Rover 200 praskání hadic
Rover 200 praskání hadic
Není moje auto, ale jako ilustrace stačí.
Přijel jsem po 40km cestě na parkoviště a chtěl zaparkovat, z motoru se vyvalil dým, tak jsem vypl motor (teplota v pořádku, zvuk při cestě v pořádku).
Prskla mě hadice v místě, které jsem označil červeně, tak jsem hadici uřízl, vsadil jsem kovou trubku přes kterou jsem přetáhl jinou hadici, nasadil stáhl, dolil vodu a vyrazil.
Po 30 km zvuk motoru v pořádku, topení fungovalo, neprokapával jsem, po 15km jsem dolil vodu vše v pořádku i rafička teploty byla v polovině. Zastavím doma, otevřu a hadice praskla o cm dál, tak nevím proč praská. Hadice je za tepla i za studena hodně měkká a trhá se, jak jsem psal v jiné diskusi, tak jsem obejvil trochu skvrn z oleje, ale doufám, že to nemá s tím nic společného.
Setkal se s tím někdo?
Zatím jsem si objednal nové víčko do expanzky, vyčistil jsem pár hadic a expanzku, sháním jinou hadici (i když neúspěšně), ještě mě napdalo, že bych koupil nový termostat (ale to by mi teplota letěla do červena). Jinak, už mě nic nenapadá
Re: Rover 200 praskání hadic
Těsnění pod hlavou - plyny ze spalovacích prosorů tlakují chladicí okruh a ten vysoký tlak trhá hadice, samozřejmě jako první je na řadě ta tepelně nejnamáhanější a nejhrubší - mezi hlavou a chladičem. A ten olej ve vodě by tomu taky nasvědčoval.
Jinak ta hadice má být za studena taková dost tvrdá, při teplotách okolo nuly už ji rukou vůbec nezmáčkneš, nemáš tam nějakou neoriginální náhradu? to bych se ani nedivil, kdyby praskala (i s bezvadným těsněním).
Jinak ta hadice má být za studena taková dost tvrdá, při teplotách okolo nuly už ji rukou vůbec nezmáčkneš, nemáš tam nějakou neoriginální náhradu? to bych se ani nedivil, kdyby praskala (i s bezvadným těsněním).
Re: Rover 200 praskání hadic
Snad je to orginál z 99, jinak jsem to neměnil. Jak vidět na fotce to Téčko, tak já takové nemám mám ho zalité v gumě (tak asi úprava hadice). Včera bylo cca 20-25 stupňů a hadice byla hodně měkká a když jsem přijel, tak samozřejmě hodně teplá a vláčnější. Když jsem hadici sdělal, tak jak byl natrhlá, tak jsem ji lehce rotrhl jak papír.
PS: V zimě, kdy jsem kontroloval stav kapaliny kolem 0, tak šla taky pěkně pomačkat, abych pohl s kapalinou.
PS: V zimě, kdy jsem kontroloval stav kapaliny kolem 0, tak šla taky pěkně pomačkat, abych pohl s kapalinou.
Re: Rover 200 praskání hadic
Říkám si, že to je stará steřelá hadice, která to má za sebou nebo víčko, které prostě neodfoukne přebytečný tlak v potrubí a projde nejsnadnější cestou. Jinak jak jsem čistil ostatní hadice, tak byly tvrdé, až potvory nepoddajné, když jsem je vytahoval kolem motoru, ale čert ví
Re: Rover 200 praskání hadic
To nemusí být nutně nefunkční hlavové těsnění - ale udělejte následující test.
Po zahřátí motoru a ztvrdnutí hadic motor zastavte a nechejte vychladnout, alespoň částečně - tak hodinu.
Poté povolte víčko expanzky. Většinou se ozve lehké pšouknutí. (za studena to většinou neudělá vůbec nic)
Tohle je v pořádku.
Pokud ale unikne ven velké množství plynu, tak je hlavové těsnění špatné a motor tlakuje spaliny do chladícího okruhu.
Po zahřátí motoru a ztvrdnutí hadic motor zastavte a nechejte vychladnout, alespoň částečně - tak hodinu.
Poté povolte víčko expanzky. Většinou se ozve lehké pšouknutí. (za studena to většinou neudělá vůbec nic)
Tohle je v pořádku.
Pokud ale unikne ven velké množství plynu, tak je hlavové těsnění špatné a motor tlakuje spaliny do chladícího okruhu.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Rover 200 praskání hadic
Pokud seženu hadici nebo ji zase upravím, tak to vyzkouším..
Re: Rover 200 praskání hadic
Pokud je vše, jak ma být a tlakuje to do chladiva, tak konstrukčně cíleně nejslabším prvkem je víčko expanzky.
Jakékoliv praskání hadic značí dotažení spon nebo případně nutnou výměnu za nové.
No a pak výměnu hlavového těsnění
Pokud teda není prasklá hlava...to by ale asi dělalo jinou paseku.....
Jakékoliv praskání hadic značí dotažení spon nebo případně nutnou výměnu za nové.
No a pak výměnu hlavového těsnění
Pokud teda není prasklá hlava...to by ale asi dělalo jinou paseku.....
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
-
- Příspěvky: 2369
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: Rover 200 praskání hadic
Problem je v tom ze pokud bylo v minulosti praskle tesneni pod hlavou a olej zustal v hadicich a nebyl okruh dostatecne vycisten tak jsou hadice rozezrane od oleje a praskaji a nemusi to ani tlakovat .
Zitra se mrknu mozna jeste hadici mam tak ji muzu postat,ale chtelo by to vymenit vsechny ...
Zitra se mrknu mozna jeste hadici mam tak ji muzu postat,ale chtelo by to vymenit vsechny ...
Re: Rover 200 praskání hadic
Nemám štěstí, tak včera mi dal kamarád správnou hadici na rovera, která byla oprasklá na druhé straně, tak jsem ji předělal a namontoval do auta. Hadice byla tvrdá, že nešla promáčknout, tak jsem si říkal, podle fórka, že je to asi ta správná. Nechal jsem běžet motor na volnoběh s trochu přidáným plynem (další problém nastal, že natekla voda do snímače na ventilátor, že ventilátor asi po 40 sekundách od nastartování sepl OMG, tak jsem vytáhl snímač ofoukl a ventilátor se už nesepl, jen doufám, že se bude spínat, když pojedu v koloně). Při chodu jsem doléval kapalinu, která nevřela ani netlakovala. Ty vole zase praskla ta ,,nová,, hadice, která byla sežraná, že se také trhala jak papír. Když jsem vydělával hadici zpět, tak kapalina byla teplá a vůbec nestříkala, že by to bylo natlakované.
Nechal jsem si udělat duralové Téčko a 2 frcky na spojení a dal jsem tam relativně dobré hadice a dnes večer to budu zase zkoušet. Zoufalost
Nechal jsem si udělat duralové Téčko a 2 frcky na spojení a dal jsem tam relativně dobré hadice a dnes večer to budu zase zkoušet. Zoufalost
Re: Rover 200 praskání hadic
Tak snad to bude jen tou smůlou na hadice
Re: Rover 200 praskání hadic
Tak dneska jsem to konenčně dodělal. Zahřál jsem to na volnoběh s tůrováním na místě, aby se mi zvedla teplota (sepl se mi i větrák , tak že funguje ) voda šla přepadem i do expanzky (hnědá sračka, ta se mi tam nelíbí, ale holt co se dá dělat). Vzal jsem auto a vyrazil jsem cca 11 km, kdy jsem to točil a dával jsem tomu zakrk, drželo to, tak jsem to ještě dotáhla svorky a snad to bude držet.
Ještě jsem si sehnal takový ten lehký hliníkový plech, který narvu mezi hadici a svody, aby to teplo nešlo přímo na hadici (to asi v Anglii nějak nedomysleli).
Vím, že to vypadá hrozně, ale snad to bude funkční
-
- Příspěvky: 2369
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: Rover 200 praskání hadic
Pokud tam mas necistoty od oleje tak to prvni poradne vyplachni nebo brzo to mas z5 a jeste zkontroluj ostatni hadice i ty co jdou do topeni protoze priste praskne jina .....
Re: Rover 200 praskání hadic
Inzenyri to vymysleli dobre.... V originalu tam kryci plech je ... Teda u verze s klimou...
Re: Rover 200 praskání hadic
Já jsem si říkal, že je to na palicu, když je tam klima, která je hned u svodu Tak jsem si říkal, pokud nevydělám chladič, tak to bude pořád kolovat..
Re: Rover 200 praskání hadic
lenham3 to bych musel vyměnit všechny hadice jsou taky měkké a když jsem měl problém koupit takovou, tak potom takové speciálky lomené, už bych nenašel..