Stránka 1 z 1

Prosba o radu - škube

Napsal: pon čer 09, 2014 23:47
od J.K
Prosím Vás lidi...
Mám Rover 214 Si 1.4 r.v . 99

Při zahřátí auta začne při přidání plynu lehce škubat - škubání se dále stupňuje a někdy nastává situace
kdy dám plyn a auto brzdí, v tu chvíli musím sešlápnout spojku a znova to rvát...
Spotřeba je velmi vysoká (10 l /100 km a více!!!
Při delší vzdálenosti, kdy jedu většinou za pět, není problém...Ráno, než se auto zahřeje jede nádherně...
Vyměnil jsem převodovku, nechal jsem vyměnit zadní část výfuku, odpojil jsem i lambdu sondu, vzduchový filtr jsem také zkoušel vyndat, nechal jsem i na zkoušku vyříznout katalyzátor...
Vrážím do něj spoustu peněz a stále nemohu vyřešit tuto velkou závadu :(
OPRAVDU JSEM HODNĚ ZOUFALÝ...Poraďte prosííím :(

Moder: vzek: nemůžeš lézt lidem do témat, založil jsem ti nové. Napiš odkud jsi. Co tak nějaký odborný servis? co čidla?

Re: Prosba o radu - škube

Napsal: úte čer 10, 2014 10:58
od AnderN
Měníš převodovku a vyřezáváš katalyzátor, místo abys začal tím jednodušším ... svíčky, kabely, cívka, teplotní čidlo, MAP senzor, atd. Cukání motoru se snad neřeší výměnou převodovky.

.

Napsal: ned čer 15, 2014 10:24
od LukasR75
.

Re: Prosba o radu - škube

Napsal: ned čer 15, 2014 18:00
od J0hny
Ale k tomu stačilo hledat tady na fóru se to řešilo snad tisíckrát ml:

Re: Prosba o radu - škube

Napsal: stř črc 02, 2014 11:53
od J.K
Všem mockrát děkuji.Podls mě to bude lambda sonda.Když je auto studené, tak běží bombově, ale když se zahřeje tak začne hodně cukat.Tudíž soudím , že sonda nepošle signàl, že je auto zahřàté ...

Re: Prosba o radu - škube

Napsal: stř črc 02, 2014 11:57
od J.K
Dà se nějak zjistit funkčnost či nefunkčnost lambdy???Nerad bych vyhodil další peníze zbytečně

Re: Prosba o radu - škube

Napsal: stř črc 02, 2014 13:00
od Hombre
Sonda ale nemá posílat signál, že je auto zahřáté, ale informovat řízení motoru o obsahu kyslíku ve výfukových plynech. Její funkčnost se dá nejlépe změřit osciloskopem, napětí, které z ní leze totiž kolísá a klasický voltmetr by z toho byl na divoko.

Nebo se dá řídící jednotka připojit na diagnostiku (což bych ve tvém případě doporučoval), z jejíž paměti se dají vyčíst závady, teré se během provozu vyskytly - nejen lambda sondy, ale i ostatních čidel a snímačů a mnohdy lze zobrazit i skutečné hodnoty parametrů, které tato čidla poskytují řídící jednotce, u některých diagnostik včetně průběhové křivky.

A pokud auto cuká, v 99% to vyřeší ta diagnostika + rady a postupy, které jsou tu na fóru několikrát napsány (kontrola zapalování atd.) Vyřezávat na zkoušku katalyzátor, to je fakt trochu vedle.

P.S.Jestli jsi odpojil lambdu a bez ní to dělalo taky (jak vyplývá z prvního příspěvku), tak to asi logicky lambdou nebude, ne?

Re: Prosba o radu - škube

Napsal: stř črc 02, 2014 19:55
od lenham3
Lambda se da normalne voltmetrem zmerit po zahrati chodi v rozmezi 0-1 volt :wink:

Re: Prosba o radu - škube

Napsal: stř črc 02, 2014 21:10
od Hombre
No, ale to napětí se změní tak dvakrát do vteřiny, takže třeba na digitálním multimetru za dvě kila to bude s jeho setrvačností nic neříkající chaos. Ale pokud máš kvalitní přístroj, tak snad ano.

Re: Prosba o radu - škube

Napsal: stř črc 02, 2014 23:39
od JK Mini
Mě tady docela mate,co píšeš J.K.Když se auto zahřeje,je to na h... pak na delších cestách je to v pohodě.
Takže mu vadí rychlejší přidání plynu a je vysoká spotřeba?99 ještě nemá MAP snímač,myslím.Já vozím nový víko a palec rozdělovače pro jistotu. :twisted: Jestli máš zapalování zkontrolovaný a což by nemuselo bejt v tvym případě příčinou,tak bych šel po snímačích.Ještě se mi stalo,že na Mini byly už starý svíce a za studena to šlo dobře,ale jak se ohříval,tak kuckal až se jednou zastavil.Stačilo je vytočit,sklepnout odtrh elektrod a jel jsem bez problémů. 8) Blbě ti to spaluje,tak snad snímač teploty motoru,stojí prd,tak bych ho vyměnil.Lambda sonda sice řídí směs na základě údaje o množství kyslíku a koriguje směs,ale měla by mít svoje mezní hodnoty.Toť můj názor,možná je systém roverů náchylnější.Když jsi jí měl ale odpojenou,tak by měla jednotka najet na základní režim a v určitejch mezích regulovat palivo a zapalování dle původní mapy.Jen zkus odpojit baterku počkat půl hoďky,spojit kontakty,ať se jednotka vymaže a odpojit lambdu.Mělo by to běžet,pokud neni nic mechanickýho původu v řiťi.Prostě se ti tam taky po různejch opravách/úpravách do jednotky nahrajou nesmyslný adaptační hodnoty a nefunguje to. :?: Je to takový zmatený,ale když člověk není u auta,těžko se něco s jistotou odhalí. msm:

Re: Prosba o radu - škube

Napsal: čtv črc 03, 2014 21:49
od J0hny
Mě taky 114 8v jezdila za studena jak z praku a když se pořádně ohřála začínala vynechávat a dělat bordel, nakonec palec rodělovače umřel uplně a já nedojel z práce domu ;)

Re: Prosba o radu - škube

Napsal: pát črc 04, 2014 11:19
od Jenda
odkud jsi J.K. ?
+ operace na tom autě provádíš sám, nebo to dělají v servisu? Popř. v servisu pod tvým dohledem?
řekl bych taky palec... bo tak něco.. nebo blbej drátek od čidla na klikovce, či kde to tam je...

značně mi to připomíná to R45 u nás ve městě v servisu... vrtat se v tom dokáže každej ale vyřešit problém...