Stránka 1 z 1
220 SDi - Motor, řídící jednotka, čerpadlo
Napsal: stř říj 10, 2007 12:19
od Janlee
Zdravím.
Mam problém asi s řídící jednotkou. Jedná se o 220SDi, 77kW, 1997.
Popis problému:
1.Při chladnem startu, teplota cca 15°C je vše v pořádku i po zahřáni motoru vše funguje tak jak má.
2.Při zahřátém motoru (motorovém prostoru), nastartuje ale otáčky vyskočí na 2000 a pak hned spadnou na volnoběh a při jízdě má motor v 1.poloviny plynu normální zrychlení ale v 2.polovině plynu má zrychlení podstatně menší,skoro žádné. Jakoby byl nedostateční přísun paliva do motoru(čerpadla). Tento problém je i když na přední kapotu svítí sluníčko.
Neví někdo co s tím je?
Re: 220 SDi - Motor, řídící jednotka, čerpadlo
Napsal: čtv říj 11, 2007 10:35
od Zakar
Janlee píše:Zdravím.
Mam problém asi s řídící jednotkou. Jedná se o 220SDi, 77kW, 1997.
Popis problému:
1.Při chladnem startu, teplota cca 15°C je vše v pořádku i po zahřáni motoru vše funguje tak jak má.
2.Při zahřátém motoru (motorovém prostoru), nastartuje ale otáčky vyskočí na 2000 a pak hned spadnou na volnoběh a při jízdě má motor v 1.poloviny plynu normální zrychlení ale v 2.polovině plynu má zrychlení podstatně menší,skoro žádné. Jakoby byl nedostateční přísun paliva do motoru(čerpadla). Tento problém je i když na přední kapotu svítí sluníčko.
Neví někdo co s tím je?
Pokud máš v pořádku všechny základní věci zaručující správný chod motoru např.filtry,vedení paliva,všechny hadice přívodu vzduchu,podtlakové hadičky atd. tak nezbyde nic jiného než zajet na testbook.

airflowmeter
Napsal: čtv pro 20, 2007 15:26
od best rover
pokiak je vozidlo vybavene meracom prietoku nasavaneho vzduchu tak je to na 90% on
Re: airflowmeter
Napsal: stř led 09, 2008 14:16
od Janlee
Zdravím,
tak ten můj problém se startovním se sám vyřešil. Asi to mnělo souvislost s tím, že jsem po přečtení této recenze o aditívach
http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf jsem začal používat aditiv VIF Super Diesel, no a asi po měsíci přilívaní do nafto vznikl můj problém.
Myslím si, že to spolu souvisí. Asi se dostala do čerpadla nečistota z nádrže, která způsobovala špatné nastavení čerpadla při zahřátém motoru a startovaní. Ale naštěstí se po dalším přilívaní aditíva táto nečistota rozpustila. Teď i nadále dolívám aditiva ale v menšé koncentraci než doporučuje výrobce asi 1:2000. Můžu potvrdit, že při používaní aditíva je motor o trošičku tišší a trochu míň vibruje (diesel). Spotřebu nemůžu posoudit protože nastalo zimní období-jiný rozměr pneumatik, ale asi nepatrně se spotřeba snížila cca 0,1l/100km.
Všem přeji hodně najetích km bez poruchy a nehody.
Re: airflowmeter
Napsal: stř led 09, 2008 19:08
od Mirek 1234.cz
...Spotřebu nemůžu posoudit protože nastalo zimní období-jiný rozměr pneumatik, ale asi nepatrně se spotřeba snížila cca 0,1l/100km.
Všem přeji hodně najetích km bez poruchy a nehody.[/quote]
---------------------------------------------------------------------------

To není možné, to snad nejde spočítat tak přesně aby se poznalo na spotřebě přesně 0,1L... vždyť minimálně každá plná nádrž je "jinak plná"

. Když tankuju Range Rover, jsem spokojený když za 2.500kč benzínu najedu 400-450km

a umí za ty prachy i 300km
Mě by to nebavylo

. Já vím, že nás učili, že se má šetřit každá koruna... jenže pak je problém v tom, že se člověk soustředí na "malé věci".
Napsal: stř led 09, 2008 20:21
od max80
.
Re: airflowmeter
Napsal: čtv led 17, 2008 21:59
od Janlee
Proč by to nešlo tak přesně změřit?, když už asi rok tankuji při jednom stojanu a stále při prvním automatickým vycvaknutí už netankuji dále. Ale tým jsem chtěl říct, že při používaní aditíva jsem moc nepocítil snížení spotřeby, ale kultivovanost chodu jo.
Přeji hodně kilometru bez poruch a bez problému.