš, měly by se větráky rozběhnout. A pro teploměr je tam hned vedle čidlo s jedním vodičem, tak to prohlídni.

Re: Problém s teplotou

Napsal: sob dub 20, 2013 11:02
od Plavel
Jdu to hned projít. Ehm teda po obědě. :-D Moc diky za tip. :wink:

Re: Problém s teplotou

Napsal: ned zář 01, 2013 17:17
od Plavel
No když jsem chtěl drát zkontrolovat nešlo to jelikož hned za čidlem jde do jednoho velkého svazku, který je v "husím krku". Mám to nějak rozřezat? Po nějaké době mi ručička zůstala uplne na dně. Vyměnil jsem čidlo ale pořád nic. :(

Re: Problém s teplotou

Napsal: ned zář 01, 2013 17:29
od Hombre
Nic neřezej, ten drát z jednodrátového čidla přilož na kostru (třeba přímo k tomu kolenu vedle čidla) a teploměr by měl ukázat maximum. Pokud ne, budeš muset vymontovat přístroje a zezadu najít drát se signálem do teploměru a ukostřit tento konec. Pokud ani teď nebude teploměr na maximum, je vadný teploměr, popřípadě volný jeden z jeho tří kontaktů zezadu. Pokud ano, je někde přerušený tento vodič mezi teploměrem a čidlem a je třeba ho změřit ohmmetrem a vypátrat, kde je ta chyba. Pak ti můžu poradit, kudy vede a kde je spojený, ale napřed vyzkoušej toto.
Při tom zkoušení musí být samozřejmě zapnutý klíček aby svítily kontrolky.

Re: Problém s teplotou

Napsal: ned zář 01, 2013 18:36
od Plavel
Tak jsem to vyzkoušel. Prvně jsem připojil na koleno ručička nic potom hned za budikem nic. Takže bude asi špatný budík. Půjde jej koupit? Může se tam připasovat i s jiného auta ? Díky za radu.

Re: Problém s teplotou

Napsal: ned zář 01, 2013 19:33
od Hombre
Ještě zkontroluj plus a minus na budíku, jestli tam opravdu jde proud (třeba žárovkou). Pokud tam proud jde a ani po ukostření toho třetího kontaktu budík nereaguje, je špatný. Můžeš tam dát jiný, koupený z nějakého Rovera, co má stejné přístroje. Třeba z vrakáče, nebo ti ho snad nabídne někdo tady v klubu.

Re: Problém s teplotou

Napsal: ned říj 20, 2013 13:11
od Plavel
Tak teplota zase nejde. Vše mám vyměněno (čidlo, budík). Někde bude asi ten kabel od čidla zlomený. Nemohl by mi někdo popsat cestu, kudy ten drát vede? Díky :?

Re: Problém s teplotou

Napsal: pon říj 21, 2013 5:53
od Hombre
Nevím jaké máš přesně auto, předpokládám, že R200 K-series, na 25 nemám schemata, ale bude to podobné, jen barvy vodičů budou asi jiné.
Jestli jseš si jistý, že napájení teploměru je v pořádku a problém je v signálu z čidla, pak můžeš ohmmetrem proměřit vedení od čidla k teploměru. Vodič je celou dobu zelený s modrým proužkem (měl by být podle schematu) a vede nejprve od čidla do 14.pinové kulaté zásuvky poblíž palivového filtru (první obrázek) a tam je na pozici 7. Pak vede do 24.pinové zásuvky u pojistek pod volantem (druhý obrázek)a tam je na pozici 24. odtud vede do teploměru. Takže proměř odpor všech tři částí vedení každou zvlášť i do hromady, neměl bys naměřit více jak 6 Ω, mezi vedením a kostrou by mělo být nekonečno, zkontroluj také stav zásuvek a spojení mezi zásuvkou přístrojů a teploměrem.
Obrázek
Obrázek